První díl Layers of Fear byl velkým překvapením. Neznámé vývojářské studio Blooper Team přišlo s výborným psychedelickým hororem ve formě chodícího simulátoru (walking simulator). Příběh se točil kolem poblázněného malíře, který ve viktoriánském sídle dokončuje své veledílo. Jenže jeho mysl byla pomatená. Celou hru vás stíhaly halucinace, děsivé výjevy a dům se po každém kroku měnil k nepoznání.

Vítejte na lodi duchů

Šlo o vážně vtahující titul s neskutečnou atmosférou. Jenže po zhruba třech hodinách byl konec a k závěru hry již lekačky zevšednivěly a neděsily. Dvojka přichází se stejným základem, které dále rozvíjí po svém. Opět jde o horor/chodící simulátor viděný z pohledu první osoby. I tentokrát hraje hlavní roli téma šíleného tvůrce. S tím rozdílem, že malíře nahradil režisér. I prostředí je zcela jiné. Tentokrát se podíváte na loď duchů.

Layers of Fear 2 pro PlayStation 4
Autor: Blesk.cz - Ladislav Leimer

Ať už jde o zdánlivě prázdné chodby, kajuty pasažérů plné temných detailů, podpalubí s hlučnou technikou i abstraktní místa, která se na lodi rozchodně nenacházejí – všechny lokace jsou skvělé. Pomáhá tomu i pěkná grafika, která se opírá o Unreal Engine 4. Pokračování je o dost hezčí než první díl, který běžel na Unity Enginu. Ozvučení je parádní a hudba atmosférická. Dabing je prvotřídní. Kromě jiných totiž uslyšíte hlas Tonyho Todda.

Hlas Candymana

Sám filmový Candyman se postaral o dabing režiséra. Příběh jako takový se rozjíždí hodně pomalu. Ostatně jako celá hra, která je rozdělena do pěti aktů. Během toho třetího se ale story pořádně rozhoupe a není nouze ani o drsné zvraty. Nacházíte totiž spoustu předmětů po dvou dětech, které si na lodi hrály na piráty. Pomalu také zjišťujete, co se stalo s pasažéry na lodi. Nudit se tedy rozhodně nebudete.

Layers of Fear 2 pro PlayStation 4
Autor: Blesk.cz - Ladislav Leimer

Z herního hlediska jde opět o chodící simulátor. Většinu času se procházíte, zkoumáte prostředí, otevíráte jedny dveře za druhými, prozkoumáváte šuplíky a řešíte hlavolamy a hádanky. Těch je mnohem více než v jedničce, za což jsem vděčný. Těžké nejsou, ale zábavné ano. Novinkou jsou akčnější pasáže, v nich utíkáte před neforemným monstrem. Ty ale nejsou ničím jiným než prudou. Utíkat budete stylem pokus/omyl, což zábava není.

Schovávání baví, útěk ne

Kradmé sekce, v nichž se vyhýbáte světelným nebo jiným paprskům, jsou však něco jiného. Ty mi ke hře sedly. Co je ale na hororu tím nejdůležitější, je stejně, zda hráče vyděsí. Vězte, že vystrašit skutečně dokáže. Atmosféra je hutná a při některých nečekaných lekačkách jsem vyjekl tak hlasitě, že to museli slyšet i sousedé. Jenže těch lekaček je tolik, že ke konci stejně jako u jedničky už neděsí. Člověk si na ně prostě zvykne.

55 fotografií

Potěšující je herní doba. Oproti jedničce je více než dvojnásobná. Ke konci se propracujete za zhruba 7 hodin. Běhen hraní vás navíc čeká několik rozhodnutí, která ovlivňují příběh a jeho konec. Pokud budete chtít vidět více zakončení, opakované hraní vás nemine. Layers of Fear 2 je tedy opět povedené dílo, jednička mi však přišla o fous lepší. Třetí díl, který by mohl opět přinést zasazení do jiného prostředí, bych určitě uvítal.

Hodnocení Blesk.cz: 75 %

Plusy:
Atmosférický horor