Beyond Meat je v Česku, nabízí ho online supermarkety

neděle, 16. června 2019, 07:40 Aktuality, Marketing MediaGuru

Značka, do které investuje Bill Gates nebo Leonardo DiCaprio, dorazila do Česka.

Zdroj: FB Beyond Meat

Zdroj: FB Beyond Meat

Kalifornská značka alternativního masa Beyond Meat, do jejíhož rozvoje investoval i Bill Gates, Leonardo DiCaprio nebo bývalý šéf McDonald’s Don Thompson, je k dostání na českém trhu. Do své nabídky ho v uplynulých týdnech zařadilo nejen Makro, ale i online supermarkety Rohlik.cz a Košík.cz. 

Beyond Meat je plnohodnotnou rostlinnou náhražkou masa, která se snaží napodobit nejen jeho chuť, ale také strukturu. Má srovnatelné množství bílkovin jako hovězí maso, při výrobě je ale ve srovnání s běžným burgerem spotřebováno pouhé 1 % vody a 7 % půdy.  Kromě hamburgerů vyrábí na rostlinném základě i klobásy a „kuřecí“ produkty. Startup, který funguje od roku 2009, vstoupil na začátku května úspěšně na burzu.

Čeští zákazníci si mohou koupit v Makru a na Rohliku.cz větší balení hamburgerů, po 10 kusech, na Košík.cz je k dostání balení po dvou kusech. „O toto maso je velký zájem a z tohoto důvodu budeme rozšiřovat jeho nabídku včetně menších balení. To nastane během června,“ komentuje za Rohlik.cz manažer nákupu čerstvých potravin Michal Perlík. 

Velký zájem o Beyond Meat potvrzuje i Košík.cz, který za poslední dny prodal stovky burgerů a zásoby musel několikrát doplňovat. „Beyond Meat považuji za klíčový produkt naší vegetariánské sekce. Hype, který kolem něj vznikl, dokáže motivovat k ochutnání náhražky masa i ty, kteří by o tom zatím neuvažovali,“ popisuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. 

Čeští spotřebitelé tak jedou na globální vlně rostoucí obliby vegetariánské a veganské stravy. Podle údajů agentury Nielsen ze zahraničí se prodej těchto produktů loni meziročně zvýšil o 20 %. Samotná kategorie vegetariánských či veganských náhražek masa vyrostla dokonce o 24 %. Euromonitor vyčíslil loňský obrat této kategorie na 1,4 miliardy dolarů a předpovídá, že do roku 2023 dosáhne hranice 2,5 miliard dolarů. 

V kategorii alternativních mas Beyond Meat není v tuzemsku jediným hráčem. V březnu letošního roku uvedlo Nestlé na trh svou značku Garden Gourmet. Ve světě do ní vstoupila i společnost Unilever, která na sklonku loňského roku koupila značku The Vegetarian Butcher. 

-stk-