Mondelēz se chce posunout ke zdravějším snackům

úterý, 3. září 2019, 07:30 Marketing MediaGuru

Další z potravinářských gigantů mění svou globální strategii. Akvizicemi i spoluprácí se start-upy míří ke zdravějšímu snackingu.

Zdroj: FB Perfect Bar

Zdroj: FB Perfect Bar

Společnost Mondelēz, jež má ve svém portfoliu mimo jiné čokoládu Milka, sušenky Oreo, Tuc, a na českém trhu i Opavii nebo Fidorku, se vydala na cestu za hledáním „budoucnosti snackingu“. Ten by měl být prémiový, využívat možnosti digitálních platforem a přispívat ke zdravému životnímu stylu svých konzumentů.

Za tímto účelem vytvořil mezinárodní potravinářský gigant inovační centrum nazvané SnackFutures, které má mít na starosti nejenom investice do start-upů, ale i vývoj nových produktů a rozvoj potenciálu stávajících globálních i lokálních značek. V poslední době tak firma zakoupila, majetkově vstoupila či zahájila spolupráci s řadou menších firem. „Jejich prostřednictvím na celém světě hledá nejenom příležitosti pro svůj obchodní růst, ale i produktové novinky, které by v blízké budoucnosti mohly mít šanci uspět na globálním trhu,“ vysvětluje mluvčí Mondelēzu Gabriela Bechynská.

Letos tak firma navázala spolupráci s chicagským potravinářským inkubátorem The Hatchery a jeho izraelským protějškem The Kitchen, s jejichž nápady chce vytvářet zdravější, udržitelnější a dostupnější produkty. Rovněž zainvestovala například do firmy UpLift Foods, nabízející prebiotické jídlo, do značky Hu, která se zaměřuje na zdravé snacky s velmi jednoduchým složením, minimálně průmyslově zpracované a inspirované takzvanou paleo-výživou, nebo do chlazených nutričních či organických proteinových tyčinek Perfect Snacks.

Hu, jedna ze značek, do které letos společnost Mondelēz zainvestovala, se inspiruje dietou paleo, zdroj: FB Hu.

Hu, jedna ze značek, do které letos společnost Mondelēz zainvestovala, se inspiruje dietou paleo, zdroj: FB Hu.

„Start-upům, které si společnost vybere pro spolupráci, nabízí zdroje, sílu a schopnost rychle se přizpůsobit i vyvíjet, což jsou klíčové vlastnosti zavedeného hráče působícího v rychloobrátkovém segmentu. Zároveň poskytuje technologické a komerční zdroje, přístup do pilotních továren a spolupráci s interními experty z různých oblastí, jako je výzkum a vývoj, bezpečnost a kvalita potravin, či marketing,“ popisuje Gabriela Bechynská.

Z této podpory start-upům už letos v létě vzešly aktivity se dvěma značkami, které reagují na problém plýtvání jídlem. V případě Dirt Kitchen, které nabízí chipsy vyrobené z ošklivých kousků ovoce a zeleniny, oříšků, koření a bylinek, testuje Mondelēz možnosti podporu v místě prodeje a na Instagramu. U značky CaPao zkouší vyrábět pochutiny či nápoje z odpadu vzniklého při standardním zpracovávání kakaových bobů.

CaPao a Dirt Kitchen, dvě mladé značky, které se snaží bojovat proti plýtvání jídlem, zdroj: Nosh.

CaPao a Dirt Kitchen, dvě mladé značky, které se snaží bojovat proti plýtvání jídlem, zdroj: Nosh.

Všechny tyto kroky jsou motivované novou misí společnosti – „přicházet s nabídkou toho správného produktu v tu správnou chvíli tím správným způsobem“, a vedou k cíli divize SnackFutures dosáhnout do roku 2022 obratu ve výši 100 milionů dolarů (2,3 mld. korun).

Nová strategie je záležitostí globálního trhu, a proto se pomalu propisuje mimo domovské USA i do dalších zemí, kde Mondelēz působí, včetně České republiky. Podle informací MediaGuru.cz, není sice uvedení nových značek v blízkém časovém horizontu v plánu, nicméně i lokální portfolio jimi může být ovlivněno. „Místní produktová nabídka se totiž kontinuálně vyvíjí, přičemž z hlediska snacků je zdravý životní styl i u nás jedním z nejsilnějších trendů. Nakupující se stále více soustředí na zdravou stravu a chtějí co nejjednodušší složení s maximem přírodních surovin, které jsou v produktech přímo viditelné, například celé oříšky, hrozinky, semínka, u slaných krekrů například i bylinky a sušená rajčata. Těmto trendům přizpůsobujeme i naše portfolio, a to především u klíčových značek, jako jsou BeBe Dobré ráno, Brumík, TUC, Oreo či Opavia,“ přibližuje Gabriela Bechynská.

České zastoupení společnosti v současnosti pracuje na reformulacích složení, které berou v potaz nejen nové trendy, ale i aktuální výsledky výzkumů, doporučení autorit či legislativní limity pro obsah určitých látek. „V produktech snižujeme obsah cukrů, solí i nasycených tuků, a naopak zvyšujeme podíl celozrnných surovin,“ dodává Bechynská.  Zároveň klade firma čím dál větší důraz na ekologický rozměr – například produkty BeBe Dobré ráno i Brumík jsou vyráběny s použitím mouky z Iniciativy Harmony, podporující udržitelné pěstování pšenice. Do projektu je na českém trhu zapojena necelá třicítka pěstitelů.

Mondelēz je tak dalším z velkých hráčů na trhu, kteří přistoupili k výrazným změnám ve své strategii. Unilever u svých značek hledá hlubší smysl, přesahující čisté generování zisku. Mars se pro změnu se svou divizí Mars Edge zajímá o personalizovanou výživu.

-stk-