2.kolo I. Ligy LRU Feeder - Lužnice

Kategorie: Feeder
Na svůj druhý závod v první lize jsem se opět moc těšil a doufal, že se mi povede vylepšit výkon z prvního kola, na který nejsem vůbec pyšný.

Čtrnáct dní před závodem vyrážíme s týmovými parťáky Martinem a Radkem na trénink, abych se i já mohl seznámit s revírem, kde se již několik závodů uskutečnilo, ale pro mne to je neznámá voda.

Všichni vyrážíme ráno z Třebíče a cestou mi kluci říkají, jak zde probíhaly závody v minulosti a já si začínám dělat obrázek o tom, jak se bude chytat. Po příjezdu k řece vidím, že je zde krásná příroda, ale také velká neposekaná louka slibující hezké zážitky pro alergiky, ke kterým se bohužel také počítám. Řeka je tu široká, ale v podstatě je to stojatá voda s vyšším břehem.

V tréninku jsme chytili mnoho cejnů a skaláků a Martin i sem tam kapříka. Ryby slušně braly a nám se pomalu začínala rýsovat taktika na závod.

O 14 dnů později, v pátek před závodem, máme sraz v Týně nad Vltavou, kde si nejdříve dáváme oběd, přebíráme ubytování a s posilou Honzou Vojtou, od kterého dostáváme cenné rady, vyrážíme na trénink. Trénovali jsme na místech C5-C3 a myslím, že výsledek by se dal popsat jedním slovem a to je bída. Za 3 hodiny jsem měl 1 rybu a ostatní 3-5 kusů. Velký rozdíl oproti předchozímu tréninku, ale ze zpráv jsem věděl, že by se to při závodě mělo zlepšovat.

V sobotu mě los posílá na B12, o kterém nemám žádné zprávy. Radynek jde na A5, kde jsme trénovali před 14 dny, a Martin jde na C5, kde jsme trénovali včera. A5 jsem bral jako hodně dobrý los a věřil jsem, že se tam Radkovi bude dařit - nezklamal a přinesl sektorové vítězství. Martin na C5 taky suprově zabojoval a přinesl trojku. Já měl zajímavý začátek – po deseti minutách dávám do vezírku tak kilového cejna, chvilku potom kapříka také kolem kila a malého cejnka. Ryby braly nepravidelně, navíc mi do krmného místa najížděly oukleje, kvůli kterým jsem nakonec musel „utéct“ na druhé místo, ze kterého jsem po chvíli začal tahat cejny. Celkem jsem za 5 hodin chytil 17 spodových ryb (cejn, cejnek, kapr) a k tomu 10 ouklejí. Přichází vážení a já vůbec netuším, jak bych na tom mohl být. Vím, že B14 a B13 mají menší váhu, ale co se dělo napravo ode mne, to si nejsem jistý. Nakonec je z toho super trojka za váhu 7,99 kg.

V neděli máme losy Radynek C4, Martin B11 a já A4. Za mě tedy s losem veliká spokojenost. Díky tomu, že Radek chytal v prvním kole hnedka vedle na A5, vím přesně, kde mám chytat. Chystám celkem 5 prutů - 2 pruty na blízko, 2 na 41 metrů a poslední na 65 metrů. Vedle mě chytá Jenda Stárek, takže je jasné, že to bude další z našich výživných soubojů. Já začínám chytat blízko a on dle mého odhadu kolem 45-ti metrů. Po chvilce začínám mít přejezdy, ale ryba žádná. Jenda se rozchytává a má asi 4 kousky, když já dostávám první hezký záběr… samozřejmě je to kapr, zavaří u hladiny a upráskne mi to. To mě kluci fakt pochválí, bleskne mi hlavou. Místo desítky návazce dávám 12ctku a hnedka chytím cejna, potom zase záběr a opět kapr , kterého jsem taky nedostal do podběráku, protože mi to utrhl o nějaký kámen nebo kořen na dně. Smůla jak hrom. Potom už mám štěstí, postupně přidávám cejny a kapříky (ztrácím už jen jednoho ve vázce) do vezírku, hlavně cejni jsou váhově pěkní, průměrem určitě o pár stovek gramů těžší, než jaké dává do vezírku soupeř v zeleném. Celkem mám po odtroubení konce závodu 37 ryb (z toho asi 9 kaprů) a odhaduju, že mám přes 20 kilo ryb. Váha nakonec ukázala 24,2kg a tím pádem sektorové vítězství. Druhý za mnou byl Jenda Stárek s váhou 12,5 kg a třetí David Sigmund, který vážil necelých 12 kg – ryb měl opravdu hodně, ale menší velikosti.

Martin ze sektoru B hlásí parádní jedničku s 13,88 kg a Radynek týmovou sedmičku s váhou 12,6 kg. Celkem tedy máme součet za první kolo 1+3+3 a za druhé 1+1+7. Dohromady 16 bodů a s pěkným 12cti bodovým náskokem vyhráváme druhé kolo ligy na Lužnici.
Přestože to byl teprve můj druhý závod v první lize, podařilo se mi obsadit 1. místo v jednotlivcích s celkovou váhou přes 32 kg a týmový kolega Martin Maťák se stejným součtem umístění obsadil 3. příčku s váhou 24,2 kg.

Jednotlivci:
1. Jan Zavřel
2. Michal Škrobánek
3. Martin Maťák

Družstva:
1. Preston Feeder Team MRK.cz MRS - 16 bodů
2. Crazy Anglers Feeder Team MoTovačov ÚS Severní Morava a Slezko - 28 bodů
3. MAVER FEEDER TEAM MORAVIA - MRS - 32 bodů

Myslím, že při tomto závodu bylo důležité najít si na dně hezké místečko bez bahna, pravidelně v kratším intervalu přehazovat a hlavně se trefovat přesně na zakrmený flek. Velkou výhodou podle mě bylo, že s námi byl celý víkend Honza Vojta, který tento revír detailně zná a tímto bych mu chtěl ještě jednou poděkovat za jeho cenné rady.

Vybavení:

Pruty: Colmic Gold Lion 3,3 m – 30 g a 3,6 m – 50 g

Navijáky: Preston Centris NT420

Šňůra: Colmic Weper X8 0,09 mm a odpal Preston Feeder Sinking mono 0,23 mm

Montáž: průběžný páter a průběžka

Návazec: GURU Pure Fluorocarbon 0,10 mm a Preston Accu Power 0,12 mm

Krmení: „slaňák“ (Sensas 3000 Dark Riviere Salee + Dark Bremes Salee) - přiznám se, že než jsem s klukama začal chytat, tak jsem moc nevěřil, že doopravdy chytají slaňáka, ale teď vidím, že je to fakt pravda :-)

Nástraha: pinky a velká patentka

Strategie:

1.kolo - chytat aktivně, extra moc nekrmit, trefovat záběry a při zpětném zamyšlení vidím, že rozhodnutí změnit vzdálenost bylo to, co mi hodně pomohlo udělat dobrý výsledek.

2.kolo - chytat aktivně, po zjištění, že je zde dost kaprů, jsem celkem hodně přidával do krmítka živou a kukuřici, což mi pomohlo udržet ryby déle na místě a změna návazce z 0,10mm na 0,12mm, kde už jsem si byl jistý, že je na prut s pletenkou zdolám a nebudu je ztrácet (průměrná váha kapra byla cca 750 gramů).

Další kolo máme na Sázavě v Ratajích, což je první a jediný revír, který z letošního výběru dobře znám a už se na něj moc těším.

Za Preston Feeder MRK.CZ team – Zauwi.