Zatímco v USA zákazníci netrpělivě čekají na elektrické pick-up trucky značek Tesla, Rivian a dalších, v Číně mezitím všechny předběhl Nissan.
foto: Dongfeng/Nissan
Nissan má na západních trzích dlouhodobě pouze dva elektromobily. Jeden z nejprodávanějších modelů vůbec, Nissan Leaf 40kWh, a také elektrickou dodávku Nissan e-NV200.
V Číně je to ale úplně jiná pohádka. Ve společném podniku s tamní automobilkou Dongfeng představil aktuálně Nissan elektrický pick-up truck Dongfeng Rich 6 EV.
V podstatě jde o elektrickou přestavbu pick-upového podvozku od Nissanu. S rozměry 5290/1850/1790 mm a rozvorem 3050 nejde o nijak zvlášť velký pick-up (dle amerických měřítek). Ložná plocha má rozměry 1510/1562/475 mm.
I díky tomu zvládá uvézt při hmotnosti 1983 kg až 490 kg nákladu, pět lidí a ujet 403 km NEDC (reálně tedy spíš kolem 300 km). Auto je vybaveno 68kWh baterií a 120kW/420Nm elektromotorem.
Maximální rychlost je omezena na 110 km/h. K dispozici je samozřejmě rychlonabíjení v čínském standardu, z 0 na 80 % dobije vůz za 45 minut. Cena elektromobilu po všech čínských dotacích je víc než příjemná: v přepočtu kolem 430 000 Kč.
Pokud je dotace 200 tis Kč, tak (430+200)*1,21 = 762 tis.Kč.
Pokud je dotace 200 tis Kč, tak (430+200)*1,21 = 762 tis.Kč. Čína chce podpořit místní výrobce, tak dává dotace.
No to je toho, Škoda bude mít za 420 CitiGo iV, takže je
No to je toho, Škoda bude mít za 420 CitiGo iV, takže je stále nejlevnější. 😀
Omlouvám se, nevím jak se dělá emotikon pro ironii.
Skoda, ze i u nas nemuzou byt takove ceny. Verim, z epak uz by
Skoda, ze i u nas nemuzou byt takove ceny. Verim, z epak uz by malokdo rekl, ze si za setjnou cenu poridi spalovak, protoze neujede v jednom kuse 600 km 🙂
Konstatujete realitu, ale mě by spíš zajímalo, čím to
Konstatujete realitu, ale mě by spíš zajímalo, čím to je, že u nás nemohou být takové ceny? Co to zapříčinilo?
Už jsem se takhle podivoval když číňani vyjeli s tím ORA R1.
Vlastně se nad tím podivuji do teď.
Beru, že to musí přeplout polovinu planety, ale to přece nemůže cenu ztrojnásobit. Určitě mi někdo napíše protože – dovozní CLA. Ale Clo si přece stanovujeme my (Evropa), naši volení europoslanci.
Ja si zase rikam,z e pokud je to velikosti trhu, tak prece EU
Ja si zase rikam,z e pokud je to velikosti trhu, tak prece EU nemuze byt radove mensi, ne?
No a pokud jde o cenu pracovni sily, tak nekde jsme cetl, ze uz v urcitych prumyslovych mistech Ciny je plat zamestnance vyssi jak u nas.
Takze plne souhlasim: Proc, Irenko proc je to tam tak lacine a tady tak drahe? Kvalita? Bezpecnost? Byrokracie? Dotace?
Cena za dovoz lodního kontejneru zboží z Číny do Evropy
Cena za dovoz lodního kontejneru zboží z Číny do Evropy je cca 1000 USD. Je jasný, že auta se tak nepřepravují, ale tipoval bych že víc, jak 10.000 korun za auto by lodní přeprava i přes půlku planety stát neměla. Takže jádro pudla bude jinde. (cla, DPH, nenažranost státu …)
Paradox převozu je znám. Příklad:
Porsche Cayenne se
Paradox převozu je znám. Příklad:
Porsche Cayenne se vyrábí v Bratislavě v závodě v Devínské nové Vsi.
O zhruba 30 kilometrů dále v prodejně „Porsche Inter Auto“ model „Porsche Cayenne S“ začíná od 94 827 € včetně DPH.
Viac na https://porsche.sk/nove-modely/cayenne/cayenne-s
O zhruba 9900 kilometrů dále v prodejně Porsche Downtown LA model „Porsche Cayenne S“ začíná od $92,480 = 82 409 € (manufacturer’s suggested retail price = maloobchodní cena doporučená výrobcem).
