Microsoft opět překonal očekávání, příjem za čtvrtletí se dostal už na 34 miliard dolarů

Microsoft zveřejnil finanční výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí roku 2019 a podobně jako v minulosti překonal očekávání investorů a dosáhl skvělých čísel ve všech směrech.

Cloud táhne vše

Za zmíněné čtvrtletí Microsoft utržil celkem 33,7 miliardy dolarů, což je meziroční růst o 12 %. Microsoft si tak dokáže stále držet dvouciferný růst obratu, což je vzhledem k jeho velikosti úctyhodné. Ještě lépe je na tom ale zisk, který činil za poslední tři měsíce celkem 13,2 miliardy dolarů. V tomto případě je meziroční rozdíl vysokých 49 %.

Klepněte pro větší obrázek

Pokud jde o jednotlivé oblasti, kterými se Microsoft zabývá, nejlepších výsledků dosáhl u Intelligent Cloud, kam patří i Azure. Zde dosáhl příjmu 11,4 miliardy dolarů a meziroční růst byl 19 %. V případě segmentu Productivity and Business Processes byl příjem 11 miliard dolarů a růst oproti minulému roku o 14 %. Nejmenší meziroční růst pouze 4 % byl v případě obratu u More Personal Computing. s konečným příjmem 11,3 miliardy dolarů.

Microsoftu se pořád daří dobře prodávat cloudovou verzi kancelářského balíku Office 365 (růst o 14 %, respektive 31 %). Počet uživatelů tohoto balíku už je 34,8 milionu. Příjmy z klasická verze Office už meziročně propadly o 17 %. Jako skvělá akvizice se ukazuje i Linkedin, které rovněž neustále roste a příjem z něho se meziročně zvýšil o 25 %.



V případě cloudu sice Microsoft úspěšně prodává serverové a cloudové služby (růst o 22 %), u podnikových služeb už je to ale horší a růst je jen 4 %. Podařilo se i zlepšit prodeje Windows a to jak OEM verze u výrobců zařízení (meziroční růst 9 %), tak i komerčně dostupné verze Windows (růst o 13 %).

Klepněte pro větší obrázek

Prodeje zařízení Surface mají rovněž trakci a příjem se zvýšil meziročně o 14 %. Rozhodně to ale asi není tak velký růst, který by Microsoft očekával. Microsoft zlepšil i příjem z vyhledávání (Bing), kde se zvýšil o 9 %.

Hry mu moc nejdou

Velkým problémem je herní segment, kde musí Microsoft čelit jak konkurenci od Sony (Playstation), tak i od Nintenda (Switch). Nelze se divit tomu, že se příjmy propadly meziročně o 10 % a spojený software a služby o 3 %. Prodeje samotného Xbox hardwaru, který bude v drtivé většině představovat herní konzole, je propad vysokých 48 %.



Microsoft ale už chystá novou generaci konzole, který bude připravena na souboj s Playstation 5 a rovněž přinese i spoustu novinek v oblasti software a cloudu. Microsoft chystá větší propojení a kompatibilitu her mezi konzolí a počítači a rovněž i pokročilejší streamované hraní, na kterém bude spolupracovat se Sony.

Budoucí zaměření

Microsoft se během následujících čtvrtletí zaměří na několik hlavních segmentů, ve kterých se chce výrazně zlepšit. Jedním je umělá inteligence a strojové učení napříč celou platformou, což zasáhne postupně různé aplikace. Už dnes můžeme vidět, jak Microsoft představuje různé „vychytávky“, které používají právě tyto pokročilé technologie. Cílem Mícrosoftu je být lídrem v oblasti moderního pracovního prostředí a s tím souvisí stále vyšší produktivita.

Pro podniky a cloud je to pak co možné největší možnosti zpracování dat, které zároveň bude konkurenceschopné, protože Azure má dnes velmi mnoho soupeřů, mezi kterými je největší AWS od Amazonu. Microsoft má ale výhodu právě v celkové platformě spojené s firemní produktivitou, která je pro firmy důležitá.

Například aplikace Teams, což je jeho konkurence populárního Slacku, už má 13 milionů uživatelů, což je o 30 % více než má Slack.

Za celý rok 2019 investoval Microsoft do výzkumu a vývoje 16,87 miliardy dolarů, zatímco v roce 2018 to bylo 14,73 miliardy dolarů.

Diskuze (1) Další článek: Pojďme programovat elektroniku: Když nemá Arduino displej, pomůže NFC tag

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,