S Florianem Schwarzerem o Bloodlines 2
i Zdroj: Hrej.cz
Článek S Florianem Schwarzerem o Bloodlines 2

S Florianem Schwarzerem o Bloodlines 2

Jan Bors

Jan Bors

18. 7. 2019 15:20 1
Reklama

Na letošní E3 se Honzovi povedlo náhodné setkání s členem vývojářského týmu Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Na schůzku přímo na výstavišti už vývojářům bohužel nezbyl čas, ale nějaké ovoce šťastné setkání přeci jen přineslo - rozhovor proběhl alespoň na dálku formou e-mailů. Na Honzovy zvídavé dotazy odpovídal Florian Schwarzer, Senior Product Manager v Paradox Interactive.

Hrej: První Bloodlines se odehrávají v Los Angeles, pokračování bude v Seattlu. Proč jste zvolili právě tohle město a co je na zasazení zvláštního?

Florian Schwarzer: Vampire: The Masquerade zobrazuje reálný svět z pohledu World of Darkness, v němž monstra žijí mezi námi a tajně ovlivňují společnost. Seattle je pro podobnou hru skvělým místem, protože má dlouhou historii a některé její části byly pořádně temné, mnozí ze zakladatelů města byli pašeráci nebo jiní zločinci. Navíc nám řada skutečných historických osobností skvěle zapadá i do World of Darkness. Město navíc nabízí širokou plejádu různorodých prostředí. Například Pioneer Square je plné barů a klubů, turistů, z nichž si upíři mohou snadno vybírat. Zároveň má město ale také podzemí, trosky starého Seattlu, který vyhořel v roce 1889. To je velmi temné a děsivé místo, v němž se upíři budou moci bezpečně schovávat.

Seattle je proslulý svou hudební kulturou, především díky grunge a jazzu. Můžeme očekávat implementaci těchto motivů do hry?

Kulturní pozadí je pro nás velmi důležité. Ale namísto toho, abychom se soustředili jen na konkrétní příklady, mnohem více pracujeme s rozporem mezi starým a novým. Seattle se v uplynulé dekádě velmi proměnil díky přílivu peněz a růstu technologického průmyslu. Jak tohle ovlivňuje dlouhodobé obyvatele? A jaké problémy to může přinést upírům, kteří tahají za nitky? Tyto otázky jsou ústředním tématem Bloodlines 2.

Svět Bloodlines 2 se svým předchůdcem zjevně dost inspiruje, například namísto Asylum je tu klub Atrium, první vážnější úkoly také dostanete od ženské upírky. Jak moc je hra cílena na hardcore fanoušky prvního dílu a můžeme očekávat další podobná pomrknutí, jako třeba strašidelný hotel?

Naše hra je jednoznačným pokračováním prvních Bloodlines a fanoušci první hry se mohou těšit na skutečné Bloodlines, ale zároveň neděláme hru, pro jejíž průchod by byla nutná znalost předchozího dílu. Máme zcela nový příběh, který se odehrává ve stejném universu, a i když hráči původní hry určitě poznají nějaké známé tváře a pochopí jisté paralely k tomu, co se stalo v LA před patnácti lety, Bloodlines 2 si může užít každý. A všechny, včetně těch nejoddanějších příznivců, čekají nějaká ta velká překvapení!

Ve hře je pět hratelných klanů, hráč začne v pozici thinblood upíra. Je zapotřebí přidat se k nějakému klanu, nebo můžeme zůstat zcela sami? Můžeš prozradit víc o vývoji postavy a volbách spjatých s frakcemi?

Hráč skutečně začne jako thinblood a později si zvolí svůj klan. Tato volba je pro příběh velmi důležitá, vlk samotář by ve světě World of Darkness dlouho nepřežil. Každý klan má svá specifika, máme tu Brujah, tvrdé pouliční bijce, nebo třeba Tremere, kteří jsou naopak posedlí znalostmi krvavé magie. Členové klanu Toreador nadevše milují umění a krásu, moderní kapitalismus zase zosobňuje klan Ventrue, skládající se z potomků králů a císařů. No a pak jsou tu Malkaviani, proroci a vědmy, jimž osud nadělil moudrost a zároveň je proklel šílenstvím. Svou postavu si ale můžete do značné míry upravovat dle vlastních představ a klidně můžete mít inteligentního Brujaha nebo Toreadorku, která se spoléhá na řeč pěstí. Stejně tak důležitá a na klanu nezávislá je volba toho, jaké frakce podpoříte a jakým budete vzdorovat. Už brzy vás s nimi seznámíme.

