Skupina IAG shledává projekt Airbusu A321XLR velmi zajímavým. Zájem o letadlo má také Jetstar

  • 07.06.2019 13:00

Willie Walsh, šéf skupiny IAG (British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling, LEVEL) se vyjádřil velmi pozitivně ke konceptu A321XLR, který je modifikací A321LR s ještě více prodlouženým doletem. Považuje jej za „velmi zajímavý“. Pozitivní odezva IAG je přitom důležitým indikátorem zájmu o letadlo před pařížskou přehlídkou, kde má být oficiálně oznámen vývoj této modifikace.

Walsh, který se účastní valné hromady IATA v Soulu, zmínil, že letadlo určitě vyhovuje potřebám Aer Lingus a Iberie a může být potenciálně zajímavé i pro British Airways a LEVEL. Líbí se mu, že letoun při zajímavém doletu dovolí zajímavé platící zatížení. Vidí v něm možnost, jak poskytnout Aer Lingus příležitost nabídnout více frekvencí na některých linkách.

Aer Lingus má objednávku na osm A321LR a první z nich by měl přijít v srpnu. Podnikatelský záměr předpokládá dalších šest strojů, z nichž některé mohou být překvalifikovány na A321XLR.

Delší dolet může být atraktivní pro Iberii, která může A321XLR nasadit na některých linkách, které dnes obsluhuje A330, např. do Brazílie, Afriky nebo na východní pobřeží USA. Příkladem je Recife v Brazílii, důležitá destinace, ale příliš malá pro letadla jako je A350 a A330.

O Airbus A321XLR projevuje zájem také Jetstar, který uvažuje o otevření nových linek mezi Japonskem a severní Austrálií. Dolet A321XLR až 7000 km a kapacita až 220 cestujících dovolí spojit např. Cairns s Japonskem a nahradit tak na této lince Boeing 787, jakož i otevřít další linky do Japonska. Jetstar má nyní objednáno 18 A321LR, které bude přes den provozovat na vnitrostátních linkách a v noci je Jetstar vyšle na dálkové spoje z východního pobřeží Austrálie do jihovýchodní Asie. Tím se uvolní kapacity Boeingů 787, které je pak možné nasadit na delších spojích. Větší dolet A321XLR by přitom otevřel Jetstaru další příležitosti.

Podle reakce leteckých společností se zdá, že Airbus A321XLR má vysoký potenciál. Zatím však není mnoho slyšet o derivátu A220-300 s prodlouženým doletem. Bude tedy zajímavé, co Airbus nakonec na letecké výstavě v Paříži oznámí. (Foto: Jetstar, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace