Seat má důvod k radosti, Leonu se prodalo již milion kusů
Třetí generace Seatu Leon možná není nejmladší, stále však má co nabídnout.
V současnosti vyráběná třetí generace Seatu Leon je na trhu sice již od roku 2012, rozhodně se ale nedá říct, že by ji roky ubraly na kráse či popularitě mezi zákazníky. To ostatně potvrzuje i dnešní informace přímo z automobilky, podle které se během víkendu podařilo překonat hranici jednoho milionu prodaných kusů.
Jeden z bratranců Volkswagenu Golf, se kterým sdílí platformu MQB, je pevně spojen se španělskou továrnou Martonell, kde byl navržen, vyvinut a dodnes je zde vyráběn. Kromě tří a pěti-dveřového hatchbacku je Leon vyráběn i jako kombi a nabídku později doplnil i dobrodružněji laděný model X-Perience. Pro příznivce sportovní jízdy je pak přichystaný model s označením Cupra.
„Nejvýraznějším aspektem třetí generace Seatu Leon je jeho stále široké přijetí na trhu – a to dokonce i po sedmi letech,“ uvedl Waynne Griffiths, viceprezident Seat pro prodeje a marketing. „V roce 2017 zaznamenala současná generace Seatu Leon rekordní prodej 170.000 kusů a nyní, v roce 2019, jsme si stále jisti, že si udrží popularitu a opět se bude pohybovat blízko této cifry.“
Skvělé prodeje modelu Leon jsou přitom pro Seat poměrně zásadní. Zatímco ještě v roce 2012 Seat prodělával 149 milionů euro, o šest let později dosáhl rekordních výsledků a za rok 2018 si po zdanění připsal zisky 294 milionů euro. A je celkem bezpochyby, že Leon na tom měl velkou zásluhu.
Největší poptávka po Leonu přitom nepanuje v domácím Španělsku, ale Německu. Domácí trh skončil na druhém místě a na třetím místě je Velká Británie. Podle automobilky se dodávky na německý a britský trh od roku 2012 pohybovaly dokonce až kolem 70, respektive 60 procent. Leon se však nevyváží jen do Evropy, ale rovnou na pět světových kontinentů. Setkat byste se s ním mohli třeba v Mexiku, Maroku, Singapuru nebo na novém Zélandu.
„Seat Leon, a zejména jeho třetí generace, je skutečným pilířem značky,“ uvedl Luca de Meo, prezident Seatu. „Leon je jednou z hnacích sil transformace společnosti a přispěl k prodejním rekordům v roce 2018, kdy bylo doručeno 517.600 automobilů.“ V prvním pololetí roku 2019 pak Leon představoval každý čtvrtý prodaný Seat.