Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat má důvod k radosti, Leonu se prodalo již milion kusů

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Třetí generace Seatu Leon možná není nejmladší, stále však má co nabídnout.

V současnosti vyráběná třetí generace Seatu Leon je na trhu sice již od roku 2012, rozhodně se ale nedá říct, že by ji roky ubraly na kráse či popularitě mezi zákazníky. To ostatně potvrzuje i dnešní informace přímo z automobilky, podle které se během víkendu podařilo překonat hranici jednoho milionu prodaných kusů.

Jeden z bratranců Volkswagenu Golf, se kterým sdílí platformu MQB, je pevně spojen se španělskou továrnou Martonell, kde byl navržen, vyvinut a dodnes je zde vyráběn. Kromě tří a pěti-dveřového hatchbacku je Leon vyráběn i jako kombi a nabídku později doplnil i dobrodružněji laděný model X-Perience. Pro příznivce sportovní jízdy je pak přichystaný model s označením Cupra.

„Nejvýraznějším aspektem třetí generace Seatu Leon je jeho stále široké přijetí na trhu – a to dokonce i po sedmi letech,“ uvedl Waynne Griffiths, viceprezident Seat pro prodeje a marketing. „V roce 2017 zaznamenala současná generace Seatu Leon rekordní prodej 170.000 kusů a nyní, v roce 2019, jsme si stále jisti, že si udrží popularitu a opět se bude pohybovat blízko této cifry.“

Skvělé prodeje modelu Leon jsou přitom pro Seat poměrně zásadní. Zatímco ještě v roce 2012 Seat prodělával 149 milionů euro, o šest let později dosáhl rekordních výsledků a za rok 2018 si po zdanění připsal zisky 294 milionů euro. A je celkem bezpochyby, že Leon na tom měl velkou zásluhu.

Video se připravuje ...

Největší poptávka po Leonu přitom nepanuje v domácím Španělsku, ale Německu. Domácí trh skončil na druhém místě a na třetím místě je Velká Británie. Podle automobilky se dodávky na německý a britský trh od roku 2012 pohybovaly dokonce až kolem 70, respektive 60 procent. Leon se však nevyváží jen do Evropy, ale rovnou na pět světových kontinentů. Setkat byste se s ním mohli třeba v Mexiku, Maroku, Singapuru nebo na novém Zélandu.

„Seat Leon, a zejména jeho třetí generace, je skutečným pilířem značky,“ uvedl Luca de Meo, prezident Seatu. „Leon je jednou z hnacích sil transformace společnosti a přispěl k prodejním rekordům v roce 2018, kdy bylo doručeno 517.600 automobilů.“ V prvním pololetí roku 2019 pak Leon představoval každý čtvrtý prodaný Seat.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

31. 7. 2019 10:26
Re: Leon
Ano máte pravdu FR výbava tomu napomáhá hodně :-)
Avatar - hugino
31. 7. 2019 07:58
Re: Leon
Leon je pekné auto ale iba vo výbave Style alebo FR.V základnej Reference s plecháčmi a vnutorným sivým plastovým interierom nič moc a hlavne u mna ma jeden zásadný problém.Je drahší ako Golf a preto je ten predaj voči Golfu alebo Octavii tak tretinový.Interiér z tejto trojice/Golf,Octavia,Leon/ má podla mna najškaredší ale ako celok je to dobré auto však vychádza z Golfa.Uvidíme aká bude nová generácia a tam si zas myslím že z tejto trojice bude najkrajší.Inač vo výbave FR s 1.5 tsi je to super auto. :D :yes:
30. 7. 2019 22:40
Re: Leon
Naprostý souhlas, jeden kousek z toho milionu mám taky v garáži a absolutní spokojenost! :-) :yes: :yes: :yes:
30. 7. 2019 18:28
Leon
Při koupi vozu , jsem chtěl auto , které nebude na každém rohu. A tím Seat Leon FR opravdu je.
A co se týče designu. Tak třeba Rapid , Octavie nebo Golf se mu nemůžou absolutně rovnat.
Prostě Seat auto emocion :yes:
Avatar - Emel
30. 7. 2019 14:06
Re: gratulacia
Megaúspěšný... to bych zase trošku krotil nadšení, 170t za rok je hezké číslo, ale Octa je cca. 400t - pravda, vč. Číny.

Ateca se mi líbí, ale jak jde čas, začínám trošku dávat za pravdu těm, co říkali, že vlastně nepřináší nic nového a žije z podstaty Leonu a designového jazyka Škodovky. Ale pořád... v hezké barvě je to jedno z nejhezčích aut třídy.

A Tarraco - tam jde unifikace s Allspace příliš daleko, pragmaticky vzato asi proč ne, ale z hlediska identity značky mě to nepřesvědčilo.