Tomáš Pospíšilík v cíli Barumky

Tomáš Pospíšilík s Jiřím Hovorkou úspěšně zvládli vrchol české motoristické sezony, kterou byla 49. Barum Czech Rally Zlín 2019.

Závod pro nás začal už v úterý, kdy se konal oficiální test pořadatele závodu. Najezdili jsme zde dostatek kilometrů, abychom se po delší pauze dostali do závodního tempa a vyzkoušeli si různé varianty nastavení.

49. Barum Czech Rally Zlín 2019 začala páteční okruhovou speciálkou. Do které jsme zvolili klidnější tempo, a cílem bylo hlavně dojet do cíle bez žádných problémů.

V sobotu ráno na nás čekala ta pravá Barumka, s opravdu těžkými úseky. Jeli jsme rychle a bez chyb, zbytečně jsme neriskovali. Ve večerní sekci jsme měli menší problém se světly našeho vozu a na poslední noční rychlostní zkoušce, jsme nechali nějaký ten čas.

V nedělní sekci na nás čekalo šest rychlostních zkoušek, o dvě méně než v sobotu, ale za to mnohem delších. Během prvních 3 zkoušek bylo několik odstoupení a havárek soupeřů, my jsme nechybovali a jeli konstantě rychle. Po závěrečném servisu byly před námi ještě tři měřené zkoušky. V tu chvíli jsme byli na celkovém devátém místě a měli jsme dostatečný odstup na posádku jak před námi, tak za námi a nemuseli se tedy nikam hnát.

Bohužel hned na RZ Maják jsme udělali defekt a ztratili jednu minutu. Zůstali jsme sice na devátém místě i nadále, ztratili jsme tak vybudovaný náskok, který se ztenčil na 2,4 s. Navíc jsme na poslední dvě rychlostní zkoušky neměli rezervní kolo, ale chtěli jsme naší příčku udržet až do cíle. Zvolili jsme tak menší risk a na legendární zkoušce Pindula jsme zatáhli. Jelo se nám velmi dobře, ale na závěr zkoušky jsme museli trochu zvolnit, jelikož bylo hodně nakatováno, a hrozilo proražení pneumatiky. I přesto jsme v cíli zkoušky měli náskok 11,4s. Do poslední rychlostní zkoušky už jsme nemuseli tolik spěchat, bohužel kousek po startu jsme museli zastavit, jelikož havarovala posádka před námi a trať nebyla průjezdná, takže jsme zbytek rychlostní zkoušky po odstranění vozu z cesty dojeli bez závodění.

V celkovém pořadí jsme se posunuli na osmé místo. V juniorském mistrovství Evropy (ERC3 junior) jsme obsadili čtvrté místo a v domácím šampionátu MČR jsme byli klasifikováni pátý.

Výsledek je nad očekávání a určitě ho řadíme jako náš nejlepší, který jsme zajeli. Chtěl bych poděkovat jak mému tátovi, díky kterému můžu závodit, také spolujezdci Jirkovi, a samozřejmě také mechanikům a sponzorům. Speciální díky patří teamu BTH Import Stal Rally Team.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!