Krumlovská doba bronzová pokračuje

Po dlouhé pauze jsem se opět dokopal něco sepsat z našich závodních zážitků.

Na článek ze Šumavy nějak nezbyl čas, tak přichází souhrnný pohled až nyní po Rallye Český Krumlov, která byla pro nás víc než úspěšná.

Ale začněme krátce ohledem na Historic Rallye Vltava. Po loňské Příbrami zbylo v garáži auto s KO motorem, ze kterého se dalo použít jen víko ventilů. Upadlý ventil udělal své a z pístu toho moc nezbylo. S vypětím všech sil, pomoci sponzorů, mechaniků a brusek značky Parkside se povedlo připravit nový motor, odzkoušet ho a před prvním závodem najet nějakých pár motohodin.

Páteční etapa Vltavy se nám ale moc nepovedla. První Čínovský okruh jsme více sledovali budíky a poslouchali motor, než závodili. Vše přežilo a tak následovala druhá RZ, kde jsme bohužel dostali náhradní čas po vyvěšené červené vlajce. Přidělený čas nás poškodil, ale jeho opravu jsme bohužel neuhádali. Následoval Koráb, kde jsme se konečně svezli, ale dlouhá pauza byla znát. Pak začalo pršet a druhý Čínov jsme odjeli za poměrně vydatného deště. Výsledek nic moc. Ten okruh nám zkrátka nejde. Chuť jsme si spravili na druhém průjezdu RZ Chudenínská, kde už byl výsledek podle našich představ. Finální útok jsme chtěli provést na druhém průjezdu Korábu, ale ten byl nakonec zrušen. Nocovat jsme šli na druhém místě v E1 a 12. v českém mistráku historiků.

Druhý den byl cíl jasný. Probít se na první místo v E1 a dostat se co nejvýše v absolutním pořadí. První sekce se nám docela povedla. Bohužel jsme přišli o souboj o čelo třídy E1, kdy Polák Stolarek odstoupil pro prasklou poloosu. Nejlepším výsledkem v sekci byl 5. čas absolutně na Tedražické RZ. Druhá sekce už byla o zábavě, maximálně si užít jízdu a nikam to nezahodit. Vše se povedlo a v cíli z toho bylo hezké 6. místo absolutně a první v E1. Cíl byl tedy splněn.

Následovala příprava auta na téměř domácí Krumlov. Tratě této rallye našemu Swiftu sedí asi nejlépe z celého mistráku. Přípravy na soutěž proběhly bez problémů. Ve středu a ve čtvrtek jsme vše za deště natrénovali. Hlavně pro nás 2 nové RZ Citajl a Rožmberk. V pátek nás čekaly nezbytné přejímky a čekání na start. Panovalo krásné, téměř letní počasí a stejná byla i předpověď na celý víkend. Na Krumlov nevídané.

Tradiční začátek na budějovickém výstavišti nemám moc rád, ale k rallye to patří a je to jedinečná šance, jak přiblížit rallye co největšímu počtu diváků. To se mi potvrdilo i v práci, kdy mě v pondělí gratulovali k výsledku lidé, kteří ani nevěděli, že jezdím rallye, a nějak mě na tom výstavišti poznali. Ale zpět k závodění. První RZ a slušné 6 místo. Druhou RZ byl domácí Rožmitál. Proč domácí? Ne nebydlím nikde kolem. Jen tuto rychlostní zkoušku plně zajišťoval náš mateřský tým Radouň Motorsport. Celkem přibližně 50 lidí, kteří byli jménem Radouň Motorsport pomáhat na letošním Krumlovu. To už je úctyhodná pomoc. Na této RZ jsme zajeli taky parádní 5. čas s minimálním odstupem na prvního. Byla to fakt palba. Úzké cestičky, rychlé tempo. Zkrátka krásný rallyový zážitek. Pak následoval pro nás úplně nový Citajl. Loňský ročník jsme nejeli a tak jsem se obával, že dostaneme řádný obklad. 5. čas byl ale super. Čas byl lepší než můj pocit z jízdy. Následoval Ján a šestý čas. Taky poměrně kultovní rychlostní zkouška, kde jsou krásné rychlé pasáže. Letos to bylo o dost jednodušší, že se jelo na suchu, ale našlo se pár míst, kde jsem si říkal, jestli jedeme rallye nebo rallycross. Zkracování zatáček je u soudobých aut někdy až nesmyslné. RZ5 bylo opět výstaviště a 7. čas. Celkově 5. místo po první sekci byl super výsledek. Navíc následovala naše oblíbená noc. Před námi bavorák Standy Budila o 7 a mercedes Petra Hustého o dalších 19 vteřin.

