INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Poptávka po opravách nákladních vagónů rosteDěčínská firma RYKO, jedna z největších evropských opraven železničních vozů, vykázala za rok 2018 rekordní tržby 415 milionů korun. Oproti roku 2017 to představuje nárůst o 17 procent.

Za růstem stojí především větší rozsah plánovaných revizí pro zahraniční zákazníky, opravy dvojkolí, revize pro tuzemské zákazníky a tlakové zkoušky cisteren. Za posledních pět let firmě vzrostly tržby o více než polovinu.

Martin Vošta, statutární ředitel RYKO: „Za růstem tržeb stojí především zvýšený rozsah oprav pro naše zákazníky. Na jednotlivých vagónech musíme zajistit více opravárenských činností oproti předchozím obdobím. Nároky na kvalitu oprav se zvyšují, stejně jako kilometry, které jednotlivé vozy najedou. K růstu objemu prací nám velmi pomohla především modernizace našeho závodu v Děčíně a v nemalé míře také lepší produktivita práce. V loňském roce se totiž plně projevil přínos investice do nové opravárenské haly za 60 milionů korun, díky které jsme zvýšili naši kapacitu. V investicích, modernizaci a inovacích pokračujeme i v letošním roce. I proto nám neustále roste počet zaměstnanců, ale i jejich mzdy.“

V loňském roce se také na 35 milionů korun zvýšila EBITDA firmy, která určuje výši zisku před zdaněním, odpisy a úroky. Meziročně to představuje růst o 13 procent. „Růst poptávky našich zákazníků v loňském roce mimo jiné znamenal, že jsme zvýšili počet zaměstnanců zhruba o 30 na téměř 300 lidí. Oproti roku 2017 jsme loni vynaložili o 20 procent více prostředků na mzdy. Po zvýšení platů se tak průměrná mzda ve firmě blíží hranici 34.000 korun měsíčně. Významné výdaje směřovaly také do oprav samotného areálu,“ uvedl Martin Vošta.

Loni firma dokončila opravu haly na demontáž podvozků a dvojkolí nákladních vozů za 40 milionů korun. „Šlo o významnou technologickou změnu i zásadní zlepšení pracovního prostředí pro zaměstnance firmy. Nová hala slouží pro demontáž železničních nákladních vozů, tedy oddělení podvozku a dvojkolí od rámu vozu s nástavbou,“ doplnil Martin Vošta.
Firma RYKO opravuje železniční nákladní vozy pro zákazníky ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i dva největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Děčínská firma RYKO má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Opravy železničních vozů zajišťuje pro největší evropské i světové majitele nákladních vozů.

O firmě RYKO a.s.

RYKO a.s. je čistě českou firmou se sídlem v Děčíně a pobočkami v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou, která na jaře 2017 oslavila čtvrtstoletí existence. Navazuje na tradiční opravnu vagónů založenou v Děčíně- Podmoklech v roce 1871. Je přední železniční opravnou v Evropě, která tuzemským a zejména zahraničním zákazníkům poskytuje řadu špičkových služeb souvisejících s kontrolou, technickou prohlídkou, opravou, rekonstrukcí nebo čistěním železničních nákladních vozů všech řad a typů. Služby společnosti využívá kolem sedmi desítek zákazníků z ČR a řady evropských zemí, např. Německa, Francie, Itálie, Švédska, Belgie, Lucemburska, Slovenska, Polska ad. Ročně provede 2.000 revizí, 6.000 běžných oprav a přes 12.000 revizí dvojkolí. Ve všech třech svých provozech zaměstnává více jak 300 lidí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3