recenze
Wargroove

Wargroove - recenze
Wargroove - recenze
12:00, 22.07.2019

Autorom úspešného projektu Starbound z pred dvoch rokov sa evidentne nechcelo ostať v zabudnutí indie scény, a preto nám aktuálne priniesli jednu neočakávanú bombu zo žánrovej sekcie, ktorá mne lichotí viac než fľaška vychladenej Crown Royal. Reč je samozrejme o anglickej spoločnosti Chucklefish a ich vysoko cenenej ťahovej stratégii Wargroove. Pôvodne som ani ja sám nemal v pláne recenzovať tento, navonok možno pre niekoho nezaujímavý, titul, ale akonáhle som sa odhodlal ho spustiť cez konzolu Nintendo Switch, následne sa stal súčasťou mojich rúk a mysle na niekoľko dlhých týždňov. Dôvod?

Psychologická definícia pre návyk: opakovaním nadobudnutý sklon k vykonávaniu istej činnosti.

Klik pro zvětšení (Wargroove - recenze)

Kto z vás, našich čitateľov, pri internetovom bádaní narazil na sériu Advance Wars, určite už dobre vie, ako zásadný projekt vznikol práve pod týmto názvom. Svojho času to bol neskutočný klenot, ktorého taktické možnosti predčili akúkoľvek konkurenciu a čo je paradoxné, na tomto sa dodnes toho veľa nezmenilo. Advance Wars je stále braný ako ideálny vzor pre TBT koncept a nejeden nezávislý vývojár má chuť sa mu minimálne priblížiť. Spoločnosť Chucklefish, a to si vám dovolím pokojne povedať už v úvode recenzie, sa s úspechom dokázala v zmysle kvality dostať na úroveň Advane Wars a v niektorých aspektoch ju dokonca vyškoliť. Keď už toto nebude pre vás dôvod na zahodenie akýchkoľvek predsudkov z pixelartu a 2D schémy, ktorú ste iste okamžite vyčítali z obrázku vyššie, asi nemá cenu, aby ste sa naďalej zdržiavali v tomto texte. Pre tých ostatných nadšencov do interaktívnej šachovej partie však mám toho ešte veľa na srdiečku.

Pri cene 20 dolárov za Wargroove sa môžeme pokojne rozprávať o legálnej krádeži zo strany hráčov.

Klik pro zvětšení (Wargroove - recenze)

Pomer obsahu a ceny je tu neporovnateľný. Za pár eur som sa s Wargroove zasekol v dimenzii, kde čas je len nepodstatná veličina a ako v tých starých čiernobielych nemých filmoch som len jedným okom sledoval rotujúcu ručičku od kostolných hodín. Samotné menu vám po boku najpodstatnejšej kampane s príbehom ponúka aj arkádový režim, ktorý ja osobne beriem len ako príjemný bonus a tréningovú arénu k online multiplayeru. Začnime však dejom ako takým. Celková štylizácia a zasadenie by sa dala prirovnať k stredoveku s magickými prvkami. Máme tu kráľovstvá túžiace po dobývaní, ako aj banditov číhajúcich v hustých lesoch na nevinných sedliakov. V tomto tradičnom, ba až rozprávkovom, scenári o dobrote a zlosti figuruje niekoľko hlavných postáv a ich v celku pochopiteľných osudov. Tam začína aj vaša púť naprieč obrovskou mapou, kde budete striedať hlavné kapitoly s bočnými misiami a paradoxne si pri tom vyskúšate postupne väčšinu taktických manévrov, ktoré naopak neskôr využijete v multiplayer režime. Kampaň je teda základ a bez nej sa nepohnete hlbšie do možností tejto hry.

Vysoká náročnosť je len otázkou toho, ako dobre poznáte svojich vojakov.

Klik pro zvětšení (Wargroove - recenze)

Scenáre jednotlivých častí kampane sa rôznia podľa toho, kto stojí na druhej strane barikády. Páči sa mi, s akým citom autori Wargroove pristupovali k variabilite taktiky. Na každý ťah súpera je tu hneď niekoľko potencionálne dobrých manévrov, ktoré však potrebujú dôkladné plánovanie. Pri jednej bočnej misii, kde som mal obraňovať hrad a samotné hradby boli deravé ako sito, som doslova strávil niekoľko dní, než som dokázal nájsť ten správny recept na odrážanie nepriateľa. Ten totižto vždy útočí v rôznych vlnách a s rôznym arzenálom, čím sa dostávame k nutnosti premyslieť si každý jeden krok. Kam dokáže dostreliť súper, ak ja budem stáť o kúsok ďalej než teraz? Bude rytier schopný udržať presilu pri zadnom vchode dlhšie než jedno kolo, zatiaľ čo ja premiestnim katapult bližšie k útočiacim lukostrelcom? Takéto otázky sa stanú vašim denným chlebíkom a budete z nich ukrajovať s radosťou a natešene. Ani jedna jediná porážka v tejto hre ma v základe nerozhnevala, keďže som dobre vedel, prečo som prehral a že je to len a len moja chyba. Koľko titulov z celej tej plejády stratégií dneška sa môže niečím takým pochváliť?

Animácie si časom vypnete, aby vás nerušili a nezdržovali.

Klik pro zvětšení (Wargroove - recenze)

Rôznorodosť jednotiek a ich schopností využívať tú či onú prednosť ide v tom správnom rytme po boku členitého terénu bojiska. Máme tu lesnaté časti, máme tu púšť, máme tu vodu, katakomby, hrady, zámky, dedinky a trhoviská. Všetko to je pre vás nová voňavá hracia doska, po ktorej môžete viesť vojačikov tak, ako uznáte za vhodné. Nepriateľ vám ale nič nedaruje zadarmo a každé jedno víťazstvo, ohodnotené príslušným počtom hviezdičiek, vás preto bude hriať u srdca. Aj keď grafická stránka nesie znaky indie arkády za päť centov, nenechajte sa ňou odlákať od toho, čo hru definuje, a teda hrateľnosť. Postupne si asi vypnete animácie a stiahnete hudbu do pozadia, len aby ste sa mohli sústrediť na premýšľanie a eliminovali tak potencionálne prešľapy a chyby. Súbojom dominujú dvaja hrdinovia s veľkou silou a špeciálnym atribútom. Aj keď v hre v zásade neexistuje žiadna forma aktívnej obrany, práve unikátne útoky a mágia u týchto veliteľov je cesta ako odrážať súperov aj pri presile. Wargroove možno nie je až tak komplikovanou hrou ako to vyplýva z textu mojej recenzie, každopádne jednoduchosť navonok je len maskou pre stovky tých výherných scenárov, ktoré vás budú neskutočne baviť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Chucklefish

Klik pro zvětšení (Wargroove - recenze)

Recenzovaná verze: Nintendo Switch