Děčínské firmě RYKO se daří, poptávka po opravách nákladních vagonů roste
Poptávka po opravách železničních vagonů roste. Foto: RYKO
Děčín

Děčín – Děčínská firma RYKO, jedna z největších evropských opraven železničních vozů, vykázala za rok 2018 rekordní tržby 415 milionů korun. Oproti roku 2017 to představuje nárůst o 17 procent. Za růstem stojí především větší rozsah plánovaných revizí pro zahraniční zákazníky, opravy dvojkolí, revize pro tuzemské zákazníky a tlakové zkoušky cisteren. Za posledních pět let firmě vzrostly tržby o více než polovinu.

„Za růstem tržeb stojí především zvýšený rozsah oprav pro naše zákazníky. Na jednotlivých vagónech musíme zajistit více opravárenských činností oproti předchozím obdobím. Nároky na kvalitu oprav se zvyšují, stejně jako kilometry, které jednotlivé vozy najedou. K růstu objemu prací nám velmi pomohla především modernizace našeho závodu v Děčíně a v nemalé míře také lepší produktivita práce. V loňském roce se totiž plně projevil přínos investice do nové opravárenské haly za 60 milionů korun, díky které jsme zvýšili naši kapacitu. V investicích, modernizaci a inovacích pokračujeme i v letošním roce. I proto nám neustále roste počet zaměstnanců, ale i jejich mzdy," uvedl Martin Vošta, statutární ředitel RYKO.

V loňském roce se také na 35 milionů korun zvýšila EBITDA firmy, která určuje výši zisku před zdaněním, odpisy a úroky. Meziročně to představuje růst o 13 procent. „Růst poptávky našich zákazníků v loňském roce mimo jiné znamenal, že jsme zvýšili počet zaměstnanců zhruba o 30 na téměř 300 lidí. Oproti roku 2017 jsme loni vynaložili o 20 procent více prostředků na mzdy. Po zvýšení platů se tak průměrná mzda ve firmě blíží hranici 34.000 korun měsíčně. Významné výdaje směřovaly také do oprav samotného areálu,“ uvedl Martin Vošta.


 

Loni firma dokončila opravu haly na demontáž podvozků a dvojkolí nákladních vozů za 40 milionů korun. „Šlo o významnou technologickou změnu i zásadní zlepšení pracovního prostředí pro zaměstnance firmy. Nová hala slouží pro demontáž železničních nákladních vozů, tedy oddělení podvozku a dvojkolí od rámu vozu s nástavbou,“ doplnil Martin Vošta.

Firma RYKO opravuje železniční nákladní vozy pro zákazníky ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i dva největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Děčínská firma RYKO má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Opravy železničních vozů zajišťuje pro největší evropské i světové majitele nákladních vozů.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru