Karlovarské letiště chce rozšířit ranvej, vyjde to na stovky milionů

Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy VaryUž historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary

Karlovarské letiště chce v zájmu přilákání pravidelných linek zásadně přestavět ranvej, která je z mezinárodních letišť s veřejných provozem nejužší

Karlovarské letiště chce v zájmu přilákání pravidelných linek zásadně přestavět ranvej, která je z mezinárodních letišť s veřejných provozem nejužší v republice. Měří na šířku 30 metrů, přestavba by tak přinesla především rozšíření dráhy. Letiště má podporu i kraje jako majitele, informoval Karlovarský deník.

„K dispozici máme tři varianty přestavby. První počítá pouze s rozšířením dráhy na 45 metrů, což by stálo 457 milionů bez DPH,“ citoval Deník jednatele letiště Jiřího Pose. Ve druhé by se dráha rozšířila a prodloužila o 240 metrů, což by vyšlo na téměř 600 milionů bez DPH. „Ve třetí variantě se uvažuje o rozšíření a prodloužení o 360 metrů za přibližně 734 milionů korun bez daně,“ upřesnil Jiří Pos.

Podle náměstka karlovarské hejtmanky Martina Hurajčíka by nejideálnější byla ta nejnákladnější verze. „Díky ní bychom dosáhli toho, že by k nám létala plně obsazená letadla z velkých vzdáleností,“ dodal Hurajčík.
V současnosti na letišti sice přistávají některá velká letadla, kvůli bezpečnosti na úzké dráze ale nesmí být stoprocentně obsazena.

O finální podobě dráhy by vedení kraje mělo rozhodnout během prázdnin. Podstatné ovšem také bude, jak bude přestavba financována. „Tato studie je zařazena do programu Restart, takže bychom mohli čerpat peníze odtud. Kraj by sám nikdy tak velkou investici nezvládl,“ citoval Deník Hurajčíka.

Podle zvolené varianty přestavby mohou práce trvat až osm měsíců, během kterých by letiště bylo mimo provoz. Letiště loni odbavilo 45 tisíc cestujících, což je oproti roku 2017 více než dvojnásobek (+ 115 procent). Letiště tak zvrátilo klesající trend, který trval od roku 2014. Vděčí za to především ruskému low-costu Pobeda, který zavedl linku z moskevského letiště Vnukovo. I tak má letiště do svých nejlepších let daleko, v období 2011 až 2013 odbavovalo kolem sta tisíc cestujících ročně.

Tagy Letiště Karlovy Vary ranvej
39 komentářů