Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dopravce již využívá elektrifikovanou dálnici v Německu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)

Spedition Hans Adam Schanz GmbH & Co. KG s nákladními vozidly Scania s hybridním pohonným systémem je průkopníkem provozu na elektrifikované dálnici v Německu.

 

Společnost Spedition Hans Adam Schanz GmbH & Co. KG získala v květnu letošního roku do svého vozového parku nové nákladní vozidlo Scania R 450 s hybridním pohonným systémem. Tento vůz je vybaven pantografovým sběračem, přenášejícím elektrickou energii z trolejového vedení nad dálnicí přímo do elektromotoru a baterií.

Dopravce využívá vozidlo s hybridním pohonem na elektrifikované dálnici v Hesensku na A5 jižně od Frankfurtu, kde byl již v loňském roce dokončen pětikilometrový obousměrný úsek s nadzemním vedením elektrické energie.

Společnost Spedition Hans Adam Schanz GmbH & Co. KG každý den přepravuje 100 až 150 tun barvy z Odenwaldu do Frankfurtu a Scania s hybridním pohonným systémem díky tomu projíždí pod pětikilometrovým trolejovými vedeními v obou směrech A5.

Scania pro projekt, pro nějž Volkswagen Group Research a Siemens společně vyvíjejí technologie, dodá celkem patnáct nových nákladní vozidel na základě své řady R s hybridním pohonným systémem. Pro provoz na elektrifikované dálnici v Hesensku mají být v nadcházejících měsících z tohoto počtu určeny další čtyři vozidla.

Projekt Nákladní vozidla pro německé elektrifikované dálnice má za cíl snížit emise uhlíku z nákladních vozidel pro dálkovou přepravu. Během let 2019 a 2020 budou vozidla s elektrickým pohonem testovány na třech nových elektrifikovaných dálnicích v Něměcku. Projekt je spolufinancován německou vládou prostřednictvím BMUB - Spolkového ministerstva životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti.

Nová vozidla značky Scania jsou nejprve testována v Hesensku na A5. Další zkušební cesta bude v oblasti Schleswigu-Holsteinu na dálnici A1 poblíž přístavního města Lübeck, na níž má být provoz zahájen v létě příštího roku. Třetí testovací úsek pak má být v Bádensku-Württembersku na silnici B462 otevřen začátkem roku 2020.

Zdroj: Scania AB

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Zetti
28. 7. 2019 13:49
Re: Zamysleni
asi tusis co mi muzes
28. 7. 2019 12:36
Re: Zamysleni
To čo mu ty veríš nie je podstatné. V rodine máme dopravnú firmu aj na valníkoch je bežne polovica prepravy potravinárskeho charakteru. A všetky tie chlaďáky a izotermi čo ich stretávaš na ceste tehlu určite neprevážajú stavebný materiál. Ak sa posnažiť nájdeš aj grafy.
Len v centrálnom sklade Tesca pre západne Slovensko sa za deň otočia stovky kamiónov.
A to, že sa potravin vozia cez Európu nie je prirodzený trh, ale deformácia rôznim lokálnymi dotáciami o ktorých práve rozhodol nejaký súdruh.
Avatar - Zetti
28. 7. 2019 09:02
Re: Zamysleni
Mozna. Pokud budu podnikatel a budu prodavat nejaky produkt, treba okurek, ja davam prednost spisovnemu okurka, nakoupim si okurek (okurku) tam kde je nakup vyhodny treba kvuli kvalite nebo cene. Nebo kurata v Polsku. Pak si objednam kamion a produkt si dovezu do CZ. Az na tu transakci budu potrebovat nejake povoleni od soudruha tajemnika tak sme zpatky v planovane ekonomice hlubokeho socialismu. Ne ze bysme tam globalne evropsky nesmerovali. Ja ale rikam NE, to uz mame za sebou a nebylo to nic pekneho.
Nicmene neverim, ze tech kamionu se zradlem je vic nez kamionu s prumyslovym zbozim, nebo jeho castmi.
Nakonec si myslim ze vetsinu kamionove prepravy tvori tranzit, na to zadna exekutiva nema vliv. Takze tema fakt o nicem
28. 7. 2019 08:43
Re: Zamysleni
Jenomže on má pravdu. Maroko, Španělsko, Itálie atd - stačí se podívat na krabice se zeleninou a ovocem v supermarketu. Rajče, paprika, okurek mnohdy nacestoval či nalítal víc než já za celý život. :-) :-) :-) Dva či tři roky zpět když Ford ve velkém reexportoval např. Fiestu. Vem si kolik desítek kamionů to muselo být. Auta nejprve přivezli do CZ, pak se daly na značky a poté zase vyvezly zpět na západ. A pořád se to vyplatilo!! Jinak by to nikdo nedělal. Určitě by bylo ekologičtější, pokud se auta vezla ke konečným spotřebitelům. To jsou emise, které fakt vyletí do vzduchu úplně zbytečně.
27. 7. 2019 23:41
Re: Baťa?
Železnica nemá dostatočnú prepravnú kapacitu. Aj keď jeden vlak odvezie viac, tak ich počet je výrazne limitovaný. A hlavne sa absolútne nehodí pre trend dnešnej doby, kde veľké firmy idú prakticky bez skladov a nič nemôže meškať, lebo postojí výroba. Všimni si, že každá automobilka má vlečku. Ale je použitá iba na vývoz hotových aut, kde nikoho netrápi či príde k zákazníkovi o deň neskôr.