Most na průtahu Libercem se stává pro řidiče pastí, hrozí na něm nehody

  12:04
Most na průtahu Libercem je poškozený, proto auta nesmí jezdit do odbočovacích a připojovacích pruhů ve směru na Děčín. Omezení ale dostává řidiče do velmi nebezpečných situací. Řada jich už kvůli tomu na průtahu bourala. Riskantní místo zůstane ještě nejméně rok.

V krajním nosníku, kde je připojovací jízdní pruh od Jablonce, jsou zrezivělé a porušené výztuže. V sedmistupňové škále poškození je most na šesté nejhorší příčce. Statik proto auta dovolil pustit jen na začátek pruhu.

Jenže v tom je jedna z potíží. I když řidič skutečně dodrží předepsanou padesátku a projede ostrou pravotočivou zatáčkou na most, musí dupnut na brzdu. Po pár metrech jej zastaví červenobílé plastové směrové zábrany a značka Dej přednost v jízdě! 

„Do zatáčky není vidět. Nedej bože, že už za ní stojí auto. Už jsem to málem nedobrzdil. Jen se modlím, aby řidič za mnou byl stejně pohotový. Značka upozorňující na kolony většině lidí nic neřekne,“ uvedl řidič, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Auta se pak musejí z nulové rychlosti připojovat na hlavní tah do dráhy jiných rozjetých vozidel. A vznikají další kolizní situace.

Na mostě museli snížit rychlost

„Řešení je tam opravdu nešťastné. Žádali jsme alespoň delší dobržďovací místo, ale podle statika to nebylo na mostě možné,“ řekl vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp.

„Docházelo tam k dopravním nehodám, proto jsme snížili rychlost od Jablonce na třicet kilometrů. Snížili jsme i rychlost na průtahu na padesát. Toto dopravní řešení by mělo situaci zlepšit,“ uvedl Vlastimil Malý z libereckého dopravního inspektorátu. Věří tomu i Jan Čáp.

Jenže značka s třicítkou před nájezdem na most ještě není. Stejně tak zákaz vjezdu kamionů, jež se z nulové rychlosti rozjíždějí ještě těžkopádněji. Přestože je už nová dopravní úprava schválená.

Sjezdu na Jablonec brání betonové svodidlo

Už od loňského roku nemohou řidiči kvůli špatnému krajnímu nosníku najíždět na mostě do odbočovacího pruhu, který je navede do Jablonce. Brání jim v tom masivní betonové svodidlo. Zábrana se „rozestoupí“ až těsně před odbočkou. I toto místo řidiči loni kritizovali jako nebezpečné.

„Na svodidla se doplnily směrové desky. Orientace řidičů se tam zlepšila. V tomto místě už nehody nejsou,“ přiblížil policista Malý.

Estakádu přes Doubskou ulici a železniční tratě u bývalého Baumaxu a tak zvanou polskou estakádu za nájezdem z nové silnice číslo 14 od Kunratické postavili polští stavbaři už v roce 1976.

„U obou mostů jsme zjistili závažné poruchy u krajních nosníků. Kvůli tomu bylo nezbytné omezit užívání mostů, včetně uzavírky provozu v odbočovacím a připojovacím pruhu,“ vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

„Mosty vyžadují rekonstrukce, které představují demolice a výstavbu nových. Pokud získáme veškerá stanoviska a povolení včas, můžeme rekonstrukce obou estakád zahájit bouracími pracemi koncem příštího roku. Dokončení se předpokládá nejdříve v roce 2022,“ naznačila mluvčí Ledvinová. Tímto místem průtahu denně v obou směrech projede na 47 tisíc vozidel.

Problematický úsek na libereckém průtahu

Problematický úsek na libereckém průtahu

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor: