Zelená pro koridor Doubí – Soběslav, stavba má pravomocné povolení

Soběslav - Doubí, vizualizace. Pramen: SŽDCSoběslav - Doubí, vizualizace. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty završila dlouhou přípravu výstavby úseku 4. koridoru mezi Doubím u Tábora a Soběslaví. Stavební povolení vydané

Správa železniční dopravní cesty završila dlouhou přípravu výstavby úseku 4. koridoru mezi Doubím u Tábora a Soběslaví. Stavební povolení vydané Drážním úřadem nabylo právní moci, takže zahájení prací už nic nebrání. Potvrdil to mluvčí DÚ Martin Novák.

SŽDC už koncem června podepsala smlouvu se sdružením firem Eurovia, Strabag a Metrostav. Sdružení zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun. „Úsek bude dvoukolejný s rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Hotovo bude v dubnu 2023,“ uvedl tehdy šéf SŽDC Jiří Svoboda. Přípravné práce mohou nyní začít.

Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy. Výkres zde.

Zahájení stavby (výkres zde) nabralo už několikaměsíční zpoždění, koridor měl být ve výstavbě od loňského podzimu. SŽDC následně mluvila o zahájení letos v květnu, a to kvůli nutnému přesunu chráněných obojživelníku. Protáhla se i samotná soutěž, u které správci železnic několikrát posunuli uzávěrku.

Na 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi tak bude zbývat poslední jednokolejné úzké hrdlo, a to mezi Nemanicemi a Ševětínem. SŽDC tam plánuje dva dlouhé tunely, které by se měly začít stavět v roce 2023.

Tagy Soběslav - Doubí SŽDC
46 komentářů