Pokud se více přikloníte ke své vnitřní Bestii a ztratíte všechnu lidskost, rozkřikne se to a obyvatelé raději budou po setmění zůstávat doma.

Očekáváme, že příběh budou ovlivňovat hráčovy volby. Půjde spíše o kosmetické změny, nebo se můžeme těšit na zcela zásadní větvení?

Příběh v Bloodlines 2 je velmi reaktivní na vaše volby vyprávění je skutečně velmi rozvětvené. Vaše chování třeba značně ovlivňuje systém frakcí ve hře. Pokud si nějakou opravdu znepřátelíte, možná už nebude možné získat její přízeň zpět a na čemkoli s ní spolupracovat. Totéž platí pro zbytky vaší lidskosti. Pokud se více přikloníte ke své vnitřní Bestii a ztratíte všechnu lidskost, rozkřikne se to a obyvatelé raději budou po setmění zůstávat doma. To znamená, že na ulicích bude mnohem méně kořisti a také, že o ni budete muset s ostatními upíry mnohem ostřeji bojovat.

Bude se hraní za jednotlivé klany výrazně lišit?

Ano, zážitek z hraní bude velmi odlišný. Chceme hráče motivovat k opakovaným průchodům s rozličnými klany a buildy.

Příběh prvních Bloodlines se točil především okolo velkého proroctví. Všichni víme, jak skončil, a bylo to super. Druhý díl je z velké části o zločinu. Můžeš prozradit víc?

V tuto chvíli můžu prozradit jen tolik, že hlavní postava se stala upírem následkem Hromadného obrácení, což je vysoce nelegální porušení Maškarády. Ústředním motivem hry je pátrání po tom, kdo něco takového spáchal.

Co se stane, pokud porušíš Maškarádu? Je šance přežít následky?

Porušení Maškarády je závažný zločin. Ve většině případů si na tebe při prvním přestupku došlápne lidská policie, ale pokud budeš Maškarádu porušovat dál, určitě to neunikne pozornosti vládnoucím frakcím upírů a ti na tebe mohou poslat mnohem silnější protivníky.

V průběhu questu tak například budete moci pomoci nebo uškodit jedné ze dvou frakcí, nebo třeba oběma.

Ve World of Darkness existuje velká politická hra mezi klany a doufám, že budeme moci být její součástí. Nakolik bude v tomto ohledu hra lineární a nakolik budeme moci tyhle vztahy ovlivnit?

O specifických frakcích toho zatím moc říct nemůžu, ale jsou opravdu vtaženy do politického boje o moc a zdroje. Hráč bude mít na tenhle fakt velký vliv, půjde o méně lineární a průběžný element po celou dobu hraní. V průběhu questu tak například budete moci pomoci nebo uškodit jedné ze dvou frakcí, nebo třeba oběma.

Jak dlouhou herní dobu můžeme očekávat na první dohrání?

Standardní průchod by měl zabrat kolem 30 hodin. Jak už jsem ale zmínil, styl hry podporuje značnou míru znovuhratelnosti s jinak rozdanými kartami.

Pojďme se věnovat soubojům. Pro některé klany to bude určitě to nejdůležitější. Je ale možné hru dohrát zcela bez zabíjení?

Ne, zcela pacifistický průchod možný není. Ostatně, jste zrůdou ve společnosti dalších zrůd. Přesto jsou ve hře questy, které můžete vyřešit zcela bez násilí.

Z prvních záběrů hraní jsme si o soubojích mohli udělat nějaký obrázek. Snesla se na ně kritika, která dle mého nebyla zcela zasloužená. Viděli jsme boj zblízka, střelbu i různé schopnosti. Můžeme očekávat tři rozdílné herní styly, nebo půjde o mix všech?

