Konica Minolta se pochlubila růstem zisku i tržeb a chytrými brýlemi AIRe Lens

29. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica Minolta)
Rozvoj v segmentu IT služeb a důraz na nové technologie. Zejména to jsou důvody růstu výsledků skupiny Konica Minolta v ČR v roce 2018. Zatímco zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů meziročně vzrostl o 17 % na 174 milionů Kč, obrat se zvýšil o více než 6 % na 2,34 miliardy Kč.

Ve střednědobém horizontu hodlá Konica Minolta v ČR pokračovat v akvizicích. Po úspěšném začlenění společnosti WEBCOM (nyní Konica Minolta IT Solutions Czech - KM ITSCZ) plánuje rozšířit skupinu o další firmy především z oblasti bezpečnostních videosystémů nebo pokročilého zpracování videa.

„Konica Minolta se mění a loňský rok byl toho důkazem. Vstoupili jsme mezi dodavatele kamerových systémů, na český trh jsme ve světové premiéře uvedli IT platformu Workplace Hub a úspěšně jsme v provozu otestovali chytré brýle z našeho brněnského vývojového centra,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech (KM BCZ), a dodal: „Posilujeme roli Konica Minolta jako servisního integrátora a partnera v oblasti IT služeb a poradenství. I proto hledáme další investiční příležitost s cílem rozšíření našeho produktového portfolia.“

Největší podíl na růstu tržeb měla oblast IT služeb (ITS), která se meziročně zvýšila o 11 % na 883 milionů korun a představuje tak více než 37 % celkového obratu Konica Minolta v ČR. Výrazný nárůst za rok 2018 je zčásti daný vykázáním konsolidovaných výsledků KM BCZ a Konica Minolta IT Solutions Czech (dříve WEBCOM), které byly dosud prezentovány odděleně. I bez toho by však české zastoupení mělo loni úspěšný rok. Z 23 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, jsou tržby na českém trhu druhé nejvyšší. Při porovnání prodejů v oblasti ITS je pak tuzemské zastoupení dokonce nejúspěšnější v celém regionu.  

Nepřímý prodej se podílel na obratu Konica Minolta celkem 21,1 %. Meziročně došlo k nárůstu o 10,6 milionu Kč na 411,5 milionu Kč, což je dosavadní rekord. „Zaměřili jsme se na produkční a velkoformátový tisk, prodali jsme historicky nejvíce barevných A3 zařízení. Díky systému školení a rozšiřování produktového portfolia jsme navýšili i prodeje řešení pro řízení firemních procesů. Rozšířili jsme také partnerskou síť, což se projevilo i ve výrazném nárůstu prodeje nových kamerových systémů,“ informoval Tomáš Holubec, obchodní ředitel nepřímého prodeje KM BCZ.   

Inovace plánuje společnost i v tradiční oblasti tiskových řešení. Letos se chystá uvést na trh celou novou řadu kancelářských tiskových zařízení formátu A3 i A4 s přelomovou výbavou i funkcemi. Konica Minolta je v ČR lídrem mezi dodavateli barevných i černobílých přístrojů formátu A3 a největší podíl drží také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu.

Tisková zařízení

Tržní podíl Konica Minolta v ČR dosáhl v případě černobílých produkčních strojů 66,7 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů se dostal na 60,4 %. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 činil podíl společnosti 36,5 %. U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 byl tržní podíl 31,6 %. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta podíl u barevného i černobílého tisku dohromady 14,4 %.

Chytré brýle pomohou až ke dvojnásobné rychlosti produkce

Konica Minolta uvádí na český trh chytré brýle AIRe Lens fungující na principu rozšířené reality. Ty umožňují zobrazovat jednotlivé výrobní kroky či servisní postupy v reálném čase přímo před očima pracovníka. Výrazně tak zkracují procesy na montážních linkách a zjednodušují poskytování servisních služeb. Výsledkem je růst efektivity, pokles nákladů a chybovosti. AIRe Lens byly již úspěšně otestovány ve firmách Siemens, Honeywell a AZ KLIMA (skupina ČEZ ESCO).

Chytré brýle AIRe Lens přináší nové přístupy také v oblasti servisních činností.  Zajímavé je razantní snížení čekací doby na servisní zásah, která v ČR při aktuální dopravní dostupnosti představuje průměrně zhruba osm hodin. S cílem zlepšit služby technické podpory byly od září do prosince 2018 testovány v pilotním programu společnosti AZ KLIMA (člen skupiny ČEZ ESCO), s partnerem projektu, společností Aconte. Princip zefektivnění servisu spočívá v online komunikaci technika na místě závady s expertem, který může z jedné centrály pomáhat mnoha méně zkušeným kolegům. Specialistovi se v takovém případě na notebooku zobrazí vše, co vidí technik na místě. Tomu se naopak před očima, tedy na displeji brýlí, zobrazuje správný postup doporučený odborníkem. Vše je samozřejmě doplněno hlasovou komunikací a možností použít k práci obě ruce.

Stěžejní část AIRe Lens umístěná na hlavě váží pouhých 35 gramů a skládá se ze zobrazovacího displeje před jedním okem uživatele a kamery umístěné na obroučce brýlí. Součástí zařízení je rovněž výpočetní jednotka umístěná v malé krabičce, kterou lze upevnit za opasek nebo na paži a baterie s výdrží až sedm hodin. „Celkové provedení bylo našimi zaměstnanci přijato velmi pozitivně.

Software AIRe Lens byl vytvořen v brněnském Business Innovation Center. To je jedno z pěti výzkumných a inovačních center Konica Minolta na světě. „Finální podoba systému pro chytré brýle vznikla na základě komunikace s potenciálními uživateli a zpětné vazby přímo od zákazníků,“ doplnil Innovation Programme Manager Tomáš Slavíček. Výsledkem je tak zařízení odpovídající reálným požadavkům výrobního procesu, které lze pohodlně používat po dobu celé pracovní směny.

V České republice jako v jedné z prvních zemí EU budou chytré brýle v prodeji ve druhé polovině letošního roku.

Video : 

Podobné články

Marcel Divín (Epson): Reselleři jsou partneři na celý život

16. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: dcd)
Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson Europe CZ & SK, prozradil, jak se společnosti Epson daří a které novinky v dohledné době můžeme očekávat. Řeč přišla také na udržitelnost, která je pro Epson jednou z priorit. Čtěte více

Klára Janečková: OKI staví na osobním kontaktu s dealery

11. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková se v české pobočce OKI Europe stala obchodní manažerkou se zodpovědností za sektor open channel. Rozšířila tak zdejší obchodní tým OKI, který tvoří obchodní ředitel Jan Denkstein a obchodní manažeři Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka. Janečková má v OKI zároveň na starosti marketingové aktivity v ČR, SR a Maďarsku. S marketingem, obchodem i tiskovým segmentem má bohaté zkušenosti, působila například v CzechTrade či JVM Computers. Čtěte více

Pantum: Výrobce s bohatou nabídkou

9. 4. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Pantum)
PANTUM, výrobce tiskových technologií, spotřebního materiálu a dodavatel souvisejících služeb, vstoupil na trh v České a Slovenské republice na konci roku 2022, respektive na začátku roku 2023. Stála před námi velká výzva v podobě uvedení značky na trh, vybudování distribučního a prodejního kanálu a zajištění servisních služeb. Čtěte více

Canon zahájil další ročník projektu Kopírka hledá kancelář

29. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Už desítky neziskových organizací z celé republiky získaly materiální podporu díky dobročinnému projektu Kopírka hledá kancelář. A další mají právě šanci – společnost Canon, která za projektem stojí, vyhlašuje nový ročník. Čtěte více