Současný průtah městem vede přes několik světelných křižovatek a měří zhruba čtyři kilometry. Doprava mezi Bohumínem, Ostravou a Českým Těšínem přes Karvinou je pomalá a komplikovaná.

„Obchvat Karviné významným způsobem odlehčí stávajícímu průtahu Karvinou od tranzitní dopravy. Zlepší se komfort jízdy, doprava bude plynulejší,“ tvrdí v aktuální zprávě ke stavbě Ředitelství silnic a dálnic.

Hlavní trasa plánovaného obchvatu je o kilometr kratší a obsáhne jednu mimoúrovňovou křižovatku, most a dvě protihlukové stěny.

Zdržení půl roku

Příčinou zdržení byly nejčastěji administrativní záležitosti, nedařilo se vyřídit včas všechny potřebné doklady ke stavbě. „Termíny výběrového řízení se posouvaly vlivem mnoha okolností,“ řekla již dříve Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD.

Práce, které měly začít letos na podzim, se mají posunout zhruba o půl roku. „Počítáme se zahájením prací v březnu 2020,“ dodala Ledvinová. Hotovo by pak mělo být za další dva roky. Zhotovitelé mohou ŘSD nabízet projekty do konce října. Předpokládaná cena stavby je 1,1 miliardy korun.

Místním se trasa nezdá

Mnozí Karviňané ale nesouhlasí s vedením obchvatové trasy. Míjí poměrně blízko Park Boženy Němcové, místní oázu klidu, ve které se nachází dokonce zookoutek.

„Jedno z posledních pěkných míst v Karviné, které nám všichni z okolí závidí, Park B. Němcové, se naprosto zničí,“ zní časté názory na sociálních sítích.

Trasa povede těsně kolem jezera v parku, které má město v plánu vyčistit. Práce jsou paradoxně naplánovány na zhruba stejnou dobu, kdy má začít stavba obchvatu.

VIDEO: Před dvěma lety začala stavba obchvatu Krnova.