A nejen to, FaceApp totiž umí podobných funkcí, nebo chcete-li filtrů, mnohem víc. Zvládá to i naopak – ty, kteří se důchodovému věku už blíží nebo se v něm už nacházejí, umí dokonce omladit. Nebo vás spíše zajímá, jak byste vypadali v kůži druhého pohlaví? Chcete dokonalý úsměv jako z reklamy? Atraktivní vzhled?
Aplikace přináší odpovědi a na rozdíl od alternativ, které jsou vedle aplikace v digitálních obchodech k dispozici, FaceApp ke zpracování fotografií používá technologii umělé inteligence. Především ona stojí za kvalitním a uvěřitelným výsledkem.
O ten mají samozřejmě zájem i různé celebrity, ať už jde o zpěváky, herce nebo sportovní ikony. O výsledek se pak neváhají podělit se svými fanoušky na sociálních sítích, což má na svědomí právě probíhající „challenge“.
Mezi známými osobnostmi se o své „zestárlé já“ podělili například kanadský rapper Drake, chlapecká hudební skupina Jonas Brothers, britský zpěvák Sam Smith nebo Gordon Ramsey, kuchař známý z televizní reality show. Ve vaně se svým instagramovým fanouškům ukázal francouzský DJ David Guetta. Tedy – jeho starší verze, samozřejmě...
Zobrazit příspěvek na InstagramuBack from my show in ibiza i ve been a dj for 60 years and I still love it. July 15 2040
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Obavy o soukromí
Jak už to v prostředí mobilních aplikací bývá, otázky vzbuzují obchodní podmínky fungování FaceAppu a vedle nich tentokrát také jeho vlastnictví. Za obavami o soukromí uživatelů stojí skutečnost, že aplikaci vyvíjí ruská společnost s názvem Wireless Lab, především pak ale fakt, že „práce“ na přetváření fotografií neprobíhají v samotném zařízení – vašem telefonu, ale na vzdáleném serveru.
FaceApp tedy vaše fotky nejprve odešle na síť, ke které má přístup i druhá strana a až poté pomocí algoritmů začne vaše snímky upravovat. O tom, co se s originálními fotografiemi děje dále existuje skutečně naprosté minimum informací.
Ze zmíněných podmínek aplikace se lze snadno dovtípit toho, že vývojáři mají nad fotografiemi „neomezenou moc“ – naprosto zde chybí zmínka o jakýchkoli limitech, které by určovaly, co s fotografiemi druhá strana může dělat a co už nikoli. Když pomineme úvahy sklouzávající už spíše do tématu konspiračních teorií, nejpravděpodobněji se jeví použití v reklamě nebo jiných formách marketingu.
Aplikace FaceApp tak jen dokazuje nevyhnutelnost otázky, která se s postupným rozpínáním digitálního světa pojí – jistota soukromí nebo zábava?