Konica Minolta vykázala růst zisku i tržeb, v ČR hledá nové investiční příležitosti

● Společnost roste díky zaměření na IT služby a inovativní technologie

● Investiční příležitosti hledá Konica Minolta mezi firmami z oblasti bezpečnostních videosystémů či pokročilého zpracování videa

● Prodej IT služeb generuje už téměř 40 % tržeb skupiny v ČR

Rozvoj v segmentu IT služeb a důraz na nové technologie. Zejména to jsou důvody růstu výsledků skupiny Konica Minolta v ČR v roce 2018. Zatímco zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů meziročně vzrostl o 17 % na 174 milionů Kč, obrat se zvýšil o více než 6 % na 2,34 miliardy Kč. Ve střednědobém horizontu chce navíc Konica Minolta v ČR pokračovat v akvizicích. Po úspěšném začlenění bývalé společnosti WEBCOM (nyní Konica Minolta IT Solutions Czech - KM ITSCZ) plánuje rozšířit skupinu o další firmy především z oblasti bezpečnostních videosystémů nebo pokročilého zpracování videa.

"Konica Minolta se mění a loňský rok byl toho důkazem. Vstoupili jsme mezi dodavatele kamerových systémů, na český trh jsme ve světové premiéře uvedli IT platformu Workplace Hub a úspěšně jsme v provozu otestovali chytré brýle z našeho brněnského vývojového centra," uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech (KM BCZ), a dodal: "Posilujeme roli Konica Minolta jako servisního integrátora a partnera v oblasti IT služeb a poradenství. I proto hledáme další investiční příležitost s cílem rozšíření našeho produktového portfolia."

Největší podíl na růstu tržeb měla oblast IT služeb (ITS), která se meziročně zvýšila o 11 % na 883 milionů korun a představuje tak více než 37 % celkového obratu Konica Minolta v ČR. Výrazný nárůst za rok 2018 je zčásti daný vykázáním konsolidovaných výsledků KM BCZ a Konica Minolta IT Solutions Czech (dříve WEBCOM), které byly dosud prezentovány odděleně. I bez toho by však české zastoupení mělo loni úspěšný rok. Z 23 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, jsou tržby na českém trhu druhé nejvyšší. Při porovnání prodejů v oblasti ITS je pak tuzemské zastoupení dokonce nejúspěšnější v celém regionu.

V rámci přímého prodeje se Konica Minolta vloni dařilo při realizaci zakázek pro velké klienty. Nové smlouvy uzavřela například ve společnostech Erste Group, Husquarna, Travel Service, Český Aeroholding, Cermat nebo Czech News Center. "Jednotlivé kontrakty se týkaly zejména digitalizace dokumentů nebo implementace na míru připravovaných softwarových a tiskových řešení včetně souvisejícího servisního zajištění," řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel KM BCZ, a dodal: "Úspěšní jsme byli rovněž s nabídkami nových technologií. Prodali jsme již stovky kamer MOBOTIX a zaznamenáváme pozitivní zpětnou vazbu od prvních zákazníků na IT platformu Workplace Hub."

Nepřímý prodej se podílel na obratu Konica Minolta celkem 21,1 %. Meziročně došlo k nárůstu o 10,6 milionu Kč na 411,5 milionu Kč, což je dosavadní rekord. "Zaměřili jsme se na produkční a velkoformátový tisk, prodali jsme historicky nejvíce barevných A3 zařízení. Díky systému školení a rozšiřování produktového portfolia jsme navýšili i prodeje řešení pro řízení firemních procesů. Rozšířili jsme také partnerskou síť, což se projevilo i ve výrazném nárůstu prodeje nových kamerových systémů," informoval Tomáš Holubec, obchodní ředitel nepřímého prodeje KM BCZ.

Inovace plánuje společnost i v tradiční oblasti tiskových řešení. Letos se chystá uvést na trh celou novou řadu kancelářských tiskových zařízení formátu A3 i A4 s přelomovou výbavou i funkcemi. Konica Minolta je v ČR lídrem mezi dodavateli barevných i černobílých přístrojů formátu A3 a největší podíl drží také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu.

Tisková zařízení

Tržní podíl Konica Minolta v ČR dosáhl v případě černobílých produkčních strojů 66,7 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů se dostal na 60,4 %. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 činil podíl společnosti 36,5 %. U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 byl tržní podíl 31,6 %. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta podíl u barevného i černobílého tisku dohromady 14,4 %.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc.

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost poskytující inovativní řešení pro podniky a instituce. Její silné stránky spočívají v kombinování moderních materiálů a klíčových technologií pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání či nano-zpracování. Konica Minolta vytváří hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit jejich pracovní výzvy a procesy. V éře Internetu věcí využívá svých hlubokých odborných znalostí digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost poskytující sofistikovaná řešení. Při vytváření inovací spolupracuje s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery. Konica Minolta má sídlo v Tokiu a v jejích koncernových společnostech působí v 50 zemích více než 43 000 zaměstnanců. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích celého světa.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2018 - Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 63,5 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (36,5 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (31,6 %). Velký důraz klade rovněž na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM systému K2, na českém a slovenském trhu. Více informací na www.konicaminolta.cz.

Kontakt:

Garik Hammer

DDeM, s. r. o.

Polská 10

120 00 Praha 2

tel.: +420 739 004 799

tel.: +420 222 250 300

e-mail: ghammer@ddem.cz

Klíčová slova ČR-Japonsko-počítače-trh-elektronika-firmy-Konica Minolta-2018

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.