12. 8. 2019 15:47 − 2733× − 0

Bryan Bouffier zavítal na polskou půdu

Francouzský soutěžní jezdec ve své rodné zemi dokázal vybojovat pouze jeden titul, zato v Polsku se radoval hned třikrát.

Vloni se za volantem Hyundaie i20 R5 pokusil dostat francouzskou štěstěnu na svojí stranu, ale nakonec se musel smířit jen s titulem vicemistra. Pro letošek Bouffier nesehnal dostatek financí a tak s povděkem přijal nabídku na start v polském mistrovství. Lukasz Byskiniewicz se z rodinných důvodů nemohl postavit na start pátého podniku. Jeho Hyundai i20 R5 však byl na Rajd Rzeszowski připraven v plné síle a uvolněný kokpit vyplnil právě Bouffier se spolujezdcem Panserim. S dalšími Hyundai se na start jedné z největších soutěží šampionátu postavili ještě Maciej Lubiak a hlavně zrychlující Kacper Wróblewski, který vloni vybojoval titul v kategorii dvoukolek. S novou technikou se letos sžívá i Lukasz Kotarba a na předcházející Rally Elektrénai s Citroënem C3 R5 už skončil mezi Poláky těsně pod pódiem.

Polskému mistrovství od vítězství v úvodní rally vévodí Mikolaj Marczyk se Škodou Fabia R5. Druhý maximální bodový obnos si na své konto připsal v poslední dosud odjeté rally na litevské půdě. Boj o titul ale ještě není ani zdaleka rozhodnutý, když se o slovo hodně hlasitě pere Tomasz Kasperczyk. S Fordem Fiesta R5 se z vítězství radoval na tratích Rajdu Nadwiślánského. Po velké havárii na Rajdu Polském se do mistrovství vrátil Marcin Slobodzian, místo zrušené Fiesty R5 usednul do kokpitu Fabie R5. V Rzeszówě, kde se ještě předloni bojovalo o evropské body, se ukázal i úřadující polský mistr Grzegorz Grzyb, jako obvykle se svou škodovkou. A hned v první zkoušce Grzyb zaznamenal nejrychlejší čas. Bouffier si ani nemusel moc zvykat na půjčenou techniku, když vloni ve voze Hyundai strávil celý rok. Ukázalo se to hned na druhé zkoušce, kterou Francouz vyhrál a posunul se do čela. Následující první průjezd známým úsekem Lubenia se ale Bouffierovi moc nepovedl a před servisní přestávkou spadnul 2,2 sekundy za Grzyba.

Zdaleka nejhorší vzpomínky na RZ 3 ale bude mít Kasperczyk, kterému tam začal zlobit motor jeho Fordu a posádka se do cíle doplazila se ztrátou tři a půl minuty. To nesmírně nahrávalo do karet Marczykovi, který se mohl těšit z navýšení bodového náskoku v šampionátu. První etapu pilot škodovky zakončil s odstupem čtvrt minuty jako třetí. V páté zkoušce se do čela vrátil Bouffier, ale po druhém průjezdu úsekem Lubenia si vedení vzal zpátky Grzyb. Sobotní etapu pro změnu rozjel rychleji pilot i20 a post lídra znovu změnil majitele. V druhé sobotní zkoušce bohužel pilot Hyundaie chyboval, svůj vůz poslal přes střechu a do cíle dorazil jen se štěstím. Odstup minuty a čtvrt jej každopádně srazil na čtvrté místo. Když v předposledním testu havaroval také do té doby třetí Slobodzian, Bouffier se vrátil zpátky na bednu. Těsně pod pódiem skončil podruhé v řadě Kotarba s Citroënem a půl minuty za ním spatřil cíl Wróblewski, pro kterého se tento výsledek stal nejlepším z dosavadních startů s i20 R5. Marczyk si vzhledem k malému odstupu po páteční etapě udržel naděje zabojovat ještě o vítězství. Grzyb však dokázal mladšího soupeře v identickém voze udržet za zády a připsal si už třetí triumf na tratích Rajdu Rzeszowského. Ještě dva mu ale chybí do rekordu, který stále drží Bouffier. Marczyk sice v páté soutěži šampionátu nevyhrál, ale díky druhému místu získal o dost více bodů než jeho hlavní sok Kasperczyk za sedmé a upevnil si vedení v šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Marczyk 148, 2. Kasperczyk 112, 3. Habaj 55, 4. Grzyb a Kotarba 54, 6. Wróblewski 44

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!