reklama

Jak na zrušení služby Moje zdravé finance České spořitelny?

redakce dne 13. 06. 2019 - 00:00

Službu Moje zdravé finance nelze vypovědět, tvrdila bankéřka České spořitelny. Stačí letmý pohled do obchodních podmínek a jde to stejně snadno, jako založení účtu u jiné banky.

Česká spořitelna spustila službu Moje zdravé finance v roce 2016. Přinášíme postup zrušení služby Moje zdravé finance.

Do redakční e-mailu nám přišel dotaz od čtenářky Dany z Prahy, kterou zajímalo, jak zrušit Moje zdravé finance České spořitelny. Na pobočce České spořitelny ji bankovní poradkyně tvrdila, že službu zrušit nelze. Což je samozřejmě klamavé tvrzení, neboť všechny bankovní služby zrušit jdou – samozřejmě s ohledem na sankce plynoucí z těchto úkonů.

Čtěta také: Je Česká spořitelna stále bankou pro masy?

V redakci finančního serveru investia.cz nás pokaždé zaujme, když někdo tvdí, že něco nejde. Ať už zrušit, vypovědět anebo udělat. Proto nás zaujal e-mail čtenářky Dany natolik, abychom prozkoumali obchodní podmínky České spořitelny k produktu Moje zdravé finance.

Zpoplatněné Moje zdravé finance

Česká spořitelna vám vaše finance vyléčí za poplatek sto korun měsíčně. Respektive nevyléčí, pouze nasměruje, kde máte jaké výdaje a případně ukáže, jak na jejich snížení. V tiskových materiálech České spořitelny se objevují zmínky o ročních úsporách jejích klientů od jednotek tisíc korun až po statisíce.

Čtěte také: Tři nejdražší osobní účty v českých bankách

Druhým předpokladem jedné z největších tuzemských bank je, že svým klientům nabídne zpoplatněné finanční poradenství.

V Česku přitom funguje masově rozšířený bezplatný finančně poradenský model. Za jednotlivé konzultace i samotný finanční plán se neplatí. Finančnímu poradci směřují pouze provize za sjednání finančních produktů. Placené finanční poradenství je u nás okrajovou záležitostí a hodí se pro profesionální správu majetku – třeba pro služby typu family office nebo pro svěřenské fondy či zaslepené trusty.

Ceník pro zdravé finance: Od nuly do stovky měsíčně

Měsíční poplatek za službu Moje zdravé finance činí měsíčně sto korun. Jste-li starobní důchodce, platíte polovinu této částky. Při splnění alespoň jedné podmínky uhradíte 50 korun. Naopak nic po vás Česká spořitelna nebude chtít při splnění veškerých smluvních podmínek.

Cena za službu Moje zdravé finance je stanovena na částku až 100 korun měsíčně.

Při splnění obou podmínek (měsíční poplatek 0 Kč):

  1. Příchozí platba 7 000 Kč a jedna zaúčtovaná platba kartou a
  2. jeden z vybraných aktivně využívaných produktů. Mezi finanční produkty patří zajištěné a nezajištěné úvěry, kreditní karty, životní pojištění investic do otevřených podílových fondů a produkty penzijního zabezpečení. Klíčová suma pro naplnění podmínky bezplatnosti činí 700 korun – tolik musí činit třeba vaše úložka do životního pojištění, investic do fondů anebo penzijního spoření.

Při splnění jedné z podmínek (měsíční poplatek 50 Kč):

  1. Příchozí platba 7 000 Kč a jedna zaúčtovaná platba kartou nebo
  2. jeden z vybraných aktivně využívaných produktů.

Při nesplnění podmínek (měsíční poplatek 100 Kč)

Obsah balíčku služeb zahrnutý do Moje zdravé finance:

  • Internetové bankovnictví
  • Telefonní bankovnictví
  • Tuzemské příchozí úhrady v Kč
  • Elektronicky zadané tuzemské odchozí úhrady v Kč (včetně trvalých příkazů, inkas a SIPO)
  • Výběry hotovosti z bankomatů České spořitelny

Co za to? Dvě schůzky s bankovním poradcem

Při čerpání služby Moje zdravé finance získáte dvě schůzky s bankovním poradcem ročně. Ten s vámi provede analýzu vašich pravidelných měsíčních výdajů. Na její základě s vámi bude hledat možnosti, jak uspořit.

Chcete-li více porozumět vašim penězům a prohloubit svou úroveň finanční gramotnosti, raději se vydejte cestou samovzdělávání, než si nechat radit od běžného přepážkového bankovního poradce nebo poradkyně.

Obáváme se, že dvě schůzky ročně s bankovním poradcem vaše finanční záležitosti nevyřeší. Přehled finančních produktů, kterými poradce disponuje, je pouze ze skupiny České spořitelny, tudíž nemusíte získat vždy nejlepší produkt na trhu.

Jak zrušit službu Moje zdravé finance

Služba Moje zdravé finance nebude poskytována v okamžiku, kdy nebude existovat účet, ke kterému byla sjednaná, případně dojde ke změně typu daného účtu na jiný, k němuž není služba aktuálně nabízena. Služby a produkty v rámci programu Moje zdravé finance budou poskytovány za standardní ceny, pakliže se s bankou nedohodnete jinak.

Služba Moje zdravé finance je sjednávána na dobu určitou, vždy do konce kalendářního měsíce, ve kterém bylo poskytování této služby sjednáno. Česká spořitelna automaticky prodlužuje službu na další kalendářní rok.

Čtěte také: Bankomaty České spořitelny

Více informací pro výpověď ze služby Moje dzravé finance naleznete ve všeobecných obchodních podmínkách pro výpověď smlouvy o účtu.

Podle dokumentu Všeobecné obchodní podmínky České spořitelny, a.s. v části Soukromá klientela je bod 9.6 Jak lze vypovědět smlouvu o účtu? je potřeba výpověď o účtu podat písemně. Dále citujeme z uvedené dokumentu:

Výpovědní doba za Smlouvu o účtu můžete kdykoli písemně vypovědět i bez uvedení důvodu. Výpovědní doba začíná dnem doručení výpovědi a končí posledním dnem kalendářního měsíce, ve kterém nám byla výpověď doručena. Smlouvu o účtu můžete kdykoli písemně vypovědět i v souladu s pravidly České bankovní asociace upravujícími přechod klientů z jedné banky do druhé (tzv. mobilita klientů).

My můžeme smlouvu o účtu také vypovědět písemně i bez uvedení důvodu. Výpovědní doba začíná dnem doručení výpovědi a končí posledním dnem druhého kalendářního měsíce, následujícího po měsíci, kdy Vám byla výpověď doručena. Smlouvu o účtu můžeme vypovědět i s delší výpovědní dobou.

Stejná pravidla se uplatní pro výpověď služby zřízené k účtu.

Odpověď bankovní poradkyně z úvodu příspěvku lze považovať buďto za projev neznalosti anebo arogance vůči klientce. Jsme rádi, když nám i nadále zasíláte vaše dotazy ohledně nepravostí, kterých se na váš dopouštějí tuzemské banky, pojišťovny a další finanční instituce.

Veškeré dokumenty, ze kterých jsme čerpali informace, jsou dostupné na webu České spořitelny.

Související články:

Jaký je bonusový program iBod České spořitelny?

Na vkladních knížkách je uloženo 2,5 miliardy korun

Kolik stojí výběr hotovosti z tuzemských bankomatů?

Podílové fondy České spořitelny: Klíčové informace pro investory

Bankomaty a pobočky: Vyhrávají spořitelny