Porsche Taycan: tři výkonové verze, nabíjet ale bude zpočátku jen 250 kW

Původně se Porsche Taycan jmenovalo „Porsche Mission E“. Koncepční elektromobil se nakonec proměnil ve výrobní a auta bychom se měli dočkat do konce letošního roku.

Porsche Taycan má být první elektromobil alespoň hrubě srovnatelný s Tesla Model S. Prodávat se má začít na konci letošního roku a na jedno nabití baterie ujede prý až 500 km. Není divu, že o Porsche Taycan mají zájem především majitelé elektromobilů Tesla.
foto: Porsche

Příchod elektromobilu Porsche Taycan na trh se blíží mílovými kroky, a tak automobilka Porsche, resp. mateřský koncern Volkswagen, dělají vše pro to, aby se o autě vědělo. Aktuálně ho naživo předvědli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Za volant prvního elektromobilu značky Porsche se posadil zkušený jezdec Mark Webber. A ačkoliv šlo stále pouze o prototyp, auto si pochvaloval. Nic jiného ostatně asi ani čekat nelze. Porsche slibuje, že vůz půjde na trh koncem letošního roku.

Problém je, že původně také slibovalo nabíjení až 350 kW díky 800V architektuře baterie a pohonu. Nyní to ale podle zjištění britského magazínu Car vypadá, že zpočátku bude auto nabízet pouze max. 250 kW a plných 350 kW bude „odemknutých“ nejpozději v roce 2021.

Pro srovnání, maximální nabíjecí výkon 250 kW dnes nabízí napříkad také Tesla Model 3. Podle časopisu Car se elektromobil Porsche Taycan bude prodávat ve třech výkonových verzích.

Základní verze bude vybavena pouze 80kWh baterií a elektromotor o výkonu 240 kW nebo 280 kW. Středně výkonná verze označovaná jako Carrera 4S nabídne 96kWh baterii a výkon 320 kW/360 kW. Ta už bude mít pohon všech čtyř kol, stejně jako nejvýkonnější verze Turbo (odhadovaná cena £120 000, v přepočtu asi 3,4 mil. Kč).

tisková zpráva

44 Comments on “Porsche Taycan: tři výkonové verze, nabíjet ale bude zpočátku jen 250 kW”

  1. Krůgr konečně vodpochodoval a nejspíš kvůli tomu nikoho
    Krůgr konečně vodpochodoval a nejspíš kvůli tomu nikoho nepověsili no a na bmwscénu přicházi Olda Cipsů !! ps: můj kluk ušatej 😉 fanda elektrokár, i8 popelnici zařízne conevidět ;))

    https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stridani-ve-vedeni-bmw-novym-sefem-automobilky-se-stal-oliver-zipse-1360752

        1. To už nestačí. Včera jsem jel na kole z kopce za
          To už nestačí. Včera jsem jel na kole z kopce za autobusem. Autobus brzdil, jelo se tak 30km/h. Stejně ten bus vypouští do ovzduší jedy i když naftu nespaluje. Válce se u toho autobusu stále převalují a do výfuku jde stále vzduch. I když není potřeba výkonu, stále zamořuje. Když jedu s naftovým vozem, nic takového jako plachtit neumí. Buď motorem brzdí, nebo chce dávku nafty. Špatná technologie.
          Měl jsem teď možnost jet 200km s výkonným BMW na naftu v pořizovací ceně 2-3 milióny. Asi bych to nechtěl. Né že by to nejelo, jede, ale prodleva „dlouhá“, hluk při šlápnutí na plynový pedál a spotřeba po městě jako tank.
          Elektromotor s rekuperací je o mnoho řádů lepší.

                1. Asi budete v šoku a překvapen, ale vyrobí je, představte
                  Asi budete v šoku a překvapen, ale vyrobí je, představte si…..
                  ….. výrobci baterií! To koukáte, co? 😀
                  Jestli chcete konkrétně, pak z nejznámějších a největších je to Tesla, SK Innovation, CATL, Panasonic, Samsung SDI, BYD, LG Chem, A123Systems a asi další desítky menších, mraky z nich v Číně, jejichž názvy vám nic neřeknou.

                2. Ty auta kdo vyrobí? Tesla? ta nestíhá ani těch ubohých
                  Ty auta kdo vyrobí? Tesla? ta nestíhá ani těch ubohých pár set tisíc ročně, jedou tam jak amatéři v takovém fofru, že nestíhají dávat ani všechny šroubky a při výstupní kontrole nejčastější oprava je lepicí páskou, tomu říkám náskok před konkurencí jako prase 😀 až tu zase budu číst názor nějakého idiota jak všichni na Teslu strácí min. pět let tak už asi pošlu dotyčného do pr…

                3. To je nejaky novy zpusob komunikace, ze se misto argumentace a
                  To je nejaky novy zpusob komunikace, ze se misto argumentace a vypoctu posila do pr…? 🙂

                4. Nikoho nikam neposílám, jen názor, nebaví mě tu číst
                  Nikoho nikam neposílám, jen názor, nebaví mě tu číst pořád stejné bláboly jak je Tesla nejlepší a jak všichni ostatní neschopní a nic nedělají, nebaví mě to. At si nadšenec do Tesly koupí třeba tři je to jeho věc, ale nevím proč by tu měl pořád prudit s nějakýma nesmyslama a navážet se do někoho kdo má na Teslu jiný názor.

                5. Tak to nečti a vysmahni třeba na autofórum. Nás taky
                  Tak to nečti a vysmahni třeba na autofórum. Nás taky nebaví číst ty tvoje kydy.

                6. Půlka Čína o druhou půlku se podělí všichni ostatní.
                  Půlka Čína o druhou půlku se podělí všichni ostatní. Ale hlavně si kopnout do Tesly, že jo. Všiml jste si, že v tomto vlákně o Tesle není vůbec řeč? Takže jste tu za idiota jenom vy.

                7. A všiml jste si vy hňupe, že se tu vlákna dost často
                  A všiml jste si vy hňupe, že se tu vlákna dost často prolínají? 😀

                8. Tak si ty hňupe příště přečti na co odpovídáš.
                  Tak si ty hňupe příště přečti na co odpovídáš. Napsat na informaci o plánovaných kapacitách výroby li-ion akumulátorů, že Tesla je na hovno a že pošleš do prdele všechny, co si myslí něco jiného, může opravdu jen duševně chorý jedinec.

                9. Takmer všetky automobilky na Teslu strácajú minimálne 5
                  Takmer všetky automobilky na Teslu strácajú minimálne 5 rokov.

                10. Jo a v čem strácí? Že nevyrábí auta ve stanech? 😀
                  Jo a v čem strácí? Že nevyrábí auta ve stanech? 😀

                  Výrobní linka Tesly je sto let za opicema, s tím s čím neustále Tesla bojuje už jiné automobilky vyřešily tak před dvaceti lety. Na této planetě není žádné jiné auto za milion a více, které by bylo tak nekvalitní.

                  Záleží co je pro Vás auto budoucnosti, pokud je to takové auto které dílensky je na úrovni čínské produkce, výstupní kontrola a oprava probíhá lepicí páskou, celkově patří mezi nejporuchovější auta vůbec i v porovnání se spalováky, servis žádný, nebo stovky km daleko, nestíhá ty své šunty servisovat tak pošle majitelům návod jak si provést servis na autě sám, to u luxusního auta budoucnosti fakt ne hele 😀 kdyby tohle udělala automobilka někde v Rusku u žigula tak to beru ale tohle je fakt moc

                  to si raději počkám na auto které bude mít poloviční display, méně videoher v nabídce a možná ne tak obsáhlý autopilot, ale o to víc spolehlivý a odzkoušený, servis na písknutí, kde mi dají kafe a náhradní vůz a ne návod na údržbu

                11. Napsal zkušený letitý majitel několika vozidel
                  Napsal zkušený letitý majitel několika vozidel Tesla……
                  Nebo ne? Tak kde vzal tolik zaručených informací?

          1. Ono taky, velký diesel není vhodný do města, že? To jako
            Ono taky, velký diesel není vhodný do města, že? To jako kdyby si majitel dieselu půjčil EV, jel s ním třeba 500 km po dálnici tempem jak je zvyklý s tím dieselem a stěžoval si, že to žere jako tank a každou chvilku musí nabíjet, takže je to k ničemu 🙂

              1. Jistě, vzhledem k popojíždění, start-stop a často
                Jistě, vzhledem k popojíždění, start-stop a často krátkým trasám… ano, diesel z principu do města není.

                O CNG a hybridu jsem se nebavil, ty samozřejmě zvládnout dálniční trasy, ostatně, sám hybridem jezdím dálky. Bavil jsem se o elektromobilu na svižné dálniční jízdy jako o kontrastu dieselu ve městě, když jste to už vzpomněl. Prostě každý druh pohonu je někde vhodnější a někde moc ne.

                Takže stejně jako vy najdete aplikaci, kde je diesel k ničemu, já najdu aplikaci, kde je mi EV k ničemu 🙂

            1. Je to možné. V automatu jsem to nezkoušel. Jenže furt se
              Je to možné. V automatu jsem to nezkoušel. Jenže furt se tam neefektivně spaluje nafta, furt tam vznikají emise a stále tam dochází ke tření na válcích. Takže furt vytváříme emise a teplo a úplně zbytečně.
              Násobte to počtem vozů a zjistíte, že mrháme energií, kterou jsme zdědili z dávné minulosti.

              1. Skvely postreh. Divim se, ze genialni tvurci start-stop
                Skvely postreh. Divim se, ze genialni tvurci start-stop systemu toto nepouzili prave na jizdy na „neutral (ci volnobezku jak u trabantu 🙂 )“, nudelali podpurne systemy (posilovace brzd, rizeni, apod.) na elektriku a mohl s emotor vypinat i behem jizdy. Ale ais by to bylo slozite a lepsi je udelat hybrid 🙂

              2. Já bych zákazal klasické vozy vyrábět, dovolit jen
                Já bych zákazal klasické vozy vyrábět, dovolit jen hybridy, techlogie na to je je relativně levná a prověřená a ušetřilo se mraky paliva, narozdíl od plné elektromobility by to šlo udělat hned. Protože je na to vybudovaná infrastruktura a čisté EV samozřejmě propagovat přednostně.

                1. Omyl. Ještě v garáži s vypnutým motorem jdou z výfuku
                  Omyl. Ještě v garáži s vypnutým motorem jdou z výfuku emise. Je vidět, že jste nikdy neměl v garáži elektromobil. 🙂

    1. Četl jsem. Je znát, že pisatel článku si dal dost
      Četl jsem. Je znát, že pisatel článku si dal dost záležet, aby nic nevysvětloval a jenom tam sype nějaké názory. Podle jakých kritérií ten Euro NCAP hodnotil, tam je velmi zběžně, ale metodika žádná. Teď čekám, kdy to převezmě iDnes aspol a začne šířit další bludy. 🙂

        1. Metodika bude klasika jako vždy. Do energetických nároků
          Metodika bude klasika jako vždy. Do energetických nároků elektromobilu započítaný i údajně mrtvý děcka při těžbě lithia, u spalováku jen spotřeba benzínu při kombinovaném cyklu. Protože ten prší z nebe a nemá žádné další energetické nároky, natožpak dopady.

    1. a co jako VW předvádí konkrétně? Je to možná
      a co jako VW předvádí konkrétně? Je to možná nejrozšířenější a nejúspěšnější automobilka na světě. S elektromobilitou začíná, takže nepředvedli skoro nic podle čeho by se dalo je hodnotit. A i z toho nic jsou tisíce prodaných egolfů, jedno z nejprodávanějších EV v Evropě. Pro nadšence do EV to úplně stačí a kdo chce být zajímavý místo ekologický tak si koupí atrapy aut jako je Tesla, EV v masovém měřítku začnou být právě až s příchodem VW I.D.

      1. VW nepředvádí konkrétně kromě keců nic. S
        VW nepředvádí konkrétně kromě keců nic. S elektromobilitou nezačíná, to jen Vy nevíte o elektrických Golfech z let 1995 a starších. A představte si, že už od roku 2014 plodí eGolf a eUP. V eGolfu už zvyšovali i kapacitu baterií. Jinak opravdu kromě přestavby 2 spalováků, keců a kresbiček nedělají lautr nic. A masové měřítko? Opravdu tomu věříte? Masových 76 eGolfů denně pro celý svět versus 2.000 spalovacích? Masových 2-3 tisíce Škoda eCitGo ročně jako zahlcení trhu?

    1. No a kolik jezdíš ty rozume každý den, že ti přijde
      No a kolik jezdíš ty rozume každý den, že ti přijde rozumější šetřit na Teslu? Všichni řeší dojezd ale drtivé většině lidí plně stačí dojezd 300 Km

      A Tesla s nedotaženým šroubkem to je fakt vtip 😀 kdyby byl nedotažený ale on tam třeba úplně chybí a ne jeden 😀 v tom lepším případě

      1. Mi tedy připadá, že Vy té elektromobilitě tady rozumíte
        Mi tedy připadá, že Vy té elektromobilitě tady rozumíte že všech nejlíp 🙂
        Sice ty informace máte “pečlivě nastudované” jen z článků které taky tomu “rozumí” (namátkou ten o výrobě Tesly ve stanu), ale ono realita je spíš taková, že koncern sám přiznává že ten “startup” Tesla jim tak trošku ujíždí, když do svého super Porsche na elektriku ještě dva roky nebudou umět dát rychlé nabíjení kterým se dříve chlubili, že nezvládají pošéfovat ani pořádnou navigací co by se přiblížila Teslímu systému… ono kolik jezdí po světě celkem Tesla elektromobilů, a kolik jezdí elektromobilů od celého koncernu VW. Pak si možná uvědomíte nejen Vy, že s těmi počty prodaných elektromobilů to ten “největší VW” zase tak úžasně rozjetý nemá…
        Tedy co se tiskových zpráv, skic budoucích elektromobilů a prototypů – v tom jsou profíci…

Napsat komentář