Každý třetí Čech se při krátkodobých výletech za hranice nepojistí

Většina Čechů je zvyklá při cestách do zahraničí uzavírat cestovní pojištění. To platí zejména pro dlouhodobé pobyty, trvající jeden a více týdnů, kdy pojištění uzavírá 7 z 10 turistů. V případě krátkodobých cest přes hranice, které trvají maximálně několik dní v kuse, nicméně Češi cestovní pojištění podceňují. Podle červnového průzkumu agentury Ipsos pro Českou spořitelnu, kterého se zúčastnilo 840 respondentů, vyplynulo, že na jednodenní či víkendový výlet za hranice vyráží nepojištěná třetina turistů.

"Nejvíce rizikové situace, které mají Češi tendenci podceňovat, jsou krátkodobé cesty přes hranice, třeba neplánované. Aktuální průzkum ukázal, že více než třetina lidí u nás se na krátké cesty do ciziny nepojišťuje. Přitom na víkendové pobyty do Alp nebo eurovíkendy vyráží alespoň jednou za rok se svými blízkými každý druhý Čech,” uvedl Jakub Jírovec, Tribe Lead pro pojištění v České spořitelně a doplňuje:

"Z výzkumu vyplývá, že celoroční cestovní pojištění využívá jen čtvrtina respondentů, ačkoliv by je to v mnoha případech vyšlo levněji, nehledě na stoprocentní jistotu pojistného krytí při sebekratší cestě do zahraničí,“ doplnil Jakub Jírovec.

Hlavními požadavky, jež lidé na cestovní pojištění mají, je podle průzkumu pojištění léčebných výloh a úrazové pojištění. Trvá na něm 8 z 10 turistů. Pojištění odpovědnosti za škodu či újmu zajímá méně než polovinu lidí. "Jde přitom o jednu z nejlevnějších pojistek, která navíc ušetří spoustu peněz a starostí. Na cestách totiž můžeme způsobit škodu i někomu jinému a tím pádem za to nést odpovědnost. Někdy mohou být tyto škody opravdu vysoké,“ doplňuje Jakub Jírovec s tím, že na alespoň dvoumilionovém limitu by měl u této pojistky trvat každý, kdo se za hranice vydává.

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s takřka 5 milióny klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.

- Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.

- Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.

- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.

Klíčová slova ČR-turistika-pojišťovny-firmy-Česká spořitelna

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.