Vstup velkých módních e-shopů mění trh influencerů

středa, 3. července 2019, 07:45 Marketing MediaGuru

Německé módní e-shopy nutí české hráče k intenzivnější práci se značkou.

Panelová diskuse na téma Budování značky na fashion trhu v rámci Eshopisty, foto: MediaGuru.cz

Panelová diskuse na téma Budování značky na fashion trhu v rámci Eshopisty, foto: MediaGuru.cz

Vstup německých módních e-shopů, Zalanda a About You, má nemalý vliv na tuzemský e-commerce trh. Dosavadní čeští hráči jejich marketingovou sílu pociťují nejen ve spolupráci s influencery, ale i ve vyhledávání. Nutí je to do intenzivnější práce se značkou, zaznělo v panelové diskusi na konferenci Eshopista na téma Budování značky v e-commerce.  

O strategii Zalanda si můžete přečíst v našem nedávném rozhovoru s marketérem Dawidem Pożogou.

„Většina influencerů, s nimiž máme smlouvu, dostala nabídku od Zalanda či About You, které nemůžeme konkurovat. Podle mne je to naprosté přeplácení a ničení influencerského trhu,“ popsal Lukáš Burda, globální manažer značky Footshopu, s tím, že zároveň jeho firmě poklesl podíl ve vyhledávání. „Pozitivní na tom všem ale je, že si díky tomu hodně uvědomujeme sílu brandu,“ dodal.

Potřebu více se věnovat značce si uvědomuje i další hráč – UrbanStore. „Dnes už se nedá spoléhat jen na výkonnostní kampaně,“ řekl za firmu její business development director Jaroslav Kaucký.

Obě značky kombinují e-shop s kamennými prodejnami, které jsou všechny ziskové. Footshop má pobočky v ulici Na Příkopě a v holešovickém Vnitroblocku, UrbanStore zase na Václavském náměstí v Praze a náměstí Svobody v Brně. „Prodejny jsou součástí naší značky. Pomáhají nám dotvářet to, jak se snažíme komunikovat k lidem z měst. Využíváme PPC, mailing, sociální média i influencery a naši image zrcadlíme i v prodejně,“ přiblížil Kaucký.

Footshop buduje svou značku především skrze nabídku, v níž má exkluzivní zastoupení určitých značek, dále přes servis, dostupnost a rychlost. Své prodejny, které má kromě České republiky i na Slovensku a v Maďarsku, využívá k eventům a vytváření komunity. „Značky nás často využívají jako kreativní studio pro jejich launch,“ vysvětlil Burda. Footshop také vytváří vlastní kolekce nebo se věnuje kolaboracím s již zavedenými značkami, například s KangaRoos nebo Life is Porno.  

Více o Footshopu se dočtete v rozhovoru s Peterem Hajdučkem a Lukášem Burdou.

Další z módních hráčů na tuzemském trhu je polský Answear, který se při budování značky zaměřuje podle country manažerky Evy Balaštíkové na tři okruhy: na image e-shopu, své privátní značky i cizí značky.

„Máme interní studio se sídlem v Krakově, kde si vytváříme vlastní vizuály. Vizualita je pro nás extrémně důležitá,“ popsala Balaštíková. Svou image staví Answear na roli módního poradce, který zákazníkům dokáže poradit, co je vhodné si vzít na sebe při různých příležitostech nebo jaký si vybrat materiál. Loni například uspořádal i soutěž stylistů, do které se přihlásilo 220 lidí na českém a 150 na slovenském trhu. Letos na podzim by ji chtěl zopakovat.

S privátními značkami, mezi které patří Answear, Medicine a Kiss My Dress, chce e-shop zase sledovat trendy v dámské konfekci. A pro cizí značky, kterých má přes 300, mnohdy vytváří i kampaně. „Často nám firmy svěří část svého marketingového rozpočtu, abychom jejich značky propagovali přes naše studio,“ doplnila Balaštíková.

Answear má zatím na českém trhu dvě výdejny, v Praze a Brně. Uvažuje však o obchodě pro svou privátní značku Medicine, která dlouhodobě patří mezi 10 nejprodávanějších značek. V domovském Polsku má prodejny už v šedesáti městech.

Všichni tři zmínění e-commerce hráči se nebrání spolupráci s Glami, který chce podle brand manažerky Hany Zachové být v myslích spotřebitelů zakódován především jako „destinace pro módu“. Pro UrbanStore představuje módní vyhledávač akviziční nástroj, který do e-shopu přivádí nové zákazníky zejména mimo sezónu, pro Footshop je to cenný výkonný partner a spolu s Answear je nakloněn i brandové kolaboraci.

-stk-