Marco Venturini: Neřeším, proč padá trh v ČR, my rosteme

Ostatní 15. června 2019 | 22:33 — Anna Novotná
Český automobilový trh už několik měsíců klesá. Je jen málo značek, kterým se na něm daří udržet rostoucí tendenci, konktrétně v první dvacítce automobilek pouze pět, z nich jen u dvou se jedná o růst přesahující 10 %. Jednou z nich je francouzská automobilka Peugeot. Na padajícím trhu se drží v kladných číslech značících nárůst prodeje oproti loňskému roku už osm měsíců v řadě.
Další 4 fotografie v galerii
Marco Venturini dlouho působil jako obchodní ředitel, tyto zkušenosti jako ředitel značky zhodnocuje / Peugeot

Očekávalo se, že květen tuto sérii přeruší. Loňský květen byl totiž pro značku Peugeot extrémně dobrý, neboť v něm dosáhla nejlepších prodejů ve své 21-let trvající historii na českém trhu. Ovšem očekávání se nenaplnilo, prodeje Peugeotu opět rostly a zrodil se nový rekord: 1468 vozů.

Co stojí za fenoménem francouzské automobilky, která evidentně nereflektuje vývoj trhu, na kterém operuje?

„Držíme se obchodní strategie zaměřené na konstantní růst. Cílíme na zákaznické skupiny podnikatelů a rodin a nabízíme jim produkty splňující jejich potřeby. Máme aktuálně vynikající modelovou řadu a motory perfektně vyhovující novým emisním normám. O koupi auta ale rozhodují také emoce. Vůz se musí líbit, vzbuzovat touhu ho vlastnit a řídit. A naše poslední modely jdou jednoznačně v tomto směru,“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

Peugeotu v uplynulém období pomohla obří zakázka státní firmy na dodání stovek užitkových vozů. Ani v osobních vozech ale Peugeot nezaostává. Osobní vozy totiž zajistily v květnu růst značky v plné míře. Počet registrovaných vozů dosáhl 1230 kusů, tedy o 45 (3,8 %) více než loni. Daří se zejména modelu Peugeot 2008, který suverénně vede kategorii malých SUV, modelu 208, realizujícímu ve svém posledním roce nárůst takřka o třetinu, a také modelu 3008, jenž se s nárůstem o téměř 40 % důrazně prosazuje na trhu SUV. Velice rychle stoupá popularita fastbacku Peugeot 508, který se vyšplhal na třetí místo ve svém segmentu. Navíc, před několika dny byla na český trh uvedena verze 508 SW. Nový kombík je velice atraktivní, a to zejména pro firemní klientelu. Peugeot má opět důvod k růstu.
 
„Nevím, proč naši konkurenti realizují pokles prodeje, a v podstatě mě to ani nezajímá, my rosteme, a to je hlavní. A uděláme vše pro to, abychom rostli i dál. Aktuálně nám běží největší marketingová akce roku Peugeot Emotion Day a výsledky počtu realizovaných testovacích jízd i objednávek nových vozů jsou velmi slibné,“ dodává Marco Venturini.
 
 Celkově za prvních pět měsíců roku 2019 Peugeot v ČR registroval 5212 osobních a 1189 lehkých užitkových vozů. Oproti roku 2018 to představuje nárůst prodeje o 10,4 %, což je v první dvacítce automobilek na českém trhu druhý nejvyšší růst. Tržní podíl Peugeotu stoupl o téměř celý procentní bod na 5,56 % (oproti 4,6 % v roce 2018), v žebříčku automobilek značka poskočila o jednu příčku na 5. pozici.
 

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Hanychová zveřejnila identitu nové milenky Jaromíra Soukupa: Nejvíc mě ranilo, že to byla moje dlouholetá kamarádka!

Co můžete očekávat, když přivedete dítě do domácnosti se...

Jak správně prát tenisky v pračce, aby se nezničily ani boty...

Jedlá soda je dostupný a účinný pomocník v péči o psa či...

Jak jednoduše vyrobit trendy paletový nábytek na zahradu i do...

Nový trend vtrhl do českých měst, střešní včelaření je...

Vánočním věncům letos nebude vévodit jehličí, ale...

Zavřít reklamu