Star Rally Historic vyhrál obhájce prvenství Neumann
Součástí Barum rally byla i letos Star Rally Historic a Legendy pro historické soutěžní automobily. Zvláště pak Legendy diváky nadchly a posádky se žigulíky a dalšími automobily, k nim se ještě vrátíme.
Podruhé v řadě vyhrál Vlastimil Neumann se spolujezdcem Martinem Hlavatým na voze Ford Escort RS Cosworth. Najeli si dostatečný náskok hned v úvodních rychlostních zkouškách a posléze už jen hlídali vedení. Nakonec si pro prvenství dojeli s náskokem 53 vteřin na druhého Libora Kotrmona s Janem Krečmanem na stejném voze. Cíl soutěže se sedmi zkouškami spatřilo pouhých dvacet vozů, což není ani polovina startujících, neboť na trať se vydalo 47 posádek.
Nejrychlejší byla právě dvojice Neumann, Hlavatý, která se na čele zcela osamostatnila po třetí RZ, kdy odpadl jejich pronásledovatel, Slovák Jozef Béreš. „Od začátku až do konce bylo všechno na jedničku. Fanoušky jsme nezklamali a podařilo se nám obhájit vítězství, co víc si přát. Nejvíce jsme si užili RZ Halenkovice, byla nejtěžší a nejlepší zároveň. Byl to fofr, velké nasazení, rychlost, zkouška pro velké kluky,“ usmál se Neumann, který si připsal ze sedmi rychlostních zkoušek tři vítězné.
Stejný počet zkoušek ovládl i Libor Kotrmon, ovšem stačilo to pouze na druhou pozici. „Hodně času jsme ztratili v úvodních erzetách, i když městská byla krásná a zvýšil se mi dech, tak čas nebyl ideální. Až ke konci jsme se dostali do nějakého tempa. Škoda, že soutěž nepokračuje ještě další den. S Vlastíkem bylo těžké bojovat o to první místo, ten to tady pozná,“ řekl v cíli Kotrman.
Bronzovou pozici se ztrátou 2:20 minuty na vítěze a 1:27 minuty na druhou pozici získala posádka Martin Černý, Tereza Mandlíková s Ladou VFTS. Dost jim pomohl fakt, že do cíle čtvrté zkoušky už nedojela dvojice Hustý, Kouřil, která měla na setinu shodný čas jako Černý. Pro něj to byla čtvrtá barumka, poprvé však spatřil cíl. „A to je to hlavní. Také musím pochválit spolujezdkyni, podala skvělá výkon a na to, že tu byla poprvé, tak se ani nebála,“ řekl na adresu Mandlíkové Martin Černý, který si zapsal jednu vítěznou rychlostku.
Je zajímavostí, že právě tato dvojice značně vypomohla v konečném pořadí druhé posádce. „Potřebovali půjčit motor, tak jsme jim nějaký půjčili. Sice nás za odměnu porazili, ale co naděláme,“ usmál se Černý.
Čtvrtá pozice pak patřila dvojici Lumír Vyorálek, Radek Olejník. „Náročná soutěž jako vždy, ale to je na tom to krásné. Jsme spokojeni, potřebovali jsme si trochu spravit chuť, protože letos se nám moc nedařilo, takže alespoň to dojetí do cíle máme,“ pověděl Lumír Vyorálek.
Desáté místo vybojoval bývalý tovární jezdec Vladimír Berger se Škodou 130 LR, zatímco ex-kolega Jindra Štolfa se slabší Škodou 130 L dojel dvanáctý. Mezi ně se vklínil Josef Kakrda s krásným Opelem Ascona.
PR 21.8.2019
Foto JL + J.Rohlena
Nejrychlejší byla právě dvojice Neumann, Hlavatý, která se na čele zcela osamostatnila po třetí RZ, kdy odpadl jejich pronásledovatel, Slovák Jozef Béreš. „Od začátku až do konce bylo všechno na jedničku. Fanoušky jsme nezklamali a podařilo se nám obhájit vítězství, co víc si přát. Nejvíce jsme si užili RZ Halenkovice, byla nejtěžší a nejlepší zároveň. Byl to fofr, velké nasazení, rychlost, zkouška pro velké kluky,“ usmál se Neumann, který si připsal ze sedmi rychlostních zkoušek tři vítězné.
Stejný počet zkoušek ovládl i Libor Kotrmon, ovšem stačilo to pouze na druhou pozici. „Hodně času jsme ztratili v úvodních erzetách, i když městská byla krásná a zvýšil se mi dech, tak čas nebyl ideální. Až ke konci jsme se dostali do nějakého tempa. Škoda, že soutěž nepokračuje ještě další den. S Vlastíkem bylo těžké bojovat o to první místo, ten to tady pozná,“ řekl v cíli Kotrman.
Bronzovou pozici se ztrátou 2:20 minuty na vítěze a 1:27 minuty na druhou pozici získala posádka Martin Černý, Tereza Mandlíková s Ladou VFTS. Dost jim pomohl fakt, že do cíle čtvrté zkoušky už nedojela dvojice Hustý, Kouřil, která měla na setinu shodný čas jako Černý. Pro něj to byla čtvrtá barumka, poprvé však spatřil cíl. „A to je to hlavní. Také musím pochválit spolujezdkyni, podala skvělá výkon a na to, že tu byla poprvé, tak se ani nebála,“ řekl na adresu Mandlíkové Martin Černý, který si zapsal jednu vítěznou rychlostku.
Je zajímavostí, že právě tato dvojice značně vypomohla v konečném pořadí druhé posádce. „Potřebovali půjčit motor, tak jsme jim nějaký půjčili. Sice nás za odměnu porazili, ale co naděláme,“ usmál se Černý.
Čtvrtá pozice pak patřila dvojici Lumír Vyorálek, Radek Olejník. „Náročná soutěž jako vždy, ale to je na tom to krásné. Jsme spokojeni, potřebovali jsme si trochu spravit chuť, protože letos se nám moc nedařilo, takže alespoň to dojetí do cíle máme,“ pověděl Lumír Vyorálek.
Desáté místo vybojoval bývalý tovární jezdec Vladimír Berger se Škodou 130 LR, zatímco ex-kolega Jindra Štolfa se slabší Škodou 130 L dojel dvanáctý. Mezi ně se vklínil Josef Kakrda s krásným Opelem Ascona.
1.Neumann - Hlavatý | Ford Escort RS Cosworth | 1:02:35.2 |
2.Kotrmon - Krečman | Ford Escort RS Cosworth | + 53,0 s |
3.M. Černý - Mandílková | Lada VFTS | + 2:20,4 min |
4.Vyorálek - Olejník | Lada VFTS | + 3:38,0 min |
5.Michálek - Maryška | Suzuki Swift GTI | + 4.18,1 min |
6.A. Jirátko sen. - A. Jirátko jr. | BMW 2002 TI | + 5:11,2 min |
7.Szot - Dyemba | Honda Civic VTi | 6:08,3 min |
8.Bělohradský - Rieger | BMW 318 iS | + 7:40,5 min |
9.Klepáč - Krčma | Peugeot 205 GTI | + 7:42,3 min |
10.Berger - Zuzánek | Škoda 130 LR | + 7:59,0 min |
PR 21.8.2019
Foto JL + J.Rohlena
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout