Mattoni pokračuje s přeměnou svých orlů u dálnic

čtvrtek, 11. července 2019, 14:30 Aktuality, Reklama MediaGuru

Mattoni přeměňuje další své orly na umělecká díla. Reaguje tak na úpravu zákona o pozemních komunikacích.

U dálnice D35 poblíž Velkého Újezdu je umístěn motiv Historie Vody Radka Smětáka, foto: KMV.

U dálnice D35 poblíž Velkého Újezdu je umístěn motiv Historie Vody Radka Smětáka, foto: KMV.

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) pokračuje s proměnou svých Mattoni orlů u dálnic na umělecká díla. Reaguje tak na úpravu zákona o pozemních komunikacích, která vstoupila v platnost v září roku 2017. Na jejím základě musí reklamní nosiče u dálnic a silnic první třídy zmizet. Ve chvíli, kdy se změní v umělecká díla, a přispívají tak k dotváření krajiny, však mohou zůstat. 

KMV již loni tímto způsobem přeměnila čtyři své orly, nyní přidává další dva, a to u dálnic D8 u obce Keblice a D35 poblíž Velkého Újezdu. Obě plochy nesou výtvarné motivy studentů, které vzešly z interní soutěže Akademie výtvarných umění (AVU). U Keblic se nachází motiv s názvem Okno Štěpána Rubáše, druhý zdobí návrh Historie Vody Radka Smětáka.

U dálnice D8 u obce Keblice je k vidění nový motiv Okno Štěpána Rubáše, foto: KMV.

U dálnice D8 u obce Keblice je k vidění nový motiv Okno Štěpána Rubáše, foto: KMV.

„Po spolupráci s celosvětově známou grafičkou Mílou Fürstovou jsme se rozhodli dát prostor mladým výtvarníkům z AVU. Jejich návrhy nás nadchly a vybrat kvalitní práce rozhodně nebyl problém – spíše naopak, máme z čeho čerpat i do budoucna, což nás těší,“ říká Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu KMV.

Jednotlivé Mattoni reklamní poutače ve tvaru orlů jsou těžké 10 tun s rozměry 25 x 15 metrů. Motivy jsou na podkladovou konstrukci lepeny. Realizace přeměny trvá dva až tři dny. Od roku 1998 jich bylo v ČR instalováno přibližně 20, a to jako připomínka zakladatele Heinricha Mattoniho, který měl orla ve svém znaku.

-stk-