Ojedinělý počin: Opravna Ryko zprovoznila novou nákladní vlečku za miliony

Nová vlečka firmy Ryko v Děčíně. Pramen: RykoNová vlečka firmy Ryko v Děčíně. Pramen: Ryko

Opravna nákladních železničních vozů, děčínská společnost Ryko, vybudovala novou vlečku. Jde o jednu z mála nově zprovozněných nákladních vleček v

Opravna nákladních železničních vozů, děčínská společnost Ryko, vybudovala novou vlečku. Jde o jednu z mála nově zprovozněných nákladních vleček v zemi. Společnost uvedla do zkušebního provozu dvě nové koleje; každá má délku 400 metrů.

Na příští rok pak plánuje zbudování dalších dvou kolejí. „Celkem tak rozšíříme firemní nákladní vlečku o téměř 2000 metrů na zhruba sedm kilometrů,“ uvedl statutární ředitel firmy Martin Vošta. Celková investice činí téměř 20 milionů korun.

„Cílem investice je zvýšit komfort pro zákazníky díky větším odstavným plochám. Nová vlečka nám umožní zvyšovat výrobní kapacitu,“ sdělil Vošta. Na každou z nových kolejí se vejde 60 vagonů, celková kapacita vlečky bude po dokončení 400 nákladních vozů.

Pozemky pod kolejemi západního nádraží v Děčíně, na kterých nová vlečka stojí, odkoupila firma Ryko od Českých drah. „Nechali jsme odstranit staré nevyhovující koleje na poškozených dřevěných pražcích a vybudovali jsme dvě koleje nové s betonovými pražci,“ doplnil Vošta.

Ryko patří k největším opravnám nákladních železničních vozů v Evropě. Opravuje vagony pro zákazníky ze 13 zemí, patří k nim například ČD Cargo, ZSSK Cargo nebo SNCF. Klíčovými zákazníky jsou i největší soukromí vlastníci vagonů v Evropě, německá skupina VTG a francouzská Ermewa. Tržby firmy přesahují 400 milionů korun.

Rodinná firma byla založena před 26 lety v Děčíně, majiteli jsou podnikatelé Karel Doležal a Josef Šena. Společnost má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Hlásí se ale k mnohem starší tradici opravny vagónů, která byla založena v Podmoklech v roce 1871.

Tagy opravy vagonů Ryko vlečka
25 komentářů