Tohle není Fiat, ani klasický Seat 600. Je to elektromobil
Seat 600 představuje automobil, který postavil Španělsko doslova na kola a dodnes je zde velmi populární. I díky tomu se stal základem pro zajímavý projekt středoškolských studentů, i když hlavní důvody pro jeho volbu při stavbě elektromobilu byly trochu odlišné.
Seat 600 svým vzhledem, technikou i označením dává jasně najevo, že vznikl díky licenci od automobilky Fiat na základech jejího modelu 600. V barcelonské továrně Zona Franca byl vyráběn od 27. června 1957 do 3. srpna 1973 a má na svém kontě 794 406 exemplářů.
Španělé mají tento malý automobil prakticky za svůj vlastní a pro mnohé z nich se stal jejich vůbec prvním vozem. Během šestnácti let byl průběžně modernizován, vznikl díky tomu v řadě provedení a výrazně se podílel na hromadné motorizaci Španělska.
Manuel Amor, učitel na střední škole San Patricio, se i díky popularitě modelu 600 rozhodl motivovat své studenty k proměně klasického automobilu v elektromobil. Podle jeho slov je Seat 600 pro takovou konverzi ideální, protože díky nízké hmotnosti si vystačí s méně výkonným elektromotorem a bateriemi.
Proměnu malého rodinného automobilu s kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem za zadní nápravou v elektromobil provedla skupina dvanácti osmnáctiletých studentů. Při přestavbě byla původní pohonná jednotka nahrazena novým systémem, který tvořilo deset nových části a to včetně solárního panelu umístěného na střeše.
Seat 600 se po své proměně v elektromobil vedle samotného pohonného systému může pochlubit i novým digitálním přístrojovým štítem a dotykovým displejem či novými automatickými světlomety. Kompletní přestavba trvala 150 pracovních hodin. Dynamické schopnosti nebo dojezd a doba, která je potřeba k dobíjení na plnou kapacitu, bohužel uvedeny nejsou.
Zdroj: SEAT, S.A.