Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

South Bohemia Classic - soutěž pořádaná s nadšením

Jubilejní desátý ročník South Bohemia Classic ani přes sobotní nepřízeň počasí opět nezklamal, za což patří velký díky hlavně Pavlu Kacerovskému, Karlu Machovi, Michalu Pavlíčkovi a Janu Bláhovi. Na sto padesát posádek si v pátečním podvečeru a noci a během soboty užilo 415 kilometrů v jihočeské krajině.

Z Českých Budějovic vyrazily v pátek odpoledne přes Hlubokou, Holašovice, Netolice, zámek Kratochvíle, Prachatice, Smědeč, Křemži, Zlatou Korunu do Českého Krumlova. Ani letos nechyběl průjezd napříč osvětleným městem, tentokrát ovšem s minimálním množstvím turistů oproti minulým letům. Po krátké přestávce na náměstí s komentovanou prezentací posádek, se vydaly dále přes Frymburk do cíle v Dolní Vltavici, přímo na břehu Lipenského jezera. Tady se dlouho do noci diskutovalo o zážitcích.

Posádky, nejen české, ale i z Rakouska, Maďarska, Itálie, Chorvatska, Francie překvapilo množství diváků podél trati i v pozdních nočních hodinách nebo v dešti. Poslední posádky dojížděly už za deště, a sobotní ranní obloha nevěstila nic dobrého.

Prakticky celý den více či méně mrholilo, ale nikomu to nevadilo, ani třeba Denise Votočkové a Lucovi Štěpánkovi, jejichž Porsche 550 Spyder nemá střechu. Hned první úsek přes Mokrou, Olšinu, kolem nejvýše položeného chovného rybníka v Čechách (731 m n.m) do Hodňova byl na svezení lahůdkou, stejně jako třeba úsek z Pohorské Vsi k Baronova mostu a zpátky do Benešova nad Černou byl přímo stvořený pro rychlostní zkoušku.


Krásný byl i pětikilometrový lesní úsek nedaleko Malont. Jízdu i fotografování tady stěžovala mlha. Na mostě v Rožmberku mohli diváci sledovat nejen historické automobily, ale zároveň i plavbu kuriozních plavidel z Vyššího Brodu právě do Rožmberka.

Posádky ale pokračovaly ještě přes Lipno do Dolní Vltavice, kde pak už jen čekaly na vyhlášení výsledků. Dojel i Emil Roděj s nejstarším automobilem na startu – s Aero 30 z roku 1937. Bohužel byl jediným mohykánem z vozem předválečné doby Další automobily pocházely z padesátých let jako MG TD, Jaguar XK120, MG TF, MG A Roadster, obrovitý Cadillac Coupe de Ville, Chevrolet Corvette nebo Mercedes Benz W180 a tak bychom mohli pokračovat. Co automobil, to důkaz technické i designerské krásy.

Není divu, že diváci vydrželi i přes dvě hodiny sledovat průjezdy. Za to mohou poděkovat pořadatelům. Propagace sice nějakou korunu stojí, ale k soutěži jsou vytištěny zvláštní noviny k rozdávání. V nich najdete seznam přihlášených i podrobný časový harmonogram a sami jsme viděli, že i v té nejzapadlejší vísce visel plakát s průjezdy. Pro české, ale i některé zahraniční soutěže věc nevídaná. S trasou nedělají žádné tajnosti, jako pořadatelé jiných setinových rally. Za to jim patří velký díky!!! Vždyť veteránské soutěže se nepořádají jen pro posádky, ale i diváky.


Kdy jinde by se poštěstilo, aby na vlastní oči viděli například Jaguar E-Type, Ford Mustang, Porsche 911, Alfu Romeo, nebo takové exoty jako je De Lorean, Maserati Indy, Ferrari 308 GTB, Bitter Diplomat. Ale i legendární soutěžní Škodu 130 RS, francouzský speciál CG 1200, Daf 55 marathon, Apal Coupé, Lancii Delta Integrale.


O výsledcích rozhodují hlavně testy přesnosti, tajné testy, časové kontroly…Nejlépe si vedli Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri, kteří nasbírali 555 bodů. Druhé místo vybojovali Petr a Tomáš Fialové s BMW 3.0. ostřílená posádka ze zahraničních soutěží (568). Třetí skončil Pavel Huňáček a Vojtěch Formánek se Škodou 110 RC (601). Průběžně první posádka po první etapě manželé Jiří a Renata Vítkovi s MG skončili na pátém místě (718) za nejlepší zahraniční posádkou, kterou byl Paola Grava a Kannama Klingendrath s Lancí Fulvia (628).



JL 8.9.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar