Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Helena upadla v MHD. Pojišťovna jí záměrně dala o 17 tisíc méně, než měla

Autor: ula - 
8. června 2019
06:20

Paní Helena po pádu v autobuse utrpěla mnohočetná zranění, mezi nimi i frakturu obratle. Pojišťovna ji ale při odškodnění nemile překvapila. Ohodnotila totiž zranění obratle jako přehodnocené z pohledu lékaře a místo 177 bodů paní Heleně vyplatila pouze 107 bodů. Žena tak dostala o 17 204 Kč méně, než měla. Jak se bránit proti podobným praktikám pojišťoven?

Helena upadla v srpnu 2016 v autobuse tak nešťastně, že si přivodila mimo jiné i frakturu obratle.

Dopravní společnost vše nahlásila na pojišťovnu, která nehodu uznala, vše tedy vypadalo v pořádku. Ale jen do momentu, než jí přišlo vyjádření od pojišťovny, že jí vyplatí pouze část sumy, na kterou měla dle bodového hodnocení od lékaře nárok. Ten totiž zranění paní Heleny ohodnotil na 177 bodů. Pojišťovna však uznala pouze 107 bodů s tím, že ohodnocení za poškození obratle bylo lékařem přeceněno.

Odškodnění po dvou letech

„Až v práci jsem se ze školení dozvěděla, že pojišťovna nesmí bodové ohodnocení od lékaře krátit,“ přiznala Helena s tím, že se s takovýmito praktikami pojišťoven ještě nesetkala.

Žena se po zjištění nových informací rozhodla, že se pokusí zbylé peníze získat, a více než dva roky po úrazu se obrátila na právníka. „Klientce náleží odškodění i za rozdíl v bodovém ohodnocení, který byl lékařem přiznán. Požaduji tedy odškodnění ve výši 17 204 Kč, které se odvíjí od pojišťovnou krácených 70 bodů,“ vyjádřil se právník Petr Novák z Vašenároky.cz, jenž paní Helenu v případu kráceného pojistného plnění zastupoval.

Právník: Trvejte si na svém

Odborníci přiznávají, že v podobných případech toho příliš dělat nejde. Pokud klient nesouhlasí s výsledkem šetření pojišťovny, měl by se odvolat. V odvolání vypsat všechny důvody, které argumentují proti výsledku šetření a podložit je důkazy.

V případě odškodnění úrazu mohou jako důkazy sloužit lékařské zprávy, bodové hodnocení od lékaře, posudek znalce či výpovědi svědků. „Jestliže pojišťovna plnění krátí či zamítá i po odvolání a předložení důkazů, může se klient odvolat znovu a trvat si na svém,“ radí Petr Novák. 

Jestliže však pojišťovna odmítá plnit i po několika urgencích, nezbývá klientovi nic jiného, než se obrátit na právníka a případně na příslušné soudy.

Pojišťovna na předžalobní výzvu k případu paní Heleny a kráceného pojistného plnění, kterou poslal taktéž právník Petr Novák, reagovala nečekaně rychle a vše se tedy podařilo vyřešit bez nutnosti soudu. Částku 29 643 Kč, kterou paní Helena obdržela původně, tedy doplnila i platba, zbylých 17 204 Kč, které pojišťovna původně odmítla vyplatit.

Pojišťovny klienty zkouší

V první řadě je však důležité si vždy důkladně před podpisem pojistné smlouvy prostudovat pojistné podmínky. V pojistných podmínkách by se klient měl zaměřit zejména na výluky z pojištění, kvůli kterým často dochází k zamítnutí či krácení pojistného plnění.

Dále je vhodné při vzniku pojistné události zachovat klidnou hlavu a zajistit například svědky události či fotografie, které mohou následně sloužit jako důkazy proti tvrzení pojišťovny.

„Je však obecně známo, že pojišťovny pojistné plnění někdy neoprávněně krátí nebo zcela zamítnou, i když má klient vše v pořádku, a pouze zkouší klientovu vytrvalost. Často pak pojistné plnění vyplatí hned na první výzvu právníka,“ uzavírá Novák.

karoly ( 8. června 2019 08:42 )

Jsou to stejní šmejdi,jako šmejdi co podvádějí důvěřivé staré lidi.

lubosbeyr ( 8. června 2019 08:20 )

Proč nenapíšete co to bylo za pojišťovnu? I když oni jsou všechny stejný. Jenom oholit klienta.

Zdena Stranska ( 8. června 2019 08:05 )

Děkuji za článek,jsem na tom podobně jako paní a už teď se těším jak budu s pojišťovnou bojovat.Hned napoprvé mi odepsali ve smyslu-máš dávat pozor a nepadat.

Zobrazit celou diskusi