6. 9. 2019 16:44 − 3265× − 0

Dani Sordo prohnal argentinskou špičku

Speciály R5 budou od příštího roku v Argentině bodovat a španělský tovární jezdec Hyundaie se jim postaral o skvělou reklamu.

Na start sedmého podniku letošního šampionátu se Sordo postavil s Hyundaiem i20 R5 chilské stáje Point Cola Racing, přičemž s druhým vozem startoval Argentinec Martin Scuncio. Jelikož letos ještě tyto vozy neumožňují svým posádkám bojovat o mistrovské body, špička mistrovství se mohla plně soustředit jen na sebe. Největším bodovým skóre ze všech se mohl pyšnit Marcos Ligato pilotující Chevrolet Agile MRT. Do druhého speciálu stáje Tango letos premiérově usedá Miguel Baldoni a nevede si vůbec špatně. Na start Rally de Neuquén dorazil jako druhý muž průběžného pořadí. Třetí příčka před víkendem patřila Geronimo Padillovi, který stejně jako Baldoni v zimě změnil techniku. V jeho případě šlo o přesun za volant Volkswagenu Polo MRT. Až za Padillou se ve výsledcích krčí argentinský multišampión Federico Villagra.

Villagra letos doplácí hlavně na nízkou spolehlivost, když z šesti dosud odjetých soutěží celou polovinu nedokončil. A cíle se nedočkal po odstoupení v RZ 3 kvůli problémům s elektronikou svého Fordu ani tentokrát. Na techniku doplatil i lídr mistrovství. Ligatův Chevrolet nefungoval už od rána, ale jezdec se i tak dokázal držet v elitní desítce. V pátém testu ale technika řekla definitivně stop. Třetím smolařem do party se stal Alejandro Cancio. Dřívější pilot Chevroletu se letos věnuje startům v chilském šampionátu se Škodou Fabia R5, ale domácí soutěž si nemohl nechat ujít. S půjčeným Citroënem DS3 MRT se od prvních kilometrů držel na první příčce v rámci mistrovství. V šestém testu bohužel jeho jízdu ukončil prasklý kloub na jeho voze. V RZ 5 se do čela dokázal procpat Nicolás Díaz s Fordem Fiesta MRT, ale větší náskok si během závěru etapy nevytvořil. Baldoni šel večer spát s minimálním odstupem 3,1 sekundy.

Pěkný výkon v pátek předváděl Luis Arceluz, když se s Renaultem Clio MRT dlouho držel na druhém místě. Desetisekundová penalizace za pozdní příjezd do ČK jej ale na konci dne srazila na čtvrté místo. V sobotu se Arceluz vrátil do nejlepší trojky v rámci domácího šampionátu, ale předposlední zkoušku už nedokončil. Body za třetí místo tak nakonec ukořistil Padilla. O maximum bodů spolu i v druhé etapě sváděli naprosto parádní souboj Díaz a Baldoni. Pilot Fordu dlouho odolával útokům ze strany soupeře v Chevroletu, ovšem v předposledním testu mu podlehnul. Když jej v závěrečné superspeciálce ještě zbrzdil defekt, bylo jasno. Nejvíce bodů si domů odvezl Baldoni a v průběžném pořadí se dotáhnul blízko za svého stájového kolegu Ligata. Největší hvězdou rally však byl již zmíněný Sordo. Ten se bojů místních nehodlal moc zúčastňovat, využil sofistikovanější techniky a od počátku udával tempo. Nakonec prohrál jen dva testy a soutěž suverénně vyhrál. Jeho kolega Scuncio tak dominantní výkon nepředvedl, v několika zkouškách se dostal do problémů a nakonec cíl spatřil až jako pátý.

Stav šampionátu: 1. Ligato 229, 2. Baldoni 217, 3. Díaz 191, 4. Padilla 187, 5. Villagra 165

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!