A šlo se na věc. Druhý Rožmitál 3. čas a posun na celkové 4. místo. Druhý Citajl 2. místo a mírné stáhnutí ztráty na 3. místo. Konečně druhý průjezd RZ Ján a 3. místo a posun na 3. místo absolutně po odstoupení Petra Hustého v důsledku havárie. Páteční etapa pro nás skončila jak z říše snů. Takto vysoko jsme po první etapě snad nikdy nebyli. Vždy jsme se v sobotu škrábali pořadím výše někde z 6. místa, ale letos jsme za to vzali už hezky od začátku. 3. místo je krásné, ale teď ho ještě udržet. Bylo nám jasné, že Standa s Petrem jejich bavoráka v sobotu nebudou šetřit a ve dne pojedou jak šílenci. Bude nám náskok 15,9 vteřiny stačit? Strategie byla jasná. Nedat kůži lacino. S tím jsme šli do druhé etapy. Ráno proběhl servis s běžnými úkony. Auto drželo parádně, žádný problém.

A šlo se opět na věc. RZ Kohout je krásný úsek, hlavně v lesních pasážích. Snažili jsme se zajet co nejlépe, ale ne přes hranu. Přeci jen bylo v lesích mokro a místy tekla přes silnici voda. Náš náskok jsme nakonec navýšili o dalších 5 vteřin zajetím 3. absolutního času. Následovali ale Malonty. Královská RZ českého mistráku. Bohužel její první průjezd byl zrušen kvůli havárii posádky ze soudobých aut. Pak opět pro nás nová RZ Rožmberk. Tam jsem se obával frontálního útoku žlutého BMW. Nakonec to pro nás dopadlo super. Opět 3. čas a navýšení náskoku o dalších 11 vteřin. Ale zapotili jsme se hodně. Velice rychlé pasáže v kombinaci s nastraženým blátem. Ale vše bylo v rozpisu a navíc nám na trati RZ drželi palce naši domácí pořadatelé z Radouň Motorsport. Závěrečnou RZ v sekci bylo výstaviště, kde jsme přišli o 2 vteřiny z náskoku.

Poslední sekce a 3 rychlostní zkoušky nás dělily od vyrovnání našeho nejlepšího výsledku na Rallye Český Krumlov z 2017. O rok dříve jsme o podium přišli špatnou volbou pneu na Lipenské RZ. Ale zpět do roku 2019. Taktická hra pokračovala. Druhý průjezd Kohoutu jsme už trochu polevili a hned nám tam bylo naděleno necelých 6 vteřin. Tak takhle teda ne. Malonty jsou více na bavoráka, ale nenecháme nic zadarmo. To bylo ródeo. Do malont na náves jsme přilétli jako papíroví draci. Nepodařilo se mi zařadit z pětky na čtyřku a už jsem se viděl v obrubníku. Naštěstí to vyšlo a prý se to i lidem líbilo. Pak jsme se projeli kilometr maximálkou a šup na úzkou cestu do lesa. Tam jsem jel možná až moc na jistotu, protože jsem se bál defektu a vytahaného bláta. No a pak přišel úsek s novým asfaltem, na kterém jsme jeli v závodním tempu poprvé. Což o to, jelo se pěkně a auto pěkně drželo, ale pak začaly vadnout brzdy a gumy už toho měly taky dost. Ale motor držel parádně. Trochu se zdálo, že vadne po cca 15 kilometrech, ale to si všechno ještě sedne. Přeci je ještě v záběhu. Na cíli RZ pak byla otázka, kolik dostaneme od Standy a zda bude ještě drama na posledním Rožmberku. Dostali jsme jen 2 vteřiny, což bylo rozhodující. Poslední Rožmberk byl už jen o dojetí a neudělat nějakou blbou chybu. Jako třeba loni v Příbrami. Také z 3. místa a tenkrát 15 vteřin náskok na Jindru Štolfu. Tentokrát jsem si byl jist, že to udržíme a do Jelení zahrady dojedeme jako 3. absolutní posádka MČR HA. Nakonec jsme RZ prolétli ve svižném, ale bezpečném tempu a 3. místo bylo naše.

V cíli už to z nás všechno spadlo a mohli jsme si užít stupně vítězů i s hymnou a šampaňským. Parádní zážitek, parádní rallye, auto vše vydrželo, žádné problémy. Co víc si přát.

Poděkování patří všem, kteří nám umožnili start na Rallye Český Krumlov 2019. Sponzorům, mechanikům, fanklubu a v neposlední řadě našim rodinám, které nám tolerují tento bláznivý koníček. Děkujeme.

No a teď zpátky do reality. Za necelý měsíc nás čeká organizační práce. Naše posádka se promění v ředitele a zástupce ředitele XIII. Multi-S Radouňské Rallye 2019. Kdo chce, přijeďte se podívat a kdo má s čím, přijeďte se svézt. Čekají vás hezké tratě, příjemní pořadatelé, přátelská atmosféra nejen v servisní zóně atp. Těšíme se na Vás.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!