Trůny se kácejí, valuty se řítí. Podívejte se na reklamy našich předků, dnešní pohledem umí pobavit
21. července 2019 17:19
Při zvláštních příležitostech si mohou zájemci prohlédnout staré vozy, které jezdily v pražské MHD. A pro zpestření jsou v nich občas vylepeny dochované reklamní letáky a plakáty.
Podívejte se na některé z nich:
Oděvní službu Nehera založil Jan Nehera, který byl talentovaným československým podnikatelem první poloviny 20. století. Dokázal se prosadit na třech kontinentech, kde v třicátých letech vybudoval síť maloobchodních velkoformátových prodejen. Byl znám novátorskými přístupy, velkou pozornost věnoval propagaci. Měl masivní kampaň, časté výprodejové akce a baťovské devítky na konci cen.
Dovolená v Jugoslávii vlakem na 14 dní a jen za 1390 korun. A co takhle autokarem do Švýcar za 3500? Všechny zájezdy rozumějí se včetně jízdy, ubytování, stravování a všech poplatků. Československý výrobce zbraní se mezi lety 1924 a 1936 pustil i do výroby automobilů. Takový krasavec jen za 26 500 korun, no nekupte ho.
Invaze spřátelných armád se blíží, tuto sezónu je potřeba si užít ve vyčištěném a přebarveném oděvu.
V třicátých letech patřila obliba žitné kávě Perola.
Koupi dětského zásypu Sypsi doporučoval, alespoň podle dobové reklamy, profesor Jiří Brdlík, známý český pediatr a zakladatel českého a slovenského dětského lékařství.
Když jdou dvě kamarádky na představení, jedna si zážitek může zkazit výběrem nevhodného střevíčku. Ta druhá si vzala obuv s posuvnou stiskací přeskou Regula a je v pohodě.
František Ritter starší byl známým pražský zlatník, stříbrník a klenotník.
Margarín Sana se hodně používal za války, ale vyráběl se i po jejím konci. V 60. letech se objevil slogan: Sana, vlastní sestra másla.
Vzpomínka na impérium Johanna Schichta, sudetoněmeckého podnikatele a významného průmyslníka části rakousko-uherské monarchie.
A na závěr ještě pár dobových reklam na mýdla.