12. 8. 2019 07:48 − 2430× − 0

Volkswagen ukončil čekání na výhru v domácím mistrovství

Hned trojice speciálů Volkswagen Polo GTI R5 se postavila na start páté soutěže německého mistrovství.

I když se jednalo o páté letošní klání, body se rozdělovaly teprve potřetí. Nejprve byla hned na začátku po tragické nehodě zrušena saská rally a z organizačních důvodů o dva měsíce později neodstartovala ani ADAC Cosmo Rallye Wartburg. Obě doposud odjeté soutěže opanoval Fabian Kreim za volantem Škody Fabia R5, který letos bojuje o svůj už třetí domácí titul. Před deseti lety se z titulu radoval Hermann Gassner jun. za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX. Letos by tento úspěch rád zopakoval, ale s Hyundaiem i20 R5 vedoucímu jezdci nestíhá a zatím bral body za třetí a druhé místo. Rychlost rozhodně nechybí Christianu Riedemannovi, jeho největší slabinou je dosavadní nulové skóre. Úvodní soutěže se vůbec nezúčastnil a ADAC Rallye Stemweder Berg pro změnu musel předčasně ukončit pro únik oleje ze svého Volkswagenu Polo GTI R5. Tou dobou soutěži vévodil.

Soutěž s centrem v Sulingenu byla vedle německého mistrovství započítávána i do holandského. Na startu tak nemohl chybět jeho lídr Bob de Jong, který se dost překvapivě stal i prvním lídrem rally. Po senzačním začátku se hned v druhé zkoušce propadnul na čtvrtou příčku a den zakončil jako pátý. V sobotu už se holandský pilot Hyundaie i20 R5 o rychlejší německé soupeře nestaral a hlídal si toho, kdo mu mohl brát body do nizozemské klasifikace, Kevina van Deijneho ve Škodě Fabia R5. To se nakonec de Jongovi povedlo a z maximálního zisku bodů měl jistě větší radost než ze sedmé příčky absolutně. V Německu se překvapivě objevil i Nor Frank Tore Larsen. Doma patří s Fordem Fiesta R5 k nejrychlejším, ale v Sulingenu se musel spokojit se slabým devátým místem. Debut ve voze R5 si užíval Björn Satorius, který dlouhá léta usedal za volant Subaru. S Volkswagenem dokázal vyhrát hned druhou zkoušku soutěže a etapu zakončil jako čtvrtý. V sobotu bohužel Satorius už tolik štěstí neměl. Porucha serva a defekt jej stály tolik času, že spadnul až na konečné dvanácté místo.

Lepší debut zažil v Sulingenu Philip Geipel, který se po třech startech ve Fabii R5 posadil za volant novější verze EVO. Když dokázal za zády udržet Kristiana Poulsena ve starší Fabii R5, ukořistil čtvrtou příčku. Jeden pilot Hyundaie vystřídal po RZ 2 na čele druhého. Gassner jun. se tam sice udržel jen po dobu jednoho testu, ale na mokrých pátečních tratích předváděl i potom skvělý výkon a etapu zakončil s odstupem devíti desetin jako druhý. V sobotu ráno bohužel pilot i20 R5 zvolil špatné gumy a pak ještě chyboval na slavném úseku IVG ve vojenském území. Do servisu po RZ 6 tak dorazil jako třetí s odstupem už skoro celé minuty. I tentokrát tak Gassner jun. rally dokončil na bronzovém stupínku, celkově si nadále udržuje druhé místo v šampionátu. Riedemann vyhrál páteční etapu, ale na Kreima měl minimální náskok 2,3 sekundy. V sobotu se jezdci Volkswagenu povedlo od soupeře ve Škodě odpoutat až ve druhém průjezdu úsekem IVG. Kreim následně všechny ambice na vítězství vzdal a zvolil variantu jistých bodů za druhou příčku. V jeho situaci by mu bohatě stačily. Riedemann na předposlední zkoušce vyrobil chybu, která mohla celý průběhu soutěže zvrátit. Naštěstí pro něho ale ze situace vybruslil bez větší ztráty a první letošní vítězství si už nenechal vzít.

Stav šampionátu: 1. Kreim 78, 2. Gassner jun. 56, 3. Rostek a Riedemann 28, 5. Geipel 26, 6. Griebel a Schumann 22

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!