18. 6. 2019 11:09 − 1824× − 0

Dvojí rozdělování bodů na Sardinii

Na italském ostrově se o víkendu zápolilo kromě světových bodů i o ty do italského mistrovství.

Jelikož se jedná o soutěž ve zhruba dvojnásobné délce oproti ostatním, tradičním podnikům mistrovství, její bodování muselo být upraveno. První etapa byla bodována samostatně, druhá porce bodů se pak rozdělovala za sloučené výsledky druhého a třetího dne. Aby těch specialit nebylo málo, tak se ještě body násobily koeficientem 0,75. V pozici lídra dorazil na ostrov pilot Fordu Fiesta R5 Simone Campedelli, kterému ve třetím podniku konečně spadlo do klína vítězství. Dlouhou dobu tradičnímu podniku Targa Florio vévodil nováček za volantem Citroënu C3 R5 Luca Rossetti, ale kvůli potížím s elektronikou spadnul na druhé místo. Craig Breen se po vyhrané Rallye Sanremo už dalších italských soutěží včetně Sardinie nezúčastnil. Nejrychlejším pilotem Škody Fabia R5 v mistrovství se tak stal Giandomenico Basso. Na českou techniku před první šotolinou letošního kalendáře přezbrojil Andrea Crugnola. Přeci jen problémů a hlavně požárů speciálů VW Polo GTI R5 bylo dost a zrovna rozpálená Sardinie je v tomto ohledu nebezpečné místo.

Nejrychlejšího času na čtvrteční superspeciálce dosáhnul Campedelli. Na první sekci s přírodními úseky, která byla poznamenaná přidělováním náhradních časů, se do čela dostal Crugnola. Všichni se však snažili hlavně zdolat náročnou trať, jejíž obtížnost byla ještě umocněna tím, kolik se před italskými posádkami po trati prohnalo vozů. Campedelliho nicotná ztráta 6,3 sekundy se tak v mžiku mohla změnit. A skutečně, jezdec Fordu se po RZ 6 dostal do čela s takřka minutovým náskokem. Crugnola kvůli defektu ztratil minutu a z první příčky spadnul na čtvrtou. Sedmá zkouška byla pro Italy zrušená a hned v té následující se všechno převrátilo vzhůru nohama. Campedelli poslal svou Fiestu R5 mimo trať a musel odstoupit. Bassovu škodovku postihly technické problémy a staronovým lídrem se stal Crugnola. Ten vyhrál ještě závěrečný páteční test a letos poprvé získal maximum bodů. Na druhém místě nakonec do cíle první části soutěže dorazil Rossetti a třetí skončil Basso.

Campedelli rozhodně nebude na letošní výlet na Sardinii vzpomínat v dobrém. Druhá část soutěže pro něho začala podobně, jak ta předchozí skončila. Pilot Fordu hned v první sobotní zkoušce chyboval a po opravě dorazil do cíle o půl hodiny později. A nakonec nebyl jediný z italského pole, kdo se dostal do problémů. Na druhé zkoušce nechal kvůli problémům s kolem přes dvacet minut i Crugnola. Pilot škodovky následně pokračoval v zajíždění konkurenceschopných časů, ale poslední sobotní test kvůli technické poruše nedokončil. Na konci soboty italskému poli vévodil Rossetti, pro kterého byla Sardinie prvním šotolinovým startem po delší době. Basso odjížděl do nedělního závěrečného měření sil s odstupem 23,5 sekundy. Od nedělního rána pilot Fabie R5 úspěšně umazával jednu vteřinu za druhou, až se před závěrečným testem jeho odstup smrsknul na pouhých 3,2 sekundy. Rossetti nevymačkal ze svého Citroënu více ani v poslední zkoušce a o vítězství v druhém sardinském klání bohužel přišel. Domů si nakonec odvezl stejně bodů jako Basso, který se stal novým lídrem šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Basso 49,5, 2. Rossetti 46,5, 3. Campedelli 39,75, 4. Crugnola 30,25, 5. Breen 23, 6. Michelini 14

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!