Střety s nepřáteli v Bloodlines 2 mají často celou řadu řešení a hráč si může svůj přístup zvolit. Pokud se chce přísně specializovat, může tak činit skrz udílení bodů do konkrétních statistik. Obecně ale při testování většina volí kombinaci dvou až tří přístupů, jako je třeba bojovník, který střídá ozbrojený boj s tím beze zbraní, nebo střelec, který se stáhne a začně využívat různé disciplíny.

Lidé se zvýšenou mírou konkrétní emoce ji promítnou do své krve, a upíři to samozřejmě cítí.

Můžeš se rozhodnout nepít krev? A pokud ano, co se pak stane?

Pití krve je důležité, je to základní výživa a hojení zranění není úplně zadarmo. Čím méně krve v žilách, tím větší budeš mít hlad. A když hlad přetrvá, nastoupí šílenství, které tě donutí se napít, aby ses vyhnul mnohem horším následkům. Můžeš pít ze zvířat, jako jsou krysy, nebo si krev koupit, ale to není to pravé, že? Ve hře budeme mít systém s názvem Resonance. Lidé se zvýšenou mírou konkrétní emoce ji promítnou do své krve, a upíři to samozřejmě cítí. Protože sami nemohou prožívat pocity, jaké měli, když byli ještě lidmi, vyhledávají je skrz krev. Konzumace krve, která obsahuje stopy deliria nebo bolesti vám tak třeba může dát zajímavé bonusy při soubojích i jiných činnostech.

Pro pohled z první osoby jste byli rozhodnutí od začátku? Myslíte, že je pro vyprávění příběhu nejlepší? A jaké byly největší výzvy při jeho použití?

Pohled z první osoby byl součástí od prvního návrhu. I v prvních Bloodlines začínáte z pohledu vlastních očí a do třetí osoby hra přepíná jen v jistých situacích. Myslíme, že tento styl napomáhá lepšímu ponoření se do hry, klíčové pro nás je, aby se hráč cítil být upírem. Výzvou je samozřejmě to, jak ukázat některé ty skvělé věci, co upíři dovedou. Kvůli tomu jsou některé akce, jako je přeskakování nepřátel či překážek, sání krve nebo proměna v mlhu zobrazeny v pohledu třetí osoby.

Bude mít hrdina hlas, nebo se hra obejde jen s textem?

Hrdina hlas mít nebude. Je to opět proto, aby se hráč mohl s hlavní postavou co nejlépe sžít, nechceme mu naservírovat generický mužský nebo ženský hlas.

Jak velká bude herní plocha? Kolik oblastí můžeme čekat? A bude hra podobná spíše předchozímu dílu, nebo nabídne otevřenější svět?

Bloodlines 2 nemají otevřený svět, fungujeme spíš na systému centrálních hubů a jejich okolí. Díky tomu můžeme vytvořit mnohem detailnější prostředí s potřebnou hloubkou, tedy to, co bylo na prvním díle velmi oblíbené. O jednotlivých oblastech zveřejníme detaily později, ale už teď mohu říct, že jsou rozsáhlé a je v nich řada vedlejších questů a zajímavých aktivit. A taky kořisti.

Hra vypadá velmi dobře, z některých záběrů ani nepůsobí jako ze současné generace konzolí. Jak se vám toho podařilo dosáhnout?

Děkujeme! Nástroje pro vývojáře značně pokročily a využíváme ty nejaktuálnější technologie, jako je Unreal Engine 4. Výhodou je i to, že na hře pracuje tým, jenž má s touto technologií letité zkušenosti.

Můžeme očekávat nějaká DLC a dodatečný obsah po vydání?

Ano, máme v plánu Bloodlines 2 podporovat i po vydání. Zatím toho nemohu moc říct, ale už teď si hráči mohou předobjednat season pass s názvem "Season of the Wolf". Také jsme veřejně slíbili, že všechny hratelné klany, které do hry po vydání přidáme, budou pro majitele hry k dispozici zdarma.

Děkuji za rozhovor!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama