Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Revoluce: Corvette C8 Stingray dostala motor doprostřed

19.7.2019, Milan Šurkala, aktualita
Chevrolet Corvette se po 66 letech výroby dočkal velké změny. Nový model C8 Stingray modelového ročníku 2020 totiž vyjede s motorem uprostřed. A půjde o pořádně velký atmosférický osmiválec.
Chevrolet se nechal sylšet, že koncepce motoru vepředu a pohonu zadních kol začala narážet na své limity, a proto se u nové generace Corvette C8 Stingray modelového ročníku 2020 rozhodl k revoluci. Nový model totiž přejde na koncepci s motorem uprostřed. I díky tomu sportovní vůz získá poněkud odlišný vzhled než u předchůdců a dlouhou kapotu nyní naopak vystřídá posunutí kabiny vpřed (o 42 cm!) a větší záď. Tvůrci říkají, že se inspirovali i stíhačkami F-22 a F-35.
 
Corvette C8 Stingray
 
Srdcem vozu bude velkoobjemový 6,2litrový osmiválec s přímým vstřokováním benzínu a systémem vypínání válců při nízké zátěži (v takovém případě pracuje 1., 4., 6. a 7. válec). S příplatkovým laděným výfukem zvyšujícím výkon dosahuje motor maximálního výkonu 369 kW (502 koní) při 6450 ot./min a maximálního točivého momentu 637 Nm při 5150 ot./min.
 
Corvette C8 Stingray
 
Na zadní kola pak točivý moment posílá dvojspojková automatická převodovka s 8 stupni. Ta má dvojku až šestku těsně u sebe pro rychlou jízdu a udržení vozu v optimálních otáčkách (menší změnu otáček a menší pokles výkonu po přeřazení), přičemž sedmička a osmička jsou naopak výrazně delší pro nižší spotřebu.
 
Corvette C8 Stingray
 
Vůz jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Sport ALS nebo Sport 4S (verze Z51) s rozměry 245/35 ZR19 vepředu a 305/30 ZR20 vzadu. Balíček Z51 přidává např. větší brzdy, již zmíněný lepší výfuk, výkonnější chlazení i jinak naladěný podvozek. Vůz se má v této verzi ocitnout na rychlosti 60 mph (96 km/h) za méně než 3 sekundy. Corvette C8 Stingray přitom zůstává i relativně praktickým vozem, jeho dva zavazadlové prostory mají dohromady objem 357 litrů. Nepřekvapí, že je vevnitř programovatelný digitální přístrojový štít s 12" úhlopříčkou.
 
Corvette C8 Stingray
 
Zajímavostí je možnost přizvednutí přední části vozu o 40 mm (za 2,8 sekundy), což má pomoci zabránění poškození nárazníků o různé překážky. Dokonce lze tento systém spojit s GPS, která má v paměti 1000 lokací, kde je vhodné vůz automaticky zvednout. Corevette C8 Stingray se dostane do prodeje koncem letošního roku a bude startovat na ceně nižší než $60.000.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama