Zlínské Madeo vyvíjí novou hru s legendárním designérem Willem Wrightem, tvůrcem The Sims a SimCity

Michal PtáčekMichal Ptáček

proxi-game1

Na mobilní hře Proxi od legendárního designéra Willa Wrighta se nově podílí i Češi

0Zobrazit komentáře

The Sims a SimCity. Jen máloco zanechalo v herní historii takovou nesmazatelnou stopu jako tyto dva herní tituly. A není náhoda, že oba mají jednoho společného jmenovatele. V jejich pozadí stál dnes již legendární herní designér Will Wright se svou herní společností Maxis, která v červnu roku 1997 za přibližně 125 milionů dolarů zamířila pod křídla amerického giganta Electronic Arts. V tomto spojení následně vznikli úspěšní nástupci The Sims 2, The Sims 3 a několik variací SimCity.

S tím, jak přibývalo pokračování, se ovšem role Wrighta ve společnosti v průběhu let postupně snižovala, až se designér v roce 2009 rozhodl firmu opustit úplně. Od té doby uplynulo dlouhých 10 let a Wright mezitím nevytvořil a nevydal žádný herní titul. Až doteď. Nedávno ohlásil velký návrat a představil nový herní projekt v podobě mobilního simulátoru Proxi.

Ten má napodobovat fungování lidského mozku a využívat například uložené vzpomínky samotného hráče. Umělá inteligence pak pomůže odkrýt hráčovo podvědomí a zhmotnit ho. Lidé by tak při hraní měli mít možnost poznat sami sebe a rozvíjet nepoznané stránky sebe sama.

Hra uloží hráčovy vzpomínky, které stejně jako mozek dokáže propojit v tisíce provázaných konceptů. Sám Will Wright tvrdí, že je hra do značné míry o vlastním sebepoznání. Autoři využívají i umělé inteligence, která má pomoci poznat hráčovo podvědomí, jakési vnitřní ID člověka, a vynést ho na povrch. Hráč s ním tak bude moci komunikovat, poznávat ho a učit se sám od sebe i sám o sobě.

Zajímavé je, že na hře se budou velkou měrou podílet i Češi. V rámci herní designérské soutěže Proxi Art Challenge, ve které bylo cílem soutěžících za využití herního enginu Unity vytvořit tři vzpomínkové scény ze svého vlastního života a přenést je do 3D světa, se před časem podařilo obsadit první místo vývojářskému týmu zlínské digitální agentury Madeo. Tím si tým v čele s designérem Pavlem Novákem zajistil účast na vývoji Proxi právě po boku známého amerického designéra.

microsoft-teams-nadella

Přečtěte si takéMicrosoft s Teams rozdrtil Slack. Vedení nad miliardovým startupem přebírá s 13 miliony uživatelů denněMicrosoft s Teams rozdrtil Slack. Vedení nad miliardovým startupem přebírá s 13 miliony uživatelů denně

„Všichni jsme vyrostli při hraní her od Willa Wrighta. V kanceláři si dokonce čas od času při nostalgické notě pouštíme soundtracky z jeho her, a proto se účast v soutěži jevila jako neuvěřitelná šance potkat se osobně. Cenou pro vítěze totiž byla mimo jiné i večere s ním v San Francisku,“ říká pro CzechCrunch Martin Landsberger Pospíšil ze zlínského Madea.

„Jsme velmi pyšní, že máme možnost se do tohoto unikátního a inovativního projektu zapojit. Kromě špičkových grafiků a vývojářů se totiž na hře Proxi podílí i tým odborníků na neurovědy a NLP, zakladatel Foursquare Dennis Crowley či Andy Hertzfeld, který působil v Applu,“ dodal kreativní ředitel Madea Pavel Novák.

memori-1

Zlínskému Madeu se s jejich výtvorem Moments of Life podařilo získat v soutěži první místo

Ačkoliv vyhlášení soutěže proběhlo už před několika měsíci, reálné nasazení Madea do vývoje i díky náročnosti celého procesu proběhlo až nyní. Vysoké nároky a perfekcionismus Wrighta v tomto směru ostatně potvrzuje i Landsberger z Madea: „Nebylo lehké sestavit ten správný tým, který by vyhovoval vysokým nárokům Willa Wrighta. Všechno bylo od výhry v procesu, ale reálné práce se rozběhly až teď.“

Jak celý výsledek dopadne, se dozvíme už na podzim tohoto roku, kdy by hra měla oficiálně zamířit na displeje mobilních telefonů.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym