Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 6. 2019 10:39 − 6705× − 6

Toyota spokojena se startem Juho Hänninena

Od Walesu 2017 nejel Juho Hänninen ostrou soutěž, když se věnoval testmanským povinnostem u Toyoty.

Se čtvrtým Yarisem WRC se na Sardinii vrátil na světové tratě Juho Hänninen, jenž usedl do speciálu pod hlavičkou Tommi Mäkinen Racing a jel se stejným vozem jako ve Švédsku Marcus Gronholm. Na rozdíl od svého krajana při druhém dílu MS však Hänninen cíl nespatřil, když odstoupil před závěrečnou PowerStage kvůli problémům s řízením, když se ve stopce předposlední RZ nechal slyšet že: "Ta poslední zkouška už je moc rozbitá, takže už asi pojedeme do servisu, naše testování končí." Do té doby zajížděl časy povětšinou na rozhraní první a druhé desítky, přičemž nejlepším časem bylo 2. místo na RZ8 Tergu – Osilo 2, avšak jak bylo zmíněno již před soutěží, Fin neměl za úkol nahánět nejlepší časy, nýbrž sbírat data. Hlavní cíl soutěže tudíž Hänninen splnil, když odjel takřka celou kilometráž soutěže a posbíral pro tým další důležitá data o chování Yarisu WRC v horku na rozbité šotolině.

"Určitě byl dobrý nápad na Sardinii jet a sbírat data při testovacím startu. Bez tohoto startu a získaných zkušeností by to bylo v budoucnu těžší. V některých oblastech jsme nyní chytřejší, než jsme byli, ale pořád nám zůstávají některé oblasti na kterých je potřeba pracovat," hodnotí své středomořské vystoupení Juho Hänninen pro oficiální stránky WRC a dodává, že hlavní oblastí zájmu byl podvozek vozu. "Nejvíce poznatků jsme posbírali o zavěšení. V servise jsme často měnili nastavení a někdy bylo těžké vůbec zkoušky projet, protože jsme nevěděli, co přesně bude auto dělat. Pak s takovým nastavením musíte odjet celou sekci, takže na testu by to bylo jednodušší, když byste si mohli věci přenastavit hned, ale tady jsme měli jednu šanci na změnu a pak zase až v servisu. Když se netrefíte do ideálního nastavení, tak časy budou pomalejší. Ale určitě byl dobrý nápad na Sardinii jet," dodává finský mistr světa SWRC z roku 2011.

Jelikož Fin má řadu fanoušků nejen v České republice, kde se zapsal jako jeden z pilotů úspěšné Škody Fabie S2000, s níž kromě zmíněného titulu v SWRC v roce 2011 vybojoval i titul kontinentálního šampiona Evropy v 2012 a titul šampiona IRC v roce 2010, nabízí se otázka, zda se jednalo o jednorázový start nebo je ještě nějaká šance, že bychom rodáka z Punkaharju mohli vidět za volantem znova. "Nemyslím si, určitě ne teď. A nějaký můj comeback? Ne, jsem teď spíše testovacím jezdcem," uzavírá Juho Hänninen.

Komentářů celkem: 6
23. 6. 2019 13:33
1 0
Toyota sPokojena se startem Juho Hänninena --> P chybí
23. 6. 2019 18:42
0 0
Před tou poslední RZ odstoupil schválně proto, že na autě nebylo vše homologované. Logicky, zkoušel nové věci, takže fér takhle odstoupit. Jel na pohodu. smajlík
24. 6. 2019 11:30
0 0
Původně napsal Shacki
Před tou poslední RZ odstoupil schválně proto, že na autě nebylo vše homologované. Logicky, zkoušel nové věci, takže fér takhle odstoupit. Jel na pohodu. smajlík
Já se možná zeptám blbě, ale není jedna z podmínek účasti v soutěži i to, že všechny díly na autě jsou homologovány? Na druhé straně chápu, že testování dílů při soutěži je pro fabriku větším přínosem než nějaký individuální test.
24. 6. 2019 12:50
0 0
no, nevim, nevim, přiznat, že jedu s nehomologovaným autem? z toho by mohlo bejt od FIA velký mrzení a tytyty a taky za obcházení počtu testovacích dní není úplně košér...
mám radost z každýho auta na startu, spíš vaděj debilní předpisy, místo aby se rušily, tak se obcházejí a obcházení se netrestá
24. 6. 2019 15:15
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Shacki
Před tou poslední RZ odstoupil schválně proto, že na autě nebylo vše homologované. Logicky, zkoušel nové věci, takže fér takhle odstoupit. Jel na pohodu. smajlík
Já se možná zeptám blbě, ale není jedna z podmínek účasti v soutěži i to, že všechny díly na autě jsou homologovány? Na druhé straně chápu, že testování dílů při soutěži je pro fabriku větším přínosem než nějaký individuální test.
V zásadě je, ale na druhou stranu přiznal od začátku, že nejede na body a nakonec i sám odstoupil, aby nikomu nebral body a přitom se vyhnul závěrečné kontrole a případnému vyloučení. Oficiálně to nikdo nepřiznal, ale ani to nikomu nevadilo a nic se vlastně nestalo, tak proč ne.
24. 6. 2019 16:27 Upraveno 16:30
0 0
Já neodsuzuju vedení Toyoty ani Juha, že to udělali. Odsuzuji idiotská pravidla, která omezují testování. V těch špičkových motoristických disciplínách je to o to paradoxnější, že se jedná o práci s materiálem v ceně desítek miliónů ( a v F1 ještě o řád vyšší), přičemž debilní pravidla omezují výrobce, aby naučil tento neskutečně drahý produkt perfektně fungovat.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!