Viac na https://www.porschedowntownla.com/new-vehicles/cayenne/#action=im_ajax_call&perform=get_results&trim%5B%5D=S&page=1&order=ASC&orderby=price
A teď bábo raď, proč je tentýž model auta dovezen skoro o 10000 kilometrů dál levnější o 12 418 €? Jeví se, že převozem každých 1000 kilometrů auto zlevní o více než 1000 €.
Auta dovezené z Činy by tedy měly být u nás ještě levnější než v Číně! 🙂 Vzdálenost Bratislava – Peking je zhruba 7420 kilometrů.
Nebude v tom to DPH? Mockrta jsme tu psal,z e v USA se ceny
Nebude v tom to DPH? Mockrta jsme tu psal,z e v USA se ceny uvadi bez VAT a ta je i vyrazne nizsi.
NJN, ale DPH v USA neexistuje…(DPH v Evropě je daň
NJN, ale DPH v USA neexistuje…(DPH v Evropě je daň státní v USA by musela být tzv. federální a to není) Mají tzv. Sales Tax, která je určena každým státem Unie jinak. Skládá se z state tax a local tax – cca půl na půl. Pultové ceny jsou uvedeny vždycky bez daně.
V Delaware, Montana, Oregon, New Hampshire je například tato daň 0% . Průměr kolem 5-6% Nejvyšší daně maj nejchudší státy úplně v prdeli dole na jihu (Deep South) : Alabama, Tennessee, Louisiana – skoro 10%.
(Montanu jsem projel víc krát skrz na skrz a potzvrzuji, že je tam levně, prázdno a krásně..:-)))
Přehled tady:
https://eu.usatoday.com/story/money/taxes/2018/03/27/states-highest-and-lowest-sales-taxes/452512002/
P.S: Kalifornie: Sales Tax: 8,5% Evropa DPH průměr cca 19-20%
a jsou státy s 25% a Maďarsko s 27% DPH
to je klasika to co
a jsou státy s 25% a Maďarsko s 27% DPH
to je klasika to co stojí v US $1000 tak v EU €1000 + local DPH a v ČR dalších 10-15% navrch…
typický příklad hadry, na cedulce je DE €99 a hned vedle CZ Kč2999 (euro za 30 )
Je to cena po započtení všech dotací a nejspíš bez
Je to cena po započtení všech dotací a nejspíš bez daně. Takže reálně milion. To auto má 120kW výkon a 68kWh baterii, takže něco jako Leaf2 s trochu větší baterkou. Rychlost nabíjení ukazuje spíš někam lehce nad 50kWh. O výbavě a kvalitě zpracování nevíme nic.
Integrovali tam taky rapidgate? 🙂
Integrovali tam taky rapidgate? 🙂
Tak to je megabomba. Elon musk nema asi klidne spani. Otazka
Tak to je megabomba. Elon musk nema asi klidne spani. Otazka je specifikace a cena Tesliho pikapu. Kazda konkurence se pocita a kazdej nahrazenej spalovak tez.
Megabomba. Tak každý má nějaké měřítko. Chudák Elon,
Megabomba. Tak každý má nějaké měřítko. Chudák Elon, napsal jste mu kondolenci na Twitter?
„Tesla i Rivian pohořeli, předběhl je Nissan“ :-)))))
Tak
„Tesla i Rivian pohořeli, předběhl je Nissan“ :-)))))
Tak som sa už dlho nezasmial, ďakujem 😀
Kdo se smeje naposled…
Kdo se smeje naposled…
Aby vás ten smích nepřešel.
Aby vás ten smích nepřešel.
Mne je úplne jasné, kto sa bude smiať naposledy a Nissan to
Mne je úplne jasné, kto sa bude smiať naposledy a Nissan to určite nebude.
Ale súhlasím, že každý nahradený spalovák sa počíta, ibaže niektoré náhrady od určitých automobiliek robia skôr medvediu službu.
Kdo se smeje naposled…
Kdo se smeje naposled…
Souhlas. Celá konkurence si z toho sedla na prdel a top
Souhlas. Celá konkurence si z toho sedla na prdel a top manažeři dávají hromadně výpovědi, protože si neví rady co s tím.
Taky jsem si nejdřív myslel, že jde o konkurenci, ale po
Taky jsem si nejdřív myslel, že jde o konkurenci, ale po přečtení mi to došlo.
Ten nadpis je myšlený ironicky :-)))
tohle auto je jen pro čínu, baterie, dojezd, nabíjení je tak 10 let za opicema, velikost už vůbec není to co kupují američani.
Takže o žádnou konkurenci nejde.
Ale jak tu píšou ostatní, každý elektromobil se počítá 🙂