23. 7. 2019 16:20 − 4546× − 6

První porážka vozů WRC na francouzských šotolinách

Teprve čtvrtý podnik letošního francouzského šotolinového mistrovství přinesl vítězství jezdci jiného vozu než WRC.

Thibault Durbec zvítězil ve všech třech předcházejících podnicích a šampionátu zatím jednoznačným způsobem se svým Citroënem DS3 WRC vévodí. I druhé místo patří jezdci DS3 WRC, v tomto případě se jedná o Lionela Bauda. Ten pokaždé stanul na pódiu, ve dvou případech hned za zády Durbeca. Nejrychlejší speciál kategorie R5 zatím pilotuje Thomas Baudoin. Se svým Citroënem C3 R5 se jednou dostal až na bednu, ale dvakrát zůstal pod ní. Na startu Rallye Terre de Langres se za volantem stejného vozu objevil i Yohan Rossel, lídr asfaltového mistrovství. Se Škodou Fabia R5 nechyběl úřadující mistr šotolin Sylvain Michel a se stejnou technikou zažil letošní první start Pierre Roché. Zajímavou atrakcí se pak stal start Stéphane Lefebvreho za volantem Citroënu C4 WRC.

Někdejší tovární pilot Citroënu soutěž rozjel nejrychleji ze všech, ale už po třetím testu musel kvůli defektu vedoucí příčku opustit. Odpoledne se Lefebvre dvěma nejrychlejšími časy posunul na čtvrté místo, ale etapu nakonec kvůli přehřívajícímu se motoru nedokončil. Technické problémy v závěrečné sobotní zkoušce zastavily i Rochého Škodu Fabia R5. Tato zákeřná zkouška startovní pole protřídila opravdu dokonale. Poškozené zavěšení tam zastavilo i Citroën C3 R5 Yohana Rossela, kterému kvůli defektu v RZ 4 patřila až sedmá příčka. Ani jeden z těchto odstoupivších nenastoupil na start druhé etapy. Durbec se po třetím testu vyhoupnul do čela, ale ve zmíněném šestém testu doplatil na defekt a spadnul na druhé místo. Defektu se nevyvaroval ani Baud a tak se nakonec vítězem první etapy stal Michel. Durbec si vedoucí příčku po první nedělní zkoušce znovu uzmul pro sebe. V následujícím testu ale svůj Citroën přetočil a do vedení se vrátil Michel. Durbec předposlední zkoušku celé rally nedokončil a druhé místo díky tomu spadnulo do klína Baudovi. Na třetí místo se v té samé chvíli posunul Baudoin, ovšem nejrychlejší speciál R5 tentokrát nepilotoval. Vítězství v soutěži totiž s více než minutovým náskokem nakonec vybojoval Michel ve Fabii R5.

Komentářů celkem: 6
23. 7. 2019 21:42
0 0
Pánové mohl by mi někdo osvětlit co je Citroen C4 WRC?Specifikaci R4 chápu.Díky.
23. 7. 2019 21:54
0 0
hujere, to si delas srandu, ne? smajlík Normální dvoulitrové WRC, které jezdila francouzská továrna Citroen v letech 2007-2010.
23. 7. 2019 22:13
0 0
Opravdu si srandu nedělám akorát mi to nějak zahaprovalo a nějak mi ty vozy "minulé éry"vypadávají z paměti.Sorry.
24. 7. 2019 03:30
0 0
hujer kdyby náhodou smajlík celkem pěkná tapeta smajlík https://images.alphacoders.com/281/thumb-1920-281663.jpg smajlík
24. 7. 2019 08:27
0 0
no jo prázdniny, to se tu vyrojí spousta puberťáků, co rallye sledujou pár tejdnů a už se sápou do diskuzí smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
hujeru sorry, ale sám sis naběhnul smajlík
24. 7. 2019 09:41
0 0
jj to ten němec.Jak se vlastně jmenuje,takové divné jméno.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!