Asfaltová část portugalského mistrovství začíná

Po čtyřech soutěžích na nezpevněném povrchu teď budou posádky portugalského šampionátu až do konce roku startovat na asfaltu.

Do konce sezóny jim i s aktuálně odjetým podnikem sházelo odjet pět rally. V pozici lídra do druhé části sezóny vstoupil Ricardo Teodósio, který se svou škodovkou vyhrál obě čistě národní soutěže ve Fafe a v Mortágue. Do evropského mistrovství zařazená Azores Rally se stala kořistí jiného jezdce Fabie R5, místního Ricarda Moury. Na nejnáročnějších tratích, které se v celém mistrovství nacházejí, Vodafone Rally de Portugal kralovala mistrovská stáj Hyundai. Úřadující mistr Armindo Araújo si tam letos poprvé připsal maximum bodů a druhou příčku obsadil jeho stájový kolega Bruno Magalhaes s druhou i20 R5. Ten si zatím těžce zvyká na novou techniku a jeho výkony zůstávají poněkud za očekáváním. Ještě horší výkony zatím podává nedávný dvojnásobný šampión José Pedro Fontes, jehož maximem bylo dosud slabé čtvrté místo z úvodní rally. Na asfaltových soutěžích by se však síla jeho Citroënu C3 R5 měla projevit ve větší míře. Ve hvězdách zůstává pokračování sezóny Pedra Meirelese. Na začátku roku pořízený Volkswagen Polo GTI R5 mu ve čtvrté soutěži shořel a avizovaný druhý speciál zatím jeho stáj neobdržela.

Vyrovnanost nejrychlejších dvou posádek šampionátu nejlépe popsaly výsledky úvodní zkoušky Rali de Castelo Branco. Araújo i Teodósio tam zajeli identický nejrychlejší čas. Ve druhém testu se už pilot Hyundaie od svého soupeře, který kontroval vítězstvím v RZ 3, trochu odpoutal. Závěrečná dvojice sobotních zkoušek se odjela na diváckém úseku a oba průjezdy zvládnul nejrychleji Fontes. V součtu s jeho časy z předešlých přírodních úseků to však nedalo na lepší než třetí místo s odstupem 18,5 sekundy. Na třetí místo se ale doslova třásl čtvrtý Barbosa a už po druhém nedělním testu se vyhoupl před soupeře v Citroënu. Fontes sice předváděl lepší výkon než v úvodních šotolinových rally, ale na boj o vítězství to i kvůli problémům s brzdami stále nestačilo. Třetí příčka ovšem zůstávala otevřená a Fontes své manko dokázal před samým závěrem snížit na 1,2 sekundy. V závěrečném testu zajel pilot Citroënu druhý nejrychlejší čas, ovšem Barbosovi nadělil jen jednu desetinu a pouze tak zopakoval svůj dosavadní nejlepší letošní výsledek, čtvrté místo. Magalhaes v Rali de Castelo Branco absolvoval svou první asfaltovou rally s Hyundaiem a na výsledcích to bylo znát. Na novou techniku si zvykal, bojoval s nastavením a v cíli se musel smířit až s pátým místem. Jeho stájový kolega Araújo naopak po sobotní etapě soutěž vedl, byť s malým náskokem 2,3 sekundy. Teodósio v neděli ráno zariskoval, přibalil si do kufru Fabie R5 jen jednu rezervu a pokusil se svou ztrátu stáhnout. Araújo však na soupeřovo zrychlení dokázal reagovat a jejich rozestup se naopak o čtyři desetiny navýšil. V závěrečné sekci už Teodósio raději vsadil na jistotu a svého soupeře si nechal ujet. Vyhrál až závěrečnou zkoušku, ovšem to už na vítězství nestačilo. Araújo zvládnul nervy drásající duel na jedničku, nedopustil se žádné chyby a nakonec si letos podruhé připsal maximum bodů. V průběžném pořadí šampionátu stále vede Teodósio, ovšem jeho náskok na soupeře v Hyundai se začíná zmenšovat.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!