Active Radio spustí od září programatickou reklamu

středa, 26. června 2019, 07:25 Rádio MediaGuru

Programatická reklama vstupuje na českém trhu do audio prostředí. Od září s ní začne Active Radio.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Od letošního září plánuje společnost Active Radio (dříve Lagardere Active ČR) spustit ostrý provoz programatické audio reklamy. S pilotním provozem začne už od července, sdělil na úterním setkání věnovanému podcastům Lubor Zoufal, head of digital and strategic development Active Radio.

Programatická reklama se má prodávat především na stanicích Evropa 2 a YouRadio, které v online prostředí poslouchá souhrnně 150 tisíc posluchačů. Active Radio se tak stane prvním subjektem na rozhlasovém trhu, který s programatickým prodejem reklamy začne. A přestože v displayové online reklamě už programatik představuje i polovinu veškerých výnosů, Active Radio očekává zprvu podíl na výnosech v řádech jednotek procent. Do budoucna by se ale měl zvyšovat. 

Výhodou programatické rádiové reklamy má být prodej audio reklamy na imprese, cílení podle lokace či zařízení. Počítá se také se zapojením do tržiště a2x. Active Radio využívá technologii Triton Digital a pro měření platformy Webcast Metrics a Podcast Metrics

Active Radio zároveň uvedla od letošního května aplikaci YouRadio Talk (dříve označovanou jako YouRadio News), která nabízí personalizované zpravodajství několikrát denně a je zároveň i agregátorem českých podcastů od různých provozovatelů. Na projekt získala společnost grant od GoogluYouRadio Talk dále plánuje postupné rozšiřování nabídky mluveného slova o audio knihy, kde chce spolupracovat s knižní firmou Euromedia Group, která patří do stejné majetkové skupiny. Prostor chce nabídnout i dalším českým vydavatelům včetně možnosti měření či nastavení monetizace.

Výzkum: Pojem podcasting zná 11 % 

Z výzkumu, který pro Active Radio připravila výzkumná agentura Nielsen Admosphere, mj. vyplynulo, že termín podcasting zná přesně 10,7 % internetové populace starší 15 let. 31 % potom tuší, co tento termín znamená. Ve velmi mladé generaci 15-19 let je ale znalost pojmu podcasting (58 %) výrazně vyšší než ve starších věkových skupinách.

Podcasty se nejčastěji poslouchají doma (51 %) a večer (42 %), 13 % populace poslouchá podcasty víckrát než jednou týdně, ukázal dále výzkum. Nejposlouchanější jsou aplikace Google Podcasts, Apple Podcasts, Spotify a iRadio. Mají tvořit 65 % podcastových aplikací, které se užívají. 

-mav-