IATA naléhá na evropské státy, aby řešily situaci v řízení letového provozu. Zpožděno je na 20 % letů.

  • 20.07.2019 17:00

Mezinárodní sdružení leteckých dopravců (IATA) naléhavě požaduje od Evropské komise, evropských vlád a služeb řízení letového provozu, aby zlepšily fungování služeb řízení letového provozu a snížily zpoždění, neefektivní využití letových cest a nadbytečné emise.

Podle IATA vykázala organizace Eurocontrol v důsledku problémů služeb řízení letového provozu za červen zpoždění 210 000 letů, tj. 20 % všech letů. Průměrné zpoždění dosahovalo 17 min. Hlavním důvodem je nedostatek pracovníků služeb a neschopnost pružně reagovat na vzniklé problémy. Tato data nemohl server planes.cz ověřit, neboť na svých webových stránkách prezentuje Eurocontrol ve druhé polovině července data za květen. I to možná ukazuje na pružnost této instituce. 

Během prvního pololetí způsobily nejvíce problémů Karlsruhe Upper Area Control (UAC), Marseille UAC a Vienna UAC.

Jako krátkodobé opatření byl vloni přijat nouzový plán reorganizace vzdušného prostoru s cílem snížit zatížení nejkritičtějších míst. V rámci toho je přesměrováno asi 1000 letů denně, což znamená, že se prodlužuje letová doba, dochází ke zpoždění a nadměrným emisím.

IATA zejména vyzývá Evropskou komisi a služby řízení letového provozu, aby reformovaly zastaralé praktiky, nasadily personál tam, kde je to nejvíce potřebné, a zajistily dostatek personálu:

Konkrétně navrhuje:

  • Pokročit v programu Single European Sky ATM Research (SESAR)
  • Zajistit plánování a konfiguraci sítě podle potřeb leteckých cestujících (European Network Manager)
  • Penalizovat služby řízení letového provozu za nedodržení přislíbených kapacitních cílů v rámci systému European Performance and Charging Scheme

IATA považuje současný stav za neakceptovatelný. Zatímco letecké společnosti všemožně usilují o snížení emisí, jsou díky problémům v řízení letového provozu nuceny produkovat nadbytečné emise. (Graf: The Economist)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jarda - nepřihlášený host (...44.12...)
22.07.2019 12:50
Kvalita

Musím se přidat ke kritice kvality zdejších článků.
Nemyslím si, že je potřeba je každé zprávě přidávat vlastní podbarvený komentář.

Trakab - nepřihlášený host (...142.238...)
21.07.2019 17:57
specializovaný server

Rozumím tomu, že jsme na planes, jsme na specializovaném serveru. Ale to opravdu neznáte česká slova? Možná, kdybyste je použili, by se tomu dalo i pak rozumět.

marys - nepřihlášený host (...25.0...)
21.07.2019 11:47

Tvl... To se nedá číst. Nemá to hlavu ani patu.
Michal Čupa se má dál starat o byznys v Rusku (když už to nezvládl v ČR), ale na leteckou dopravu zjevně nemá.

jen - nepřihlášený host (...193.9...)
21.07.2019 10:42

jakub: jen dalsi blabol planes ... ktery potvrzuje trend posledni doby, ze se z toho stava nazorovy bulvar :(

Jakub - nepřihlášený host (...236.208...)
20.07.2019 21:51

"Tato data nemohl server planes.cz ověřit, neboť na svých webových stránkách prezentuje Eurocontrol ve druhé polovině července data za květen. I to možná ukazuje na pružnost této instituce. "

Prosím autora o vysvětlení, jak souvisí zatíženost vzdušného prostoru a s tím související zpoždění letů s rychlostí aktualizace statistik na stránkách EUROCONTROLu? Zpoždění ukazuje zejména na (ne)pružnost jednotlivých ANSP a ne EUROCONTROLu. To, že nějaká instituce vydá statistiku zpoždění letů ještě neznamená, že za ta zpoždění nese zodpovědnost.

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace