První dopravce již využívá elektrifikovanou dálnici v Německu
Spedition Hans Adam Schanz GmbH & Co. KG s nákladními vozidly Scania s hybridním pohonným systémem je průkopníkem provozu na elektrifikované dálnici v Německu.
Společnost Spedition Hans Adam Schanz GmbH & Co. KG získala v květnu letošního roku do svého vozového parku nové nákladní vozidlo Scania R 450 s hybridním pohonným systémem. Tento vůz je vybaven pantografovým sběračem, přenášejícím elektrickou energii z trolejového vedení nad dálnicí přímo do elektromotoru a baterií.
Dopravce využívá vozidlo s hybridním pohonem na elektrifikované dálnici v Hesensku na A5 jižně od Frankfurtu, kde byl již v loňském roce dokončen pětikilometrový obousměrný úsek s nadzemním vedením elektrické energie.
Společnost Spedition Hans Adam Schanz GmbH & Co. KG každý den přepravuje 100 až 150 tun barvy z Odenwaldu do Frankfurtu a Scania s hybridním pohonným systémem díky tomu projíždí pod pětikilometrovým trolejovými vedeními v obou směrech A5.
Scania pro projekt, pro nějž Volkswagen Group Research a Siemens společně vyvíjejí technologie, dodá celkem patnáct nových nákladní vozidel na základě své řady R s hybridním pohonným systémem. Pro provoz na elektrifikované dálnici v Hesensku mají být v nadcházejících měsících z tohoto počtu určeny další čtyři vozidla.
Projekt Nákladní vozidla pro německé elektrifikované dálnice má za cíl snížit emise uhlíku z nákladních vozidel pro dálkovou přepravu. Během let 2019 a 2020 budou vozidla s elektrickým pohonem testovány na třech nových elektrifikovaných dálnicích v Něměcku. Projekt je spolufinancován německou vládou prostřednictvím BMUB - Spolkového ministerstva životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti.
Nová vozidla značky Scania jsou nejprve testována v Hesensku na A5. Další zkušební cesta bude v oblasti Schleswigu-Holsteinu na dálnici A1 poblíž přístavního města Lübeck, na níž má být provoz zahájen v létě příštího roku. Třetí testovací úsek pak má být v Bádensku-Württembersku na silnici B462 otevřen začátkem roku 2020.
Zdroj: Scania AB