25. 6. 2019 08:49 − 1175× − 0

Raliul Moldovei kořistí Valentina Porcisteanu

Na domácí půdě neporazitelný Simone Tempestini vynechal třetí soutěž letošní sezóny.

Otevřela se tím možnost pro jeho nejbližší pronásledovatele, aby si na své konto připsali první letošní triumf. Nejblíže k tomuto úspěchu zatím měli dva jezdci. V úvodní Raliul Argesului skončil na druhé příčce při debutu se zcela novým Citroënem C3 R5 Valentin Porcisteanu. Za druhou příčkou mířil i v Aradu, ale po penalizaci o ni přišel ve prospěch Dana Girtofana. Ten zůstává věrný české značce Škoda a v Raliul Moldovei měl být hlavním vyzývatelem právě jezdce Citroënu. Na startu se sešel opět vcelku solidní počet osmi speciálů kategorie R5, kterým kralovala pěti exempláři Fabie česká značka. Do škodovek usednul kromě jiných i někdejší mistr Constantin Aur nebo Adrian Raspopa. A byl to právě poslední jmenovaný, kdo se v úvodu soutěže stal nejbližším pronásledovatelem vedoucího jezdce. Závěrečnou zkouškou první etapy byla divácká superspeciálka v ulicích města. Tyto zkoušky jsou v Rumunsku velmi oblíbené a tady na ni trochu doplatil právě Raspopa. Po chybě ztratil skoro půl minuty a propadnul se na třetí místo za Girtofana.

Vedení v rally se okamžitě po odstartování první zkoušky ujal Porcisteanu. Kdo se při neúčasti dominujícího Tempestiniho těšil, že se budou konečně na trati odehrávat zajímavé souboje o každou vteřinku, musel být zákonitě zklamán. Pilot C3 R5 nastolil naprosto dominantní tempo, kterému v první etapě nikdo nestačil. Když druhý Raspopa v závěru dne chyboval, přehoupl se náskok Porcisteanu na druhého v pořadí už přes půl minuty. Girtofan se v sobotu ráno snažil uhájit svou druhou příčku, ale dařilo se mu to jen do druhé zkoušky. V té jej značkový kolega Raspopa přeskočil a následně mu i trochu odjel. Před poslední sekcí celé rally činil rozestup dvojice škodovek čtvrt minuty. Girtofan zaútočil v RZ 11, ale nedokázal ze svého manka umazat tolik, aby se přiblížil do kontaktu k soupeři. Nakonec to byl ale právě Girtofan, kdo tentokrát vybojoval bonusové body za samostatně bodovanou Power Stage. Raspopovi ale druhé místo ani tak nedokázal sebrat. Porcisteanu takřka každým testem navyšoval svůj náskok a se soupeři prohrál pouze ve čtyřech případech. Nečekaně ale jedním z nich byla závěrečná Power Stage, kde za Girtofanem zaostal o půl sekundy. Celkovým vítězem s náskokem takřka celé minuty se však jezdec Citroënu stal tak jako tak.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!