Zalando rozzuřilo Čechy. Náhlý konec 70% slev na boty hájí e-shop přemírou zájmu
Chtěli na internetu koupit boty s výraznou slevou, místo toho jsou pořádně naštvaní. Řeč je o části zákazníků internetového obchodu Zalando, který se tento týden postaral svou akcí v Česku o nákupní horečku. Nabízel 70procentní slevu na všechno zboží, i to zlevněné a značkové. Problém nastal, když v sobotu zlevnily boty a kód na jejich laciný nákup měl vydržet do neděle. Jenže Češi vzali e-shop útokem a Zalando v reakci slevy pozastavilo. Firma tvrdí, že do doby, než doplní zásoby, lidé ale zuří. Vadí jim i to, že jim často boty mizely z košíku před dokončením nákupu.
70procentní slevy na kvalitní zboží připravil nákupní portál Zalando pro své zákazníky jako dárek k prvnímu výročí na českém trhu. Ale mnozí kupující na tyto narozeniny nebudou vzpomínat v dobrém.
„Velmi se omlouváme všem našim českým zákazníkům, že jsme byli nuceni pozastavit naši sedmdesátiprocentní slevovou akci,“ vysvětlila pro Blesk Zprávy Barbara Debowska, manažerka korporátní komunikace Zalando.
Kupón byl součástí letní kampaně firmy, kterou odstartovala na začátku června televizní reklamou - obrázky z ní můžete vidět v galerii. „Naše slevová akce ale vyvolala daleko větší zájem a poptávku, než jsme čekali,“ připustila Debowska.
„Nechápu logiku pozastavení akce, i když co si budeme namlouvat - tu už znovu nezapnou, protože nechtějí, aby zákazníci čekali několik týdnu na zboží, ale klasické objednávky přijímají. U těch Zalandu na zákaznících nezáleží?“ zlobila se pro Blesk Zprávy zákaznice Zuzana Labancová.
Firma se nicméně dušuje, že i přes vysokou poptávku chce zákazníkům zaručit, že budou své zboží dostávat tak, jak jsou zvyklí. „Proto jsme se rozhodli dočasně pozastavit slevové vouchery tak, abychom mohli zaručit, že se všechny už podané objednávky v pořádku odbaví a odešlou. Výsledky této kampaně nám pomohou lépe plánovat, jak se na českém trhu na budoucí podobné slevové akce, jako je například Černý pátek, připravit,“ vysvětlila manažerka komunikace Debowská.
„Na slevy i na hokej jsou Češi experti“
Podle další zákaznice Tamary Novákové jde o typickou vlastnost Čechů. „Hokejové mistrovství a akce na boty Zalando. Dvě události, při nichž se zázračně deset milionů lidí stává nejlepšími odborníky na danou problematiku. Když se daří, tak se tleská, když se něco poděla, tak se nadává a chytře radí,“ píše Tamara.
Sobotní akci firma pozastavila už po 12 hodinách, jakkoli měla běžet až do nedělní půlnoci. Obchod na sociálních sítích navíc anketou zjišťoval, co by si přáli lidé zlevnit jako další zboží. „Jestli další slevová akce dopadne stejně katastrofálně a klamavě jako ta sobotní na Boticky70, tak radši ani žádné hlasování o další slevu nevyhlašujte!!! Zbytečně si akorát proti sobě poštvete další zákazníky,“ zlobí se na facebooku Dana.
Zákazníkům mizelo z košíků zboží
Asi za největší prohřešek považují zákazníci mizení zboží z košíku ještě před dokončením nákupu. Protože ho někdo jiný stihl „vyfouknout“.
„Jak je možné, že najednou vymizí tolik páru bot? Mně z devíti zmizelo sedm a zůstaly dva. Podotýkám, že to bylo v 00:03, takže tři minuty od začátku akce, a to jsem je měla v košíku už před půlnoci, bylo jich opravdu dostatek, žádné z nich neměly uvedeno poslední dva dostupné a měla jsem vše připravené, že v 00:01 zadám jen kód a potvrdím. Server mi hlásil chybu a v 00:03 už bylo sedm páru úplně nedostupných,“ smutní zákaznice Anna.
Na konkrétní dotaz ohledně mizení bot z košíku firma nereagovala, ale slíbila, že se všem zákazníkům, kteří měli nějaký konkrétní problém a upozornili na něj, ozve e-mailem. Prosí pouze o strpení.
Zalando slibuje: Všem se ozveme
Zákazníci se na sociálních sítích rozdělili na dva tábory. Jeden prodejcům spílá za naprosto nezvládnutou komunikaci a nepřipravenost, ostatní se rozčilují, že jde pouze o oblečení, kvůli kterému přeci není potřeba si nadávat.
„Pořád si všichni jen na něco stěžujete, za plnou palbu si většina z vás ani nic nekoupí, minimálně půlka objednává ze Zalanda poprvé a divíte se, že server padá, nebo že nechtějí povolit platbu převodem na tuhle speciální akci? Opravdu se takovým věcem musíte divit? Pro dobrotu na žebrotu, fakt,“ píše Tereza.
Najdou se i tací, kteří oceňují, že Zalando slevu pozastavil, protože jinak by je prý přivedla na mizinu. „Nezlevňujte už nic! Přítelkyni hrabe a nemluví o ničem jiném,“ směje se Matěj Vašíček. Další uštěpačně poznamenávají, že měli slevu stoprocentní - nekoupili si nakonec nic.
Tým Zalanda aktuálně vyhodnocuje, kdy a v jaké formě slevové kupony opět spustí. „O všem budeme zákazníky informovat. Na facebooku, instagramu i po e-mailech,“ dodala Debowska.
Kdyby místo nesmyslných slev zrušili tu hnusnou ,odpornou reklamu -to je silene jak tam ty *** poskakuji v tech odporných hadrech a ksichti se
.jako kdyby chtěli odradit všechny zákazníky