Úspěšně skončil závod Baja Poland pro posádku kamionu Big Shock Racing, které tradičně šéfoval pilot Martin Macík. Společně s navigátorem Františkem Tomáškem a technikem Davidem Švandou byli netradičně jediným kamionem v poli, přesto dojeli na 11. místě a předstihli 31 automobilů. „Potěšilo nás, že nový kamion dokáže jet neskutečnou kudlu. Pořád si na něj zvykáme a nepřestává nás příjemně překvapovat. Pár detailů je potřeba ještě doladit, ale od toho jsme tady. Polsko nám před Dakarem určitě hodně dalo,“ řekl Macík.
Jakou hodnotu má pro Macíka závodění s kamionem mezi auty? Jde hlavně o získání cených dat a zkušeností pro Dakar 2020, kam Big Shock Racing poprvé nasadí žluté Iveco, kterému se neřekne jinak než Karel.
„Jet s kamionem závod osobních aut je zajímavá zkušenost. Osobáky jsou menší a lehčí, takže v některých úsecích o dost rychlejší. My zase máme větší výkon. Ale trať jsme si museli na pár místech trochu rozšířit, abychom s Karlem projeli,“ popisuje Macík.
V Polsku nakonec nový stroj absolvoval přes 500 ostrých kilometrů a v permanenci byla také posádka. Trať totiž byla dost záludná a došlo i na výměnu pneumatik. Atmosféru jako na Dakaru pomohlo vytvořit také počasí, v kabině tak v některých chvílích bylo i 50 stupňů.
„Byla to brutálně rychlá a namáhavá trať plná prudkých zatáček. Plyn, brzda, díry. Auto nám žralo 200 litrů nafty na 100 kilometrů, protože se jelo v dost hlubokém písku,“ popisuje Macík.
Tady Karel obstál a zkušený pilot prozradil, že pro klíčovou část roku už se spíš jen ladí detaily. Jaké? Například ovládání řazení a řízení, či vyladění stěračů, které jsou pro náročné podmínky hodně důležité.
Další zastávkou bude Rallye du Maroc v říjnu.