Na českém marketingovém trhu vznikne holding Digital First Marketing Group, který se chce soustředit na rozvoj podnikání s přesahem do zahraničí, a to právě na principu „digital first“, zároveň využije - jak uvádí - hyperlokálnost, ve smyslu osobního kontaktu a datových analýz pro klienty v regionech.
Holding propojí tři firmy z různých oborů - konkrétně distributora technologií eD System Group, aktivního v Česku, na Slovensku a v Polsku a s celkovým obratem skoro 15 miliard Kč, pražskou digitální agenturu Dark Side a zlínskou digitální agenturu Pria, největší v oboru na Moravě. eD System bude mít v novém holdingu podíl a zmíněné dvě agentury do nové firmy zfúzují. „Zakladatelé a vedení všech firem zůstávají ve svých pozicích a získávají podíl ve vznikajícím holdingu. Všechny společnosti se rozhodly neuvádět hodnotu transakce,“ uvedl holding v oficiálním prohlášení. Ani přesné podíly nejsou veřejné. Podílníky holdingu jsou konkrétně Tomáš Jindříšek, Michal Kříž a Milan Zvára z Dark Side, Jan Podzimek a Martin Krkoška z agentury Pria a Petr Kymlička a Radovan Hauk z BDO Advisory, kteří měli třetinový podíl v Dark Side. Obě agenturní značky přitom mají být zachovány.
„Pro eD System se jedná o strategickou investici, nový směr. Věříme v digitální budoucnost a stejně tak věříme v potenciál, který má tento vznikající subjekt díky inovativnímu přístupu a know-how agentur Pria a Dark Side. Chceme využít naši infrastrukturu a data k další expanzi s ohledem na principy digital first,“ popisuje Martin Štrupl, čerstvý řídící partner skupiny eD System. Štrupl do loňska působil jako šéf tuzemské potravinářské firmy Hamé, odešel z ní po 15 letech.
„S agenturou Pria máme společnou filozofii podnikání a v mnohých ohledech se doplňujeme - ať už se jedná o jejich regionální pokrytí, či naše globální know-how. To považujeme v případě takto ambiciózního projektu za klíčové. Nicméně zázemí agentury Dark Side i Pria zůstává a ponecháváme si všechny naše klienty a pracovníky,“ uvedl Tomáš Jindříšek, zakladatel a jednatel agentury Dark Side. „Nejsme pragocentričtí a uvědomujeme si, že byznys je silný i v regionech. Je to dlouhodobý trend,“ doplnil. „Rozhodně to nebude digital only. Naopak, ostatní nástroje mají nenahraditelnou úlohu a musí být s digitalizací v harmonii,“ zdůrazňuje Jan Podzimek, zakladatel a jednatel agentury Pria.
V oblasti zaměstnávání chce skupina vedle současných týmů externí „digitální nomády“. „Chceme dát všem prostor na specializaci a možnost rozvíjet svou kariéru odkudkoliv. Potenciální kolega či kolegyně nesmí vnímat jako nevýhodu, že bydlí v jiném městě, než je sídlo agentury. Propojením agentur se navíc nabízejí možností různých stáží,“ doplňuje Jan Podzimek.