Katalog Ikea 2020 vychází, nezamíří ale do schránek

čtvrtek, 15. srpna 2019, 17:05 Aktuality, Retail MediaGuru

V pátek 16. srpna začíná distribuce katalogu Ikea 2020. Letos nepůjde do schránek, k dispozici bude 350 tisíc tištěných kopií oproti loňskému více než milionu a půl.

České verze katalogu vychází v nákladu 350 tisíc výtisků, ještě loni jich bylo přes 1,5 milionu, zdroj: web Ikea ČR.

České verze katalogu vychází v nákladu 350 tisíc výtisků, ještě loni jich bylo přes 1,5 milionu, zdroj: web Ikea ČR.

V pátek 16. srpna začíná oficiální distribuce katalogu Ikea 2020 nábytkářského řetězce Ikea. Letos nepůjde do schránek, bude možné si ho pouze vyzvednout v jednom ze čtyř obchodních domů nebo na distribučních akcích řetězce. „Chceme, aby se tištěná verze katalogu dostala do rukou pouze těm, kteří ji skutečně ocení a užijí si ji, tento rok ji už tedy nebudeme automaticky rozesílat do poštovních schránek,“ říká ke změně distribuce Zdeňka Pecková, tisková mluvčí Ikea ČR. Na stránkách řetězce je zveřejněna interaktivní mapa, kde bude katalog distribuován.

Celkový počet výtisků pro rok 2020 je 124 milionů ve 38 jazykových verzích. V české verzi je to 350 tisíc výtisků. Ikea začala v posledních dvou letech snižovat počet výtisků a například v Dánsku tištěná podoba katalogu nevyjde vůbec. Ještě loni vyšel katalog v nákladu 190 milionů výtisků, v Česku vyšel v nákladu přes 1,5 milionu. Řetězec nabízí na webu zákazníkům digitální verzi. I když je digitální katalog v Česku rok od roku populárnější, stále podle Zdeňky Peckové převládá verze tištěná.

Hlavním motivem a zároveň stěžejním tématem pro celý rok je dobrý spánek. Pro katalog bylo vytvořeno pět různých domácností, které ukazují různé situace a designová řešení a mají zároveň ilustrovat pětici emočních potřeb – sounáležitost, vlastnictví, pocit bezpečí, pocit pohodlí a soukromí.

Spolu s novým katalogem spouští Ikea i novou dlouhodobou kampaň Spánkoví hrdinové, která zdůrazňuje benefity spánku a vysvětluje jeho důležitost. Kampaň poběží v televizi v podobě dvou patnáctisekundových spotů. V online prostředí se zaměří na krátký video formát a stoppery, jimiž chce přimět lidi, aby šli brzy spát, představí také pop-up instalaci s takzvaným spánkovým barem pro veřejnost i obsahovou spolupráci s youtuberem Kovym. Celkový přístup k tématu spánku konzultoval řetězec s českým expertem na spánkovou medicínu Peterem Šóšem.

Marketingový koncept kampaně vytvořila kreativní agentura Triad. Za spolurealizací v oblastí PR a influencer marketingu stojí agentura Ogilvy. Eventy organizuje agentura New Wave. Nákup mediálního prostoru obstarává agentura Vizeum.

Ikea zároveň k 16. srpnu 2019 ukončuje provoz svého kontaktního centra Ikea Point v Praze na Václavském náměstí. 

